-
1. Data: 2006-01-26 20:57:38
Temat: co zrobić w tej sytuacji...
Od: "Pietrek_Kr" <krakus28no spam@op.pl>
Witam,
problem dotyczy odwiecznych problemów konsumenta, mój jest taki, zamówiłem u
optyka okulary, naturalnie zapłaciłem z góry przy zamówieniu, czekałem kilka
dni, przy odbiorze okazało się ze jedno ze szkieł jest uszczerbione u dołu
(przez pracownicę zakładu), cóż było robić, uśmiechnąłem się, powiedziałem
trudno i czekałem, przez kilka dni mnie zwodzono że szkło jest zamówione a
dostawca zwleka i dlatego czekam dłużej niż poprzednio, dziś poszedłem po
odbiór i wydało mi się wszystko OK, jakież było moje zdziwienie gdy w domu
zacząłem sie dokładnie przyglądać, okazuje się iż przeszlifowali to
uszkodzenie tak bym odebrał i nie zauważył, czego mogę się domagać w tej
chwili? wymiany na nowe? chętnie bym im zwrócił te okulary choć polskie
prawodawstwo chyba przewiduje tu dobrą wole sprzedawcy? poradźcie proszę jak
zwalczać to chamstwo? dziękuję z góry za wszelkie rady,
mocno zdegustowany i poirytowany, Piotr
-
2. Data: 2006-01-26 23:55:52
Temat: Re: co zrobić w tej sytuacji...
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Pietrek_Kr [###krakus28no s...@o...pl.###] napisał:
A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu?
-
3. Data: 2006-01-27 01:04:57
Temat: Re: co zrobić w tej sytuacji...
Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl>
On 1/27/2006 12:55 AM, Robert Tomasik wrote:
> A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu?
Tu raczej chodzi o to (obrazowo), że jak ktoś kupuje samochód z salonu
to raczej nie bardzo, żeby miał łatany błotnik szpachlą bo "na pierwszy
rzut oka nie widać".
Kaczor
--
Łączę pozdrowienia .....i różne inne wyrazy
kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
http://przemysl.net.pl/kaczor
-
4. Data: 2006-01-27 07:31:39
Temat: Re: co zrobić w tej sytuacji...
Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>
Dnia Thu, 26 Jan 2006 21:57:38 +0100, Pietrek_Kr napisał(a):
> Witam,
> (...)
> poradźcie proszę jak
> zwalczać to chamstwo? dziękuję z góry za wszelkie rady,
> mocno zdegustowany i poirytowany, Piotr
Cóż optyk postąpił bardzo chamsko, bo wykorzystał to, że bez okularów nie
zauważysz wady.
Moja propozycja jest taka, aby nie płacić z góry całej kwoty... a wpłacać
zaliczkę. Jeśli optyk mówi, ze nie ma takiej opcji... skorzystać z innego
optyka.
--
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://grupy.3mam.net
-
5. Data: 2006-01-27 11:12:33
Temat: Re: co zrobić w tej sytuacji...
Od: "Tiger" <c...@c...pl>
> chwili? wymiany na nowe? chętnie bym im zwrócił te okulary choć polskie
> prawodawstwo chyba przewiduje tu dobrą wole sprzedawcy? poradźcie proszę
> jak
> zwalczać to chamstwo? dziękuję z góry za wszelkie rady,
> mocno zdegustowany i poirytowany, Piotr
Zareklamowac z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. Zamawiales szkla o
okreslonym dla Twojej wady wzroku szlifie, a "przeszlifowane" ukruszenie
jest wybrakowaniem towaru. To tak jakbys kupil pralke z wyklepanym i
zaszpachlowanym emalia nadtluczeniem naroznika. Niby dziala - ale byla
uszkodzona.
Pozdrawiam,
Tiger
-
6. Data: 2006-01-27 15:57:09
Temat: Re: co zrobić w tej sytuacji...
Od: "Pietrek_Kr" <krakus28no spam@op.pl>
>
> A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu?
>
myślę ze tak, szkło jest mniejsze od drugiego, dwa, to zapłaciłem za
pełnowartościowy towar a odstałem wybrakowany, dla mnie to oszustwo,
Piotr
-
7. Data: 2006-01-27 18:03:17
Temat: Re: co zrobić w tej sytuacji...
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Pietrek_Kr [###krakus28no s...@o...pl.###] napisał:
>> A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu?
> myślę ze tak, szkło jest mniejsze od drugiego, dwa, to zapłaciłem za
> pełnowartościowy towar a odstałem wybrakowany, dla mnie to oszustwo,
> Piotr
No to korzystaj z prawa do żądania zwrotu [pieniędzy. Fakt, ze szkło
jest szlifowane jest pośrednim dowodem, że przecież sam tego nie
uszczerbałeś. W razie kłopotów skontaktuj się z rzecznikiem
konsumentów na miejscu.
-
8. Data: 2006-01-27 23:43:39
Temat: Re: co zrobić w tej sytuacji...
Od: "Pietrek_Kr" <krakus28no spam@op.pl>
> >> A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu?
> > myślę ze tak, szkło jest mniejsze od drugiego, dwa, to zapłaciłem za
> > pełnowartościowy towar a odstałem wybrakowany, dla mnie to oszustwo,
> > Piotr
>
> No to korzystaj z prawa do żądania zwrotu [pieniędzy. Fakt, ze szkło
> jest szlifowane jest pośrednim dowodem, że przecież sam tego nie
> uszczerbałeś. W razie kłopotów skontaktuj się z rzecznikiem
> konsumentów na miejscu.
>
a mam takie prawo? czy to dowolność w/g uznania/dobrej woli sklepu?
-
9. Data: 2006-01-27 23:54:23
Temat: Re: co zrobić w tej sytuacji...
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Pietrek_Kr [###krakus28no s...@o...pl.###] napisał:
> a mam takie prawo? czy to dowolność w/g uznania/dobrej woli sklepu?
Jeśli okulary zawierają wadę, to masz takie prawo. Wynika ono z Ust. z
dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Poszukaj sobie w sieci i poczytaj,
bo to tylko kilka artykułów.