  • 11. Data: 2008-10-08 07:37:22
    Temat: Re: co jest dowodem tożsamości?
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik stack napisał:

    > Przed wymianą dowodów osobistych nigdy nie nosiłem swojego "książeczkowego"
    > i posługiwałem się prawem jazdy. Po akcji przymusowej wymiany zwlekałem z
    > odbiorem nowego dowodu i NIC nie mogłem załatwić. Tak jak kiedyś
    > wystarczało prawo jazdy ew paszport - tak wszyscy (poczta, operator, bank)
    > wymawiali zaklęcie - proszę dowód osobisty.
    > Nie wiem czy to jakaś akcja utrudniająca była :) Ba nawet przy kontroli
    > drogowej policjant chciał dowód osobisty - co kiedyś wogóle się nie
    > zdarzało.

    Dawno, dawno temu, jak Tapatik był jeszcze młody i piękny, instruktor na
    kursie dla przyszłych pogromców szos powiedział Tapatikowi (i innym
    kursantom też), że kierowca nie jest obowiązany podczas jazdy samochodem
    posiadać dowodu osobistego, bo prawo jazdy jest również dowodem tożsamości.
    Tyle, że to było dawno i przez ten czas mogło się coś zmienić.

    Co reguluje taką sytuację? Kodeks Drogowy? Czasem zdaża mi się pojechać
    gdzieś dalej i chciałbym wiedzieć jak zareagować.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik