  • 61. Data: 2009-10-05 17:07:50
    Temat: Re: co daje meldunek?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Liwiusz napisal:
    > Czy chodzi o to, że służby założyły tą firmę, która jako jedyna w
    > Polsce wybija dowody osobiste i z niej ciągną jakąś grubą rentę?

    A to byla firma w Polsce? Bo mi sie kolacze, ze to raczej bezpieczniacy
    wegierscy z Multipolaris byli.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 62. Data: 2009-10-05 17:16:38
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-10-2009 o 18:47:52 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Czy chodzi o to, że służby założyły tą firmę, która jako jedyna w
    > Polsce wybija dowody osobiste i z niej ciągną jakąś grubą rentę?

    O tym nie pomyślałem ale nie zdziwiłbym się. Natomiast pytanie jest
    do Pana Posła bodajże Zemke.

    > Bo jakoś nie widzę innego powodu, w czym meldunek miałby być lepszy
    > od prostego zgłoszenia.

    I dlatego to nie Ty robisz w służbach :)

    --
    Tomek

  • 63. Data: 2009-10-05 17:26:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > A to byla firma w Polsce? Bo mi sie kolacze, ze to raczej bezpieczniacy
    > wegierscy z Multipolaris byli.

    Oni tu, my tam, ręka rękę myje. Konkretnych dowodów oczywiście nie ma
    (*) ale nie jestem na tyle naiwny, aby wierzyć, że urzędnik to mi chce
    zrobić dobrze, a nie sobie.

    (*) w okolicach 2006r. Urban w swoim NIE umieścił wywiad z pewnym tajnym
    oficerem służb. Polecam pamiętać o tym zdaniu przy próbie zrozumienia
    polskiej rzeczywistości:

    "Tak - macie rację: za wszystkimi większymi aferami gospodarczymi stoją
    służby specjalne. Ale nigdy tego nie docieczecie - bo gdyby to groziło,
    służby uciekną się do kłamstw, szantażów, gróźb - a w ostateczności do
    fizycznej likwidacji".

    --
    Liwiusz

  • 64. Data: 2009-10-05 18:08:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Oct 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No właśnie. Dlatego nie ma co krytykować.

    A kto tu coś *krytykował*?
    SDD stwierdził, że jest to fikcja i tyle.
    Bo to *jest* fikcja.
    Z samymi zaletami, jak wykazano :|
    Gdzie widzisz krytykę?
    Idzie o co innego: fikcja, jak widać, jest czymś, co w prawie
    występuje w sposób hm... "naturalny". I trzeba się z tym liczyć
    (że stwierdzenie "prawne" *nie* odpowiada ściśle traktowanej
    rzeczywistości, albo jak kto woli, pojęcia stosowane w prawie
    nie są zgodne ze ścisłym znaczeniem słów, składajacych się
    na "pojęcie prawne" - nawet, jakby miało to być jedno słowo,
    takie jak "niekarany").

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2009-10-07 00:13:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.10.2009 10:38), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A to jest jeszcze chorsze, bo jak się człowiek często przenosi, to by z
    > papierków nie wybrnął. Udając, że trzeba się urzędać wg meldunków można
    > przynajmniej tylko czasami zmieniać dokumenty.
    >
    > Ogólnie system urzędasowy jakiś taki średniowieczny jest.

    Wydaje mi się że biurokracja to wynalazek nieco późniejszy niż
    średniowiecze.

    p. m.

  • 66. Data: 2009-10-07 00:18:39
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.10.2009 13:08), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No było i minęło. przeszło kwarantannę i po co notować, że miałeś
    > chorobę zakaźną? Już nie rozsiewasz zarazków i to się liczy.

    Przy niektórych chorobach jesteś do końca życia (albo do końca
    obowiązujących procedur) pozbawiony zaszczytu bycia krwiodawcą.

    To że fikcja ma negatywny wydźwięk to nie powód żeby nazywać ją prawdą.

    Podobnie do tego karania jest z odbiorem przesyłek poleconych. Podwójne
    awizowanie - uważa się za odebraną. Fikcja, chociaż IMO chyba potrzebna.

    p. m.

  • 67. Data: 2009-10-07 07:44:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-10-2009 o 02:18:39 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Podobnie do tego karania jest z odbiorem przesyłek poleconych. Podwójne
    > awizowanie - uważa się za odebraną. Fikcja, chociaż IMO chyba potrzebna.

    IMO chyba == IMHO v IMVHO :)

    ZTCW w USA nie mają tej fikcji - i żyją. Na filmach objawia się to
    występowaniem ludzików podbiegających do ludzi i wołających "DORĘCZONE!".

    --
    Tomek

  • 68. Data: 2009-10-07 07:44:48
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-10-2009 o 02:13:18 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Wydaje mi się że biurokracja to wynalazek nieco późniejszy niż
    > średniowiecze.

    A bizantyjska biurokracja ?

    --
    Tomek

  • 69. Data: 2009-10-07 07:55:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    mvoicem pisze:

    > Wydaje mi się że biurokracja to wynalazek nieco późniejszy niż
    > średniowiecze.

    Masz rację, wydaje ci się.

    Poczytaj o Sumerach, Babilończyka, o zwłaszcza o Chinach sprzed 2tys
    lat. Niewiele odstawali, tylko technika ich ograniczała.
    Urzędnik to może nie drugi ale pewnie trzeci najstarszy zawód świata

    Dziś jesteśmy w stanie produkować więcej dokumentów w krótszym czasie.
    Tylko tyle.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 70. Data: 2009-10-07 08:12:58
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    mvoicem napisal:
    > Wydaje mi się że biurokracja to wynalazek nieco późniejszy niż
    > średniowiecze.

    Znacznie, znacznie starszy. Tak mniej wiecej okolice 3500 r. p.n.e.
    w Sumerze :) Potem bardzo tworczo rozwiniety przez Egipcjan od
    mniej wiecej 2700...2600 r. p.n.e. Do perfekcji doprowadzony przez
    Rzymian w okresie republiki; pozniej w cesarstwie nepotyzm raczej
    zdegradowal sprawna biurokracje.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek