  • 11. Data: 2007-04-12 11:42:30
    Temat: Re: co zrobic z uporczywymi telefonami ?
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Czy przypadkiem te numery nie są losowane z puli wszystkich numerów, a
    > nie ze spisu publicznego?

    Nie podejrzewam. Może raz na 2 lata czasem ktoś zadzwoni. PRAKTYKA z nowego
    mieszkania wskazuje, że różnica między ilością reklam akwizytorów
    dzwoniących na zastrzeżony numer i na niezastrzeżony jest bardzo duża.

    Tyle wiem z praktyki. Do tego mogę sobie jedynie dorabiać teorię skąd tak
    duża różnica. Podejrzewam, że handel danymi osobowymi kwitnie i np. Tele2
    wcale nie losuje z 7-cyfrowej liczby, lecz dzwoni pod numery wylosowane z
    jakiejś bazy danych osobowych, niekoniecznie spisu publicznego.

    Poza tym, gdyby dzwonili do losowo wybranych numerów z dowolnej liczby
    7-cyfrowej, to pewnie miałbym telefony do pracy, a dziwnym zbiegiem
    okoliczności do firmy nie dzwonią wcale. Tylko na prywatne numery...

    --
    Lukasz

  • 12. Data: 2007-04-12 11:44:21
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Akurat to nie prawda. Co jakiś czas dzwoni tele2. :P

    Pewnie dałeś numer jakiemuś Avonowi, oni sprzedali Readers Digest, a tamci
    sprzedali Tele2...

    --
    Lukasz

  • 13. Data: 2007-04-12 11:46:45
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 12 Apr 2007 09:47:45 +0200, Multi-DR napisał(a):

    > wpadlem an pomysl z
    > identyfikacja numeru. niestety, jak podejrzewalem ten "dowcipnis" dzwoni z
    > zastrzezonego numeru.

    A musi odebrać jak się numer nie wyświetli? Ja komórki nie odbieram - kto
    chce się dodzwonić wie że musi się ujawnić. Firmy też zawsze dzwonią
    "jawnie" więc nie ma problemu gdyby dzwonili np. z przychodni z
    potwierdzeniem rejestracji do lekarza. Zresztą są chyba "dodatki" które
    automatycznie takie rozmowy zablokują i nawet telefon nie zadzwoni.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 14. Data: 2007-04-12 12:03:39
    Od: "Multi-DR" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Henry (k)" napisał w wiadomości
> [...]

    > potwierdzeniem rejestracji do lekarza. Zresztą są chyba "dodatki" które
    > automatycznie takie rozmowy zablokują i nawet telefon nie zadzwoni.

    wiesz, babcia mieszka sama. ma ponad 80 lat i z nowinkami technicznymi ma
    juz spore klopoty. przyzwyczajna jest, ze odbiera telefon kiedy dzwoni.
    wyswietlanie numerow bylo dla mnie, zeby namierzyc "dowcipnisia" a nie dla
    babci, zeby nie odbierala.

    MultiDR

  • 15. Data: 2007-04-12 12:04:19
    Od: "Multi-DR" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał w wiadomości

    > Kodeks wykroczeń
    > Art. 107. Kto w celu dokuczenia innej osobie złośliwie wprowadza ją w błąd
    > lub w inny sposób złośliwie niepokoi,
    > podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1.500 złotych albo karze
    > nagany.

    WIELKIE DZIEKI. o to mi wlasnie chodzilo

    MulitiDR

  • 16. Data: 2007-04-12 12:05:00
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Henry (k) napisał(a):
> [...]
    > potwierdzeniem rejestracji do lekarza. Zresztą są chyba "dodatki" które
    > automatycznie takie rozmowy zablokują i nawet telefon nie zadzwoni.

    To samo miałem napisać :)
    Ja też mam taką zasadę, że jak mi się w komórce numer nie wyświetli to
    nie odbieram. Jak ktoś chce być anonimowy, to niech taki pozostanie do
    końca, albo sprawi sobie drugi telefon tylko do dzwonienia :)
    Wracając do tematu - może da się kupić jakiś stacjonarny telefon, w
    którym da się ustawić ignorowanie anonimów.
    Andrzej
    http://album.radom.pl

  • 17. Data: 2007-04-12 12:05:51
    Od: "Multi-DR" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz" napisał w wiadomości
    > Zmienić i zastrzec numer. To jedyne w 100% skuteczne rozwiązanie. Zhłaszać
    > możesz i owszem, ale czy na pewno będzie to skuteczne? Zaletą
    > zastrzezonego telefonu jest jeszcze to, że babcia nie będzie gnębiona
    > przez przeróżnych akwizytorów.

    wiesz jak to jest ze zmianami u 80cio latkow. ona ma od ponad 20 lat ten sam
    numer telefonu, tu raczej zmaina bylaby bardzo niewskazana. akwizytorzy nie
    stanowia problemu, tylko ten konkretny "dowcipnis" o ktorym wspominalem

    MultiDR

  • 18. Data: 2007-04-12 12:10:30
    Od: "Multi-DR" <m...@w...pl>

    Użytkownik "ajt" napisał w wiadomości

> [...]
    > albo sprawi sobie drugi telefon tylko do dzwonienia :)
    > Wracając do tematu - może da się kupić jakiś stacjonarny telefon, w którym

    nieodbieranie telefonow raczej nie wchodzi w gre, ale poddales faktycznie
    dobry pomysl (jesli to mozliwe). popytam w TPsa o taka usluge.

    MultiDR

  • 19. Data: 2007-04-12 12:11:53
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Lukasz napisał(a):

    > Pewnie dałeś numer jakiemuś Avonowi, oni sprzedali Readers Digest, a tamci
    > sprzedali Tele2...

    albo w pewnym banku na p o krotkiej nazwie, oni sprzedaja dane.

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)

  • 20. Data: 2007-04-12 12:33:45
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 12 Apr 2007 14:10:30 +0200, Multi-DR napisał(a):

    > nieodbieranie telefonow raczej nie wchodzi w gre, ale poddales faktycznie
    > dobry pomysl (jesli to mozliwe). popytam w TPsa o taka usluge.

    Jakby co zerknij też na różne urządzonka typu Caller ID - może mają
    takie blokowanie. Albo któryś z aparatów telefonicznych. Coś mi świta
    że widziałem coś takiego dla zwykłych połączeń (bo VoIP ma to dość często)

    Pozdrawiam,
    Henry