  • 1. Data: 2006-01-24 21:23:39
    Temat: co zrobic z takim pracodawca?
    Od: eth_0 <mirek/ANTYSPAM/@eth0.pl>

    A sprawa wyglada tak:

    Od 14-go grudnia 2005r jestem zatrudniony w Zakładach Przetwórstwa
    Mięsnego -Ryszard Hochel Micigózd (a co podam nazwę firmy moze innych
    to ustrzeże) Pracuje normalnie 8 godzin dziennie, 5 dni w tygodniu +
    jestem pod telefonem w razie naglych przypadkow, stanwisko pracy
    "Informatyk". Okazało się ze za pierwszy tydzien pracy nie dostane
    zapłaty bo: "to był okres próbny, Twoje i Nasze ryzyko" Dodam że na
    rozmowie o prace ani pozniej nie bylo o czyms takim mowy. Od
    dn02.01.2006r dopiero dostałem umowe na 1/2 etatu (wynagrodzenie
    430zl) ale oczywiscie pracuje na caly etat. Jutro skladam
    wypowiedzenie- taka "zabawa" mi nie odpowiada. Boje sie ze nieuczciwy
    pracodawca moze mi nie zechciec wyplacic naleznej pensji (1100zl co
    jest smieszna kwota). Co moge w takiej sytuacji zrobic?

    Z gory dzieki za pomoc.
    --
    eth_0 | mirek[at]eth0.pl | GG:4500044 | ICQ:307540896
    http://www.kieleckie.org - Ogłoszenia Kielce

  • 2. Data: 2006-01-24 22:19:00
    Temat: Re: co zrobic z takim pracodawca?
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    wziasc pale i pizd... tego matkojeb..... pracodawce

    szczerze to bym mu zaklad podpalil

    :]

  • 3. Data: 2006-01-24 23:06:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    eth_0 [###mirek/ANTYSPAM/@eth0.pl.###] napisał:
    > Co moge w takiej sytuacji zrobic?

    Przespacerować się do właściwej miejscowo placówki Państwowej
    Inspekcji Pracy. jeśli cokolwiek się z tym da zrobić, to oni będą
    wiedzieć.

  • 4. Data: 2006-01-24 23:15:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "eth_0" <mirek/ANTYSPAM/@eth0.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracodawca moze mi nie zechciec wyplacic naleznej pensji (1100zl co
    > jest smieszna kwota). Co moge w takiej sytuacji zrobic?

    war. 1) zlożyć doniesienia do US, ZUS-u, inspekcji pracy. Dobrze by było
    posiadać jakieś dowody, które by potwierdzały od kiedy pracujesz i w jakim
    wymiarze. Jako dowód od kiedy, to wystarczy jakiś firmowy druk z datą i
    twoim podpisem, podpisany także przez innego pracownika tej firmy, np. karta
    szkoleń BHP, lub coś w tym guście. Jak już zrobią mu kipisz w firmie, to
    później sąd pracy.

    war. 2) czli "jak Kuba Bogu...." jako informatyk posiadasz dostęp do hasełek
    itp. Pozmieniaj hasła, zwolnij się i czekaj na efekty.

  • 5. Data: 2006-01-24 23:46:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > war. 2) czli "jak Kuba Bogu...." jako informatyk posiadasz dostęp do
    > hasełek itp. Pozmieniaj hasła, zwolnij się i czekaj na efekty.

    Efekt może być taki, że myśliwy zamieni się w ofiarę. I przez ładnych
    parę lat będzie spłacał straty firmy.

  • 6. Data: 2006-01-25 00:49:17
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > Efekt może być taki, że myśliwy zamieni się w ofiarę. I przez ładnych parę
    > lat będzie spłacał straty firmy.

    To będzie swoiste zabezpieczenie na mieniu, pracodawca zapłaci zaległe
    pobory, to odzyska dostęp do danych.

  • 7. Data: 2006-01-25 06:50:08
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

> [...]
    > pracodawca moze mi nie zechciec wyplacic naleznej pensji (1100zl co
    > jest smieszna kwota). Co moge w takiej sytuacji zrobic?
    tylko sad pracy... i jeszcze mozesz zadac odszkodowania...
    w 75% przyznaja racje pracownikowi, a twoja sprawa z twojego opisu wyglada na latwa
    do wygrania.

