  • 1. Data: 2008-03-14 17:21:28
    Temat: co to są granice prawa
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    wiele razy natknąłem się na określenie działanie w granicach prawa
    i tu moje pytanie
    kto określa do jakiego stopnia postępowanie jest w granicach prawa i kto temu
    komuś dał prawo oceny i ustalania granic prawa
    gdzie jest konkretnie zapisane w ustawach co to jest granice prawa a jeżeli
    nie ma takiego okreslenia to kto ustawowo dał komu prawo do ustalania tych
    granic

  • 2. Data: 2008-03-14 20:43:44
    Temat: Re: co to są granice prawa
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:frec6o$n08$1@inews.gazeta.pl olob kowalski
    <b...@g...pl> pisze:

    > wiele razy natknąłem się na określenie działanie w granicach prawa
    > i tu moje pytanie
    > kto określa do jakiego stopnia postępowanie jest w granicach prawa
    Sądownictwo.

    > i kto
    > temu komuś dał prawo oceny i ustalania granic prawa
    Ustawodawca.

    > gdzie jest konkretnie zapisane w ustawach co to jest granice prawa
    Zależy od konkretów. Czasem nigdzie.

    > jeżeli nie ma takiego okreslenia to kto ustawowo dał komu prawo do
    > ustalania tych granic
    Ustawodawca.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2008-03-14 23:35:14
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > jeżeli
    > nie ma takiego okreslenia to kto ustawowo dał komu prawo do ustalania tych

    Generalnie stosuje się tu dwie zasady. Instytucje działają w takim zakresie,
    w jakim zezwala im prawo. Człowiek może robić wszystko, co nie jest przez
    prawo zabronione. Zasady te znajdziesz w konstytucji.

    grzech

  • 4. Data: 2008-03-17 22:22:43
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    >W wiadomości news:frec6o$n08$1@inews.gazeta.pl olob kowalski

    > Sądownictwo.

    > Ustawodawca.

    Nieprawda: Sad Najwyzszy !

    > Zależy od konkretów. Czasem nigdzie.

    Nieprawda ! Konstyucja !

    > Ustawodawca.

    Nieprawda !
    Zgromadzenie Konstytucyjne.

    > --
    > Jotte

    Moze sie czasem myle...ale Twoje pytania sa z gruntu sluszne.

  • 5. Data: 2008-03-20 11:50:05
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    grzech <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > w jakim zezwala im prawo. Człowiek może robić wszystko, co nie jest przez
    > prawo zabronione. Zasady te znajdziesz w konstytucji.

    w takim razie niech mi ktoś napisze jaki art. jaka ustawa mówi o tym że
    granice prawa możne ustalać sobie pan X lub urzednik Y
    prawo to to co zapisane a nie to co się wydaje komuś kto akurat ma przed
    imieniem sędzia, prokurator, prawnik itd.
    to co niespisane ani nie ustalone nie może i nie jest prawem
    to tak jakby grało dwóch szachistów młody i stary i nagle stary mówi że
    dlatego że jest stary może wykonywać dwa ruchy więcej od młodego takie
    granice strsowania zasad w grze
    w żadnym prawie na świecie nie ma czegoś co pozwala komukolwiek dorabiac
    własną interpretację ale ludzie są tylko ludźmi :)

  • 6. Data: 2008-03-20 14:10:59
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

    [...]

    > w żadnym prawie na świecie nie ma czegoś co pozwala komukolwiek
    > dorabiac własną interpretację

    Sprawdzałeś czy zgadujesz?

  • 7. Data: 2008-03-21 20:21:13
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    p...@g...pl (=?ISO-8859-2?q?Piotr_Dembi=F1ski?=) napisał(a):

    > "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Sprawdzałeś czy zgadujesz?
    nie sprawdziłem bo nie muszę prawo to to co napisane a co nie napisane to nie
    prawo ale dorabianie gęby przez cwaniaków którzy mogą pochwalić się tzw
    statusem społecznym "sędzia, adwokat, urzędnik" itd.
    sędzia ma rozstrzygać między tym co zapisane a jeżeli coś jest nie zapisane
    to nie rozstrzyga on między prawem ale dorabia własne prawo na które
    dorabianie nik nie dał jemu pozwolenia
    naprawianie prawa jest wówczas kiedy sędzia nie mogąc ocenić zwraca uwagę na
    braki w prawie ustawodawcy a wyrok zostaje zawieszony to jest naprawianie
    prawa :)
    orzecznictwo i cała reszta to oszustwa bo sędziowie nie mają odwagi
    powiedzieć ustawodawcy który ich karmi że ustawa jest do bani i wydaje
    orzeczenie które jest niczym żadnym prawem

  • 8. Data: 2008-03-21 23:35:23
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 21 Mar 2008 20:21:13 +0000 (UTC), olob kowalski napisał(a)
    w:<news:fs15bp$jn5$1@inews.gazeta.pl>:

    > nie sprawdziłem bo nie muszę

    Aha :-)

    --