  • 31. Data: 2014-07-17 03:03:39
    Temat: Re: co grozi za użycie gazu pieprzwego
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    >Widzę, że mądrych dużo, ale konkretów brak.
    Trudno się wypowiadać o konkretach, kiedy nie mamy dostępu do wiedzy, którą
    posiadają świadkowie tego zdarzenia.
    Dlatego napisałem - IMHO.
    Ale z opinią imć Dziewulskiego (znającego chyba odrobinę sztuki
    obezwładniania takiego człowieka), chyba się zgodzisz?
    Pozwól, że zacytuję za Dziennikiem Zachodnim:
    http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/3506761,strze
    lanina-w-szpitalu-ruda-slaska-policjant-zastrzelil-p
    acjenta-wideo-zdjecia,id,t.html

    "Mundurowi po śladach krwi znaleźli mężczyznę pod schodami.
    - Próbował okaleczyć się nożami, a gdy zobaczył mundurowych skierował
    agresję na nich.
    Użyli oni najpierw gazu łzawiącego i pałki aby obezwładnić mężczyznę, ale to
    nic nie dało.
    Gdy ten rzucił się z nożem na jednego z funkcjonariuszy, drugi oddał strzał
    i trafił go w nogę.
    Nawet ten strzał nie zdołał zatrzymać mężczyzny. Padł więc drugi, również w
    nogę - relacjonuje asp. Adam Jachimczak z zespołu prasowego śląskiej
    policji."

    Czy nie odnosisz wrażenia, że użycie gazu i pałki (o ile nie było tylko
    wytworem wyobraźni wzajemnie kryjących się policjantów) było co najmniej
    nieumiejętne?
    Wybacz, ale ja jakbym dostał pałą, to nie wymagałbym poprawy ołowiem...
    I jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć, że padły jedynie dwa strzały, oba w
    nogi pacjenta i były śmiertelne.
    W szpitalu, na oddziale chirurgii...?

    > Technika walki wręcz z takim napastnikiem jest jedna: sp* ile sił w
    > nogach,
    > a bronić się tylko w ostateczności, bo i tak oberwiesz. I to Ci wyjaśni
    > każdy spec od sztuk walki.
    Popatrz, a mi wyjaśniali, że można jednak się obronić...

    > W ramach ćwiczeń możesz opracować technikę obrony przed tym atakiem:
    Ćwiczenia mam już dawno za sobą, nigdy się nie przydały i mam nadzieję, że
    tak zostanie.

    > https://www.youtube.com/watch?v=4ah_0gia4A0
    Ale mamy do czynienia z pacjentem po zabiegu/operacji, a nie z szybko
    reagującym, zdrowym młodzieńcem.
    Tak czy inaczej musimy poczekać na ustalenia prokuratury.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 32. Data: 2014-07-17 08:18:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-17 03:03, WOJO pisze:
> [...]
    >
    > Czy nie odnosisz wrażenia, że użycie gazu i pałki (o ile nie było tylko
    > wytworem wyobraźni wzajemnie kryjących się policjantów) było co najmniej

    Jeżeli był to gaz łzawiący, to większość osób jedynie wprawi w większą
    złość - sorki, ale widziałem już akcje z tym gazem i on moze być
    skuteczny na matkę z dzieckiem, a nie na gościa, któremu jest wszystko
    jedno. Co innego gaz paraliżujący, ale tu mowa była o gazie łzawiącym.

    > Wybacz, ale ja jakbym dostał pałą, to nie wymagałbym poprawy ołowiem...

    Wybacz, ale chyba niewiele w życiu widziałeś, panie teoretyku...

    > Popatrz, a mi wyjaśniali, że można jednak się obronić...

