  • 1. Data: 2012-05-10 12:00:56
    Temat: [cross]szkoda oc, wypłata gotówki a naprawa w aso/ depozyt sądowy
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    Witam,
    Miałem stłuczkę z tytułu oc sprawcy ubezpieczonego w firmie która już z
    nazwy wynika że unika wypłaty odszkodowań (firma Uniqua ;)
    Dostałem kalkulację od rzeczoznawcy (ciężko to nazwać kalkulacją,
    wyszczególnione elementy i łączna suma do wypłaty, bez podziału na
    poszczególne kwoty), dzień później (czyli wczoraj) i dziś męczą mnie
    telefonami żeby podać im numer konta do wypłaty - ja nie chcę podawać
    numeru bo po pierwsze kwota jest sporna (nie wiem co za ile wycenili) po
    drugie nie uwzględnili wymiany zderzaka (który ewidentnie jest do
    wymiany), po trzecie- mimo że to mała szkoda i jakoś nie miałem zamiaru
    jej naprawiać- chyba specjalnie oddam auto do ASO żeby zapłacili 5x
    więcej...
    Panienka z firmy 'unika' straszy mnie telefonicznie i mailowo że jeśli
    jeszcze dziś nie podam jej numeru konta do wypłaty, odszkodowanie
    przekaże do depozytu sądowego za który będę musiał zapłacić. Zrobi to
    zgodnie z art 364 nie wiadomo czego (nie odpisała mi jakiej ustawy, ta o
    obowiązkowych ubezpieczeniach ma poniżej 200 artykułów)
    Teraz pytanie: czy odbierać te pieniądze i nie będzie kłopotu z naprawą
    bezgotówkową w ASO, ew. jeślibym miał nie oddawać do aso to czy nie
    będzie problemu z odzyskaniem pozostałych należności?

    Lukasz

  • 2. Data: 2012-05-10 12:36:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 May 2012, Lukasz wrote:

> [...]
    > nie wiadomo czego (nie odpisała mi jakiej ustawy, ta o obowiązkowych
    > ubezpieczeniach ma poniżej 200 artykułów)

    Kodeks cywilny:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    ... sprawdz.

    Na mój gust, panienka z okienka zapomniała o art.363.1 (poprzedni,
    również przeczytaj), czytajac zbyt szybko przeskoczyła chyba słowo
    "wyboru" i taki szczegół pt. kto ma wybierać ;), jakbys z nia jeszcze
    rozmawiał, to spytaj dlaczego o tym zapomniała :>

    > Teraz pytanie: czy odbierać te pieniądze i nie będzie kłopotu z naprawą
    > bezgotówkową w ASO, ew. jeślibym miał nie oddawać do aso to czy nie będzie
    > problemu z odzyskaniem pozostałych należności?

    IMVHO powinienes spróbować przeszukać archiwum na okolicznosc
    sformułowania "kwota bezsporna" (z odmianami), powinno Ci to wiele
    wyjasnic.

    Podstawa: w żaden sposób, ani ustnie ani pisemnie, nie zaakceptować
    wypłaty jako odszkodowania!
    "Podaję Pani numer konta w celu wpłaty kwoty bezspornej" :>
    (i za każdym razem, jesli pani powie przed końcem rozmowy słowo
    "odszkodowanie" zainteresowany nie zapomina o słowach "kwota
    bezsporna", w szczególnosci żeby te słowa były miedzy
    słowem "odszkodowanie" a podaniem numeru konta, na wypadek
    jakby tylko częsc nagrania niechcacy się skasowała :>)

    Zakładajac ze masz słuszne podejrzenia, ubezpieczyciel będzie
    za wszelka cenę chciał potwierdzenia że akceptujesz odszkodowanie
    (w całosci), więc trzeba temu wyraznie zaprzeczyć, nie zaprzeczajac
    że to co chca zapłacić rzecz jasna przyjmiesz.
    ASO chyba nie będzie to grało roli, byleby wiedzieli (w razie
    jakby ubezpieczyciel rzeczywiscie wpłacił częsc odszkodowania
    na konto) z góry że częsc zapłaty pójdzie inna scieżka.

