  • 41. Data: 2009-10-05 10:15:19
    Temat: Re: co daje meldunek?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    news:hace1p$fib$1@news.interia.pl...

    > A co na to Twój lekarz? I jak to się ma do tego, że karę ktoś odbył i

    W przeciwienstwie do Twojego daje jednak mi jakies szanse na powrot do
    zdrowia a przynajmniej na dlugotrwala remisje.
    Bo i objawy sa inne. Ja potrafie czytac ze zrozumieniem i w zwiazku z tym
    potrafie odroznic wypowiedz potepiajaca instytucje zatarcia skazania od
    obiektywnego i neutralnego emocjonalnie stwierdzenia, ze jest ono fikcja
    prawna.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 42. Data: 2009-10-05 10:21:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > potrafie odroznic wypowiedz potepiajaca instytucje zatarcia skazania od
    > obiektywnego i neutralnego emocjonalnie stwierdzenia, ze jest ono fikcja

    Ale jaką fikcją? Możesz rozwinąć?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 43. Data: 2009-10-05 10:26:31
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Ale jaką fikcją? Możesz rozwinąć?

    Taka, ze faktycznie, obiektywnie, ktos byl karany a - dzieki instytucji
    zatarcia skazania - moze twierdzic, ze nigdy nie byl karany i tak wlasnie
    odpowiadac na pytania o to we wszelkiego rodzaju ankietach i formularzach -
    i nawet moze uzyskac na to stosowna bumage z pieczatka.
    Na tym polega fikcja prawna.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 44. Data: 2009-10-05 10:32:54
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > odpowiadac na pytania o to we wszelkiego rodzaju ankietach i formularzach -
    > i nawet moze uzyskac na to stosowna bumage z pieczatka.

    jaka fikcja? przecie właśnie o to chodzi, żeby kara się skończyła, a nie
    rozciągała na całe życie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 45. Data: 2009-10-05 10:37:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > jaka fikcja? przecie właśnie o to chodzi, żeby kara się skończyła, a nie
    > rozciągała na całe życie.

    Ale z obiektywnego punktu widzenia jest to fikcja.
    Stwierdzenie, ze czegos nei bylo, podczas, gdy bylo.
    Tak jak mlode muzulmanki odtwarzaja sobie chirurgiczno-plastycznie blone
    dziewicza i wychodza za maz, jako dziewice. Pomaga im to w zyciu - ale jest
    to fikcja, gdyz dziewica jest sie nie dlatego, ze sie ma blone tylko
    dlatego, ze sie nigdy nie wspolzylo z mezczyzna.
    Czy ja mowie, ze ta fikcja to jest cos zlego? Nie,ale nazywam rzeczy po
    imieniu. Fikcja to fikcja.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 46. Data: 2009-10-05 10:53:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > jaka fikcja? przecie właśnie o to chodzi, żeby kara się skończyła, a nie
    > rozciągała na całe życie.

    ten sam cel mozna by osiagnac np. poprzez stworzeni eprzepisow, ze:
    1. Nie wolno sprtadzac, czy dana osoba byla skazana za przestepstwo wiecej
    niz X lat wstecz (w zaleznosci od tego, za co byl askazana).
    Zamiast np.pisac, ze radnym nie moze byc osoba skazana prawomocnei za
    przestepstwo to napisac, ze skazana prawomocnie nei wczesniej niz X lat
    wstecz i obwarowac to rozmymi warunkami w zaleznosci od artykulu z ktorego
    bylo przestepstwo. Nie byloby wtedy fikcji, ale bardzo skomplikowalaby sie
    legislacja. Wuiec wybrano prostszy wariant - umawiamy sie, ze po uplywie X
    lat uznajemy, ze skazanie nigdy nie mialo miejsca. A poniewaz jednak mialo -
    to jest to fikcja - ale bardzo ulatwia tworzenie i stosowani eprawa.
    Tak samo, jak na wiosne, korzystajac z dluzszego dnia, zamiast zmieniac
    godziny otwracia szkol, urzedow, zmieniac rozklady jazdy pociagow i
    autobusow - aby o godzine wczesniej zaczac i godzine wczesniej skonczyc
    cieszac sie swiatlem slonecznym po zakonczeniu dnia nauki czy pracy wybrano
    prostsze rozwiazani e- przesuwamy zegarki o 1 godzine do przodu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 47. Data: 2009-10-05 10:58:42
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Liwiusz wrote:
> [...]

    Czy z tego wynika, że bezdomny nie może zarejestrować samochodu?

    --
    mjk
    Nie pisz do smieciarza - on zbiera spam