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Harry Potter i Książę Półkrwi
    NIEZIEMSKI KONKURS i czarodziejskie gadżety!
    http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fwww.harrypotter.
    wp.pl&sid=637

  • 8. Data: 2006-01-25 12:42:18
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:5d6dt11krm2b0sgvosjukcd1mcuu35o00a@4ax.com eth_0
    <mirek/ANTYSPAM/@eth0.pl> pisze:

> [...]
    > pracodawca moze mi nie zechciec wyplacic naleznej pensji (1100zl co
    > jest smieszna kwota). Co moge w takiej sytuacji zrobic?
    1. Nie pracuje się bez podpisanej umowy.
    2. Nie robi się niczego, czego nie ma w umowie i/lub zakresie obowiązków
    przedstawionych na piśmie, podpisanych i zgodnych z prawem.
    3. Dba się o zapoznanie się ze sposobem ewidencjonowania czasu pracy
    stosowanym u danego pracodawcy i pilnuje prawidłowego dokumentowanie jego.
    4. Jeśli zaniedbałeś powyższego, a oszust Ci nie zapłaci to:
    a) - oddaj sprawę do sądu pracy
    a1) - zgromadź dowody (jeśli jakieś są) i spróbuj zapewnić sobie świadków
    (ale to raczej marzenie ściętej głowy - niestety większość "ludzi" w takich
    sytuacjach okazuje się bezwartościowymi, śmierdzącymi tchórzami)
    b) - naślij PIP
    c) - wypracuj w sobie pogląd, że nie zostałeś oszukany tylko zapłaciłeś za
    szkolenie w zakresie postępowania z pracodawcą przy rozpoczynaniu pracy ;)
    d) - usuń efekty swej pracy, za które Ci nie zapłacono.

    Jotte

  • 9. Data: 2006-01-25 13:23:19
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 25 sty o godzinie 13:42, na pl.soc.prawo, Jotte napisał(a):

    > 1. Nie pracuje się bez podpisanej umowy.

    No z tym trochę się nie zgadzam. Czas na zawarcie umowy wynosi do siedmiu
    dni - więc śmiało można pracować bez umowy np. 4 dni ......

    > 3. Dba się o zapoznanie się ze sposobem ewidencjonowania czasu pracy
    > stosowanym u danego pracodawcy i pilnuje prawidłowego dokumentowanie jego.

    Prowadzenie szczegółowej ewidencji czasu pracy, listy obecności - to należy
    do obowiązków pracodawcy - to po pierwsze. Po drugie - ciężar obalenia
    przed SP np. ilości przepracowanych godzin przez pracownika spoczywa na
    pracodawcy - to w jego dobrze pojętym interesie leży prowadzenie ewidencji
    czasu pracy.

    > d) - usuń efekty swej pracy, za które Ci nie zapłacono.

    Jak to można zrobić ;) - pracując np. jako magazynier?
    A jeżeli pracuje jako księgowy - ma 'zabrać' wpływy na rachunek firmowy w
    okresie kiedy pracował? ;)))

    --
    Herbi
    25-01-2006 14:22:29

  • 10. Data: 2006-01-25 13:36:35
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:10i4uw51w3ifz$.dlg@onet.pl Herbi <z...@o...pl>
    pisze:

    > No z tym trochę się nie zgadzam. Czas na zawarcie umowy wynosi do siedmiu
    > dni - więc śmiało można pracować bez umowy np. 4 dni ......
    Data.

    > Prowadzenie szczegółowej ewidencji czasu pracy, listy obecności - to
    > należy do obowiązków pracodawcy - to po pierwsze.
    Niezwykłe odkrycie, choć nie bardzo rozumiem w jakim celu przywołałeś ten
    powszechnie znany fakt. ;)

    > Po drugie - ciężar
    > obalenia przed SP np. ilości przepracowanych godzin przez pracownika
    > spoczywa na pracodawcy - to w jego dobrze pojętym interesie leży
    > prowadzenie ewidencji czasu pracy.
    Nie jest to takie proste jak myślisz.

    > Jak to można zrobić ;) - pracując np. jako magazynier?
    Trudniej miałaby prostytutka.
    Autor postu napisał wyraźnie, że stanowisko to informatyk. Najpierw czytaj
    potem (ew.) pisz.

    Jotte