    Ale poczekaj na inne opinie, może wersja z uparciem się na
    "wyborze" jest lepsza.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-05-10 13:49:39
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

> [...]
    > (w całosci), więc trzeba temu wyraznie zaprzeczyć, nie zaprzeczajac
    > że to co chca zapłacić rzecz jasna przyjmiesz.

    pytanie tylko czy kwotą bezsporną jest kwota co do której sądzę że mogę
    mieć zastrzeżenia - nie dostałem konkretnej rozpiski ale sądząc po
    kwocie- ceny części/robocizny są zaniżone - więc kwota którą proponują
    za zakres który podali, w mojej opinii już jest kwotą sporną :) pewnie
    jak dostanę konkretny wykaz z ceną poszczególnych części to nawet w
    momencie gdyby wszystko na nim było uwzględnione to będę walczył o
    wysokość kwot ujętych w tym kosztorysie - za który już by mi do tego
    czasu wypłacili gotówkę.

    Lukasz

  • 4. Data: 2012-05-10 13:57:45
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <w...@b...net.pl> napisał w wiadomości

    kwota którą proponują
    > za zakres który podali, w mojej opinii już jest kwotą sporną :)

    Skorzystaj z rady Gotfryda i poczytaj co to jest kwota bezsporna.

  • 5. Data: 2012-05-10 14:18:53
    Temat: Re: [cross]szkoda oc, wyplata gotówki a naprawa w aso/ depozyt sadowy
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Lukasz" <w...@b...net.pl> wrote in message
    > Witam,
    > Mialem stluczke z tytulu oc sprawcy ubezpieczonego w firmie która juz z
    > nazwy wynika ze unika wyplaty odszkodowan (firma Uniqua ;)
    > Dostalem kalkulacje od rzeczoznawcy (ciezko to nazwac kalkulacja,
    > Teraz pytanie: czy odbierac te pieniadze i nie bedzie klopotu z naprawa
    > bezgotówkowa w ASO, ew. jeslibym mial nie oddawac do aso to czy nie bedzie
    > problemu z odzyskaniem pozostalych naleznosci?

    Podpisales pismo o sposobie rozliczenia szkody (wyplata odszkodowania vs
    bezgotowkowo w ASO)?
    Bo jesli nie - idziesz do ASO, podpisujesz pismo, ze przekazujesz im prawa
    do rozliczenia szkody, zostawiasz auto i odbierasz naprawione, a wszystko
    inne zalatwia ASO.
    Ja sie pukalem w glowe, jak mi wycenili wymiane drzwi i blotnika na 2400
    PLN; jakby zaproponowali 4 tys. - wzialbym bez slowa i zrobil gdzie indziej,
    a tak wyplacili ASO 6500 PLN.

    --
    Axel

  • 6. Data: 2012-05-10 14:30:57
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-05-10 13:57, Iksinski pisze:

    > Użytkownik "Lukasz" <w...@b...net.pl> napisał w wiadomości
    >
    > kwota którą proponują
    >
    > Skorzystaj z rady Gotfryda i poczytaj co to jest kwota bezsporna.

    jasne, czasu do namysłu mało, a żeby coś więcej poczytać będę miał czas
    dopiero wieczorem po pracy, dlatego też zaśmiecam grupę :)

    Lukasz

  • 7. Data: 2012-05-10 14:32:22
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote in message
    > Skorzystaj z rady Gotfryda i poczytaj co to jest kwota bezsporna.

    Ale po co? Jak ma zamiar zrobic w ASO, to po cholere ma brac kase na konto?

    --
    Axel

  • 8. Data: 2012-05-10 14:37:22
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-05-10 14:18, Axel pisze:

    > Podpisales pismo o sposobie rozliczenia szkody (wyplata odszkodowania vs
    > bezgotowkowo w ASO)?

    nie, z resztą się nastawili że na konto i już... moje lub aso

    > Bo jesli nie - idziesz do ASO, podpisujesz pismo, ze przekazujesz im prawa
    > do rozliczenia szkody, zostawiasz auto i odbierasz naprawione, a wszystko
    > inne zalatwia ASO.

    to wiem, kwestia tylko jest taka że chcą ode mnie odpowiedzi na wczoraj,
    a ja dzisiaj w pracy jestem, jutro z resztą też i nie mam czasu jeździć
    po ASO, z resztą wolałbym to zrobić w zaprzyjaźnionym warsztacie, tam
    wiem że rdza mi po 3 miesiącach nie wyjdzie- jak to miało miejsce po
    wizycie w aso...

