  • 1. Data: 2009-09-12 09:09:10
    Temat: co zrobic zeby zostac rolnikiem?
    Od: "Pa_blo" <m...@p...pl>

    witam

    Gdzie w sieci znajde informacje odnosnie tego jak zostac rolnikiem i na
    podstawie aktualnych przepisow podlegac po KRUS?
    Mam 2,3 ha ziemi ale zadnego wyksztalcenia w tym kierunku.

    Picasso

  • 2. Data: 2009-09-12 11:10:02
    Temat: Re: co zrobic zeby zostac rolnikiem?
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Pa_blo"

    > Gdzie w sieci znajde informacje odnosnie tego jak zostac rolnikiem i
    > na podstawie aktualnych przepisow podlegac po KRUS?
    > Mam 2,3 ha ziemi ale zadnego wyksztalcenia w tym kierunku.

    Zawsze wydawało mi się, że wystarczy włożyć sweter w spodnie i trochę
    słomy w obuwie ;-)

    NMSP

    ps.
    Wszystkie interesujące cię zagadnienia znajdziesz tu:
    http://www.krus.gov.pl/zadania-krus/ubezpieczenie-sp
    oleczne/obowiazkowe/

  • 3. Data: 2009-09-12 11:12:32
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Pa_blo"

    > Gdzie w sieci znajde informacje odnosnie tego jak zostac rolnikiem i
    > na podstawie aktualnych przepisow podlegac po KRUS?
    > Mam 2,3 ha ziemi ale zadnego wyksztalcenia w tym kierunku.

    Przepraszam kolego, za te drobne żarty, ale temat wydał mi się
    niezmiernie śmieszny :)

    Idzie dwóch facetów w płaszczach, po czym poznać, że jeden jest
    rolnikiem???

    Jeden ma płaszcz w spodniach ;-)

  • 4. Data: 2009-09-12 12:33:31
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 12 Sep 2009 13:12:32 +0200, WIHEDCNF napisał(a):

    > Idzie dwóch facetów w płaszczach, po czym poznać, że jeden jest
    > rolnikiem???
    >
    > Jeden ma płaszcz w spodniach ;-)

    To było z pytaniem "po czym poznać że jeden jest z Warszawy" :)

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2009-09-12 23:37:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    WIHEDCNF pisze:

    > Użytkownik "Pa_blo"

    > Przepraszam kolego, za te drobne żarty, ale temat wydał mi się
    > niezmiernie śmieszny :)

    Może i śmieszny, ale też poważny - nie-rolnik ma zupełnie inne prawa,
    niż rolnik, chociażby podleganie pod KRUS zamiast znacznie bardziej
    kosztownego ZUSu. A bycie rolnikiem nie wynika wyłącznie z nabycia kilku
    hektarów ziemi rolnej.

  • 6. Data: 2009-09-13 06:32:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > niż rolnik, chociażby podleganie pod KRUS zamiast znacznie bardziej
    > kosztownego ZUSu. A bycie rolnikiem nie wynika wyłącznie z nabycia kilku

    Jak to się mówi: socjalizm to ustrój bohatersko zwalczający
    problemy... nieobecne w innym normalnym ustroju.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-09-13 07:57:27
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 12 Sep 2009 11:09:10 +0200, Pa_blo napisał(a):

> [...]
    > podstawie aktualnych przepisow podlegac po KRUS?
    > Mam 2,3 ha ziemi ale zadnego wyksztalcenia w tym kierunku.

    http://195.205.152.139/helpdesk/index.php?option=com
    _content&task=view&id=1067&Itemid=2

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_2.php

  • 8. Data: 2009-10-09 08:53:39
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > http://195.205.152.139/helpdesk/index.php?option=com
    _content&task=view&id=1067&Itemid=2

    najbardziej podoba mi sie warunek:
    " - wiek , poniżej 50 lat"

  • 9. Data: 2009-10-09 17:51:13
    Od: "Marcin D" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pa_blo <m...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > podstawie aktualnych przepisow podlegac po KRUS?
    > Mam 2,3 ha ziemi ale zadnego wyksztalcenia w tym kierunku.

    Aby zostać rolnikiem i przy założeniu, ze ziemię juz masz, musisz zrobić
    tylko jedną rzecz: zacząć zarabiać na życie wyłącznie pracą na roli. Jesli
    twój plan polega na tym, ze chcesz być "rolnikiem" czyli płacić KRUS ale
    zarabiac gdzieś na etacie albo prowadzić własną firmę, to zapomnij - tego
    juz od dawna nie da się zrobić. Z jednym wyjątkiem: osoby pracujące na umowę
    o dzieło mogą zostać płatnikiem KRUS.

  • 10. Data: 2009-10-12 11:41:58
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 9 Oct 2009 17:51:13 +0000 (UTC), Marcin D napisał(a):

> [...]
    > zarabiac gdzieś na etacie albo prowadzić własną firmę, to zapomnij - tego

    Opowiadasz banialuki kolego :))))
    http://nie.com.pl/art21413.htm