  • 1. Data: 2002-09-03 11:12:38
    Temat: co moze dzieciol?
    Od: a...@p...onet.pl

    Chcialem zapytac sie czy straznik miejski moze zatrzymywac samochody? Wczesniej
    myslalem ze moze tylko na drogach gdzie obowiazuje zakaz ruchu ale ostatnio
    ktos mi powiedzial ze moze wszedzie tylko musi posiadac zezwolenie od
    komendanta policji (albo kogos innego nie pamietam). Jak z tym jest? Czy moge
    olala machajacego do mnie straznika wiejskiego? Czy jesli go oleje to moge miec
    jakies klopoty ?
    I drugie pytanie. Jakie sa zasady legitymowanie ludzi przez straz miejska? Czy
    moga kazdego kto im sie nie spodoba wylegitymowac czy sa jakies zasady?
    z gory dziekuje za odpowiedz
    pozdr

  • 2. Data: 2002-09-03 13:57:22
    Temat: Korekta podatku naleznego VAT
    Od: r...@i...pl (BOHO)

    Witam, mam pytanie dotyczace mozliwosci korekty podatku naleznego VAT.

    Mianowicie co sie dzieje gdy pomylkowo zamiast wykazac w deklaracji podatku
    VAT podatek nalezny np. w miesiącu maju wykazalem i zaplacilem go w miesiacu
    kwietniu.
    Czy moge dokonac korekty podatku naleznego w miesiacu maju, czy tez musze
    jeszcze raz zaplacic ten podatek tzn. raz w kwietniu gdy wymienilem go w
    deklaracji VAT, a drugi raz w (maju) gdy zostala wystawiona faktura VAT
    (wtedy przeciez powstaje obowiazek podatkowy) ?
    Podobnie co się dzieje w sytuacji odwrotnej gdy zamiast wykazac w deklaracji
    podatku VAT podatek nalezny np w miesiacu kwietniu wykazalem i zaplacilem go
    w miesiacu maju.
    Co mi grozi w tych wypadkach, czy są może jakieś wytyczne ministerstwa
    Finansów lub orzecznictwo NSA lub SN?
    Ustawa o VAT reguluje w art 19 jedynie kwestie korekt podatku naliczonego,
    zas o ewentualnych korektach podatku naleznego milczy!

    Sprawa jest dosyc pilna i naglaca.
    Z gory dziekuje za pomoc.

    Pozdr.
    BOHO

    -

    Ty i ja, co Ty na to? >>> http://link.interia.pl/f1645

  • 3. Data: 2002-09-03 20:13:38
    Temat: Re: co moze dzieciol?
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Sprawy te regulują:

    Ustawa z dnia 29.08.1997 o strażach gminnych
    (art. 12 i art. 22)

    Rozp. RM z 16.06.1998 w sprawie zakresu i sposobu wykonywania
    przez strażników gminnych niektórych czynności
    (§ 3)

    Rozp. MSWiA z 25.05.1999 w sprawie kontroli ruchu drogowego
    (§ 16)

    Krótko mówiąc - strażnik może zatrzymać samochód tylko
    na drodze, gdzie obowiązuje zakaz ruchu w obu kierunkach
    i na to musi mieć zezwolenie.
    Na całym obszarze zabudowanym może zatrzymać
    rower, motorower, dyliżans i piechura.
    Legitymować może też tylko w określonych przypadkach
    i z zachowaniem reguł z wymienionych przepisów.

    Tak więc jadąc samochodem można olać machacza,
    a warto taki fakt zgłosić na policję (możliwe, że liczą
    na niewiedzę kierujących i na "wziątki").