    > Ja sie pukalem w glowe, jak mi wycenili wymiane drzwi i blotnika na 2400
    > PLN; jakby zaproponowali 4 tys. - wzialbym bez slowa i zrobil gdzie indziej,
    > a tak wyplacili ASO 6500 PLN.

    mi za tył chyba HDI chciało dać 1300zł, łącznie kosztowało ich to
    bodajże 9500zł (7500zł ASO+ prawie 2000zł auto zastępcze), ale jak już
    napisałem po 3 miesiącach auto wróciło do ASO na reklamacji i kolejny
    tydzień musiałem się wozić malutkim mułowatym wypożyczydłem :) (wiem że
    należy mi się auto tej samej klasy, ale przy reklamacji nie chciałem ASO
    utrudniać, a na szkodę dostałem jedynego diesla z jedynej wypożyczalni
    która dała mi auto bezgotówkowo - Corollę 90KM...

    Lukasz

  • 9. Data: 2012-05-10 15:55:08
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2012-05-10 14:37, Lukasz pisze:

    > nie, z resztą się nastawili że na konto i już... moje lub aso
    Przecież nie dadzą Ci kasy do ręki. Wypłata odszkodowania = na Twoje
    konto, bezgotówkowo = na konto ASO i Ciebie nic nie obchodzi. Weź Ty
    lepiej postaw browara znajomemu, który miał podobne przejścia żeby Ci z
    tym pomógł, bo widać, że nie masz czasu się tym zająć.

    > to wiem, kwestia tylko jest taka że chcą ode mnie odpowiedzi na wczoraj,
    Standardowa taktyka manipulacji - ludzie pod presją czasu podejmują
    często nieracjonalne decyzje. Nie daj się popędzać, analizuj, myśl.

    > z resztą wolałbym to zrobić w zaprzyjaźnionym warsztacie, tam
    > wiem że rdza mi po 3 miesiącach nie wyjdzie- jak to miało miejsce po
    > wizycie w aso...
    Masz takie prawo i panience nic do tego. Zastanów się tylko, czy chcesz
    sam dostać kasę według ich wyceny, walczyć o wyższą wycenę, czy zrzucisz
    temat na warsztat i niech oni się boksują z TU. I naprawdę zorientuj
    się, co to jest kwota bezsporna. Pamiętaj też, że to ubezpieczyciel ma
    większe obowiązki związane z dotrzymaniem terminów, niż Ty.

  • 10. Data: 2012-05-10 17:35:30
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    > On Thu, 10 May 2012, Lukasz wrote:
    > IMVHO powinienes spróbować przeszukać archiwum na okolicznosc
    > sformułowania "kwota bezsporna" (z odmianami), powinno Ci to wiele
    > wyjasnic.

    według słownika:
    http://www.ubezpieczenie.com.pl/slownik_ubezpieczeni
    owy/kwota_bezsporna_odszkodowania/79,0,0,133.html
    jest tam zapis: "Skoro jest to kwota pozostająca poza sporem, to
    występuje ona w wysokości, której nie kwestionuje - jako zbyt wysokiej
    lub za niskiej - ani ubezpieczyciel, ani poszkodowany."
    a ja nie wiem czy mam ją kwestionować (bo nie wiem za co jest ta kwota)
    więc chyba nie powinienem się zgodzić na jej odbiór, przynajmniej teraz,
    chyba że by się to przeciągało powyżej 30 dni?

    na razie odpisałem na maila:
    W dniu 2012-05-10 09:25, katarzyna Olbrych pisze:

    > Witam
    >

    > Proszę wskazanie warsztatu lub podanie nr konta bankowego - w
    przeciwnym razie odszkodowanie przekażemy do depozytu sądowego zgodnie
    z art.364, którego kosztami obciążony jest Poszkodowany.

    Witam,
    Jak Pani pewnie dobrze wie zgodnie z art. 363 mam prawo wyboru formy
    naprawienia szkody (nie wiem dlaczego Pani o tym zapomniała i próbuje na
    mnie wymusić świadczenie pieniężne, proszę o wytłumaczenie! celowo
    wprowadza mnie Pani w błąd?). W związku z tym formę naprawy szkody podam
    w przyszłym tygodniu (wcześniej niestety pracuję i nie jestem w stanie
    tej sprawy prowadzić) - dam wtedy znać czy interesuje mnie przywrócenie
    stanu poprzedniego poprzez naprawę w ASO, czy KWOTĘ BEZSPORNĄ (bo nie
    możemy tu jeszcze mówić o odszkodowaniu!)przeleją Państwo na mój
    rachunek bankowy.
    Proszę o pilne przesłanie szczegółowej wyceny w systemie
    AUDATEX/EUROTAX, której do dziś nie otrzymałem, a jesteście zobowiązani
    mi dostarczyć

    Lukasz