    Można próbować się bronić, ale zawsze oberwiesz. Widać miałeś nie speców
    od walki wręcz, a teoretyków.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 33. Data: 2014-07-17 09:23:09
    Od: "marek" <v...@p...fm>

    jakoś nie widzę tu wogle zastosowania art.223
    to chodzi o napaść na funkcjonariusza a nie obronę przed nim....

    a jeśli chodzi o art.222
    urzycie gazu nie narusza nietykalności cielesnej funkcjonariusza

    p.s.
    i pozatym nie następuje po tym ciężki uszczerbek na zdrowiu :)

    > A cztaj sobie i analizuj
    > http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/wyr
    ok;sn;izba;karna,ik,iii,kk,217,07,8150,orzeczenie.ht
    ml

  • 34. Data: 2014-07-17 11:30:33
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > A ten tego .. miał wrogów ? Bo to ciekawa hipoteza jest, ale bardziej
    > prawdopodobne (czyli mogłoby być dokładnie odwrotnie) dla mnie jest, że
    > oni z głupoty zabili a inni z głupoty ich bronią.

    Miał , w szpitalu został hospitalizowany ponieważ został napadnięty,
    obrabowany i zraniony nożm, stąd ta pierwsza operacja.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
    cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny NOWA WERSJA Ananas1_03f

  • 35. Data: 2014-07-17 11:32:15
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Społeczeństwo też się umówiło na pewien sposób pisowni, ale nie będę sobie
    > nawet klawiatury strzępić.

    Ja jestem prywatną osobą i mogę sobie pisać jak mi się podoba, zaś policjant
    i medyk ma płacone za wypełnianie nakazuw prawa, zgodnie z umową społeczną.

  • 36. Data: 2014-07-17 11:33:26
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Szkoda, że Cię nie było na miejscu, wyjaśniłbyś im, jak inaczej
    > zneutralizować napastnika z nożem.

    Zwieżęta się traktuje lepiej: stszela sie z naboju usypiającego.

  • 37. Data: 2014-07-17 16:14:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Jul 2014 09:23:09 +0200, marek napisał(a):
    > jakoś nie widzę tu wogle zastosowania art.223
    > to chodzi o napaść na funkcjonariusza a nie obronę przed nim....

    A myslisz ze co bedzie napisane w akcie oskarzenia ?

    > a jeśli chodzi o art.222
    > urzycie gazu nie narusza nietykalności cielesnej funkcjonariusza

    No, ciekawy punkt widzenia, ale radzilbym najpierw sprawdzic
    orzeczenia SN.
    Tylko co to ma byc - gazem po nosie (po oczach nie radze) i sp* ?
    Bo funkcjonariusz raczej nie sp*, wiec wkrotce dojdzie do dalszych
    czynow.

    > i pozatym nie następuje po tym ciężki uszczerbek na zdrowiu :)

    Owszem, chcialem tylko zaznaczyc ze 222 przewiduje zlagodznie kary, a
    w 223 nie ...

    J.

  • 38. Data: 2014-07-17 17:25:41
    Temat: Re: co grozi za u?ycie gazu pieprzwego
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-07-16 09:33, Adam Wysocki pisze:

    > Środkiem przeciwko policjantowi?
    >
    > U mnie póki co najlepszym środkiem jest kultura. A jak policjant przegina
    > pałę, to skarga (ale to się jeszcze nie zdarzyło - patrz punkt pierwszy).

    Nie czytałam pierwszego wątku, więc nie wiedziałam, że tu chodzi o
    policjanta.

    --
    animka

  • 39. Data: 2014-07-17 17:25:45
    Od: "Nostradamus" <C...@w...pl>

    Użytkownik "mlodz" napisał w wiadomości grup
    .net...

    >A od kiedy nie wolno pić piwa na plaży? :>

    A to już sobie sam poszukaj.

  • 40. Data: 2014-07-17 18:12:48
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Thu, 17 Jul 2014 17:25:45 +0200, Nostradamus napisał(a):

    > Użytkownik "mlodz" napisał w wiadomości grup
    .net...
    > A to już sobie sam poszukaj.

    Mam szukać czegoś co nie istnieje? Dobre. :>

    Chyba, że ktoś uprzejmie pokaże o którą konkretnie plażę chodzi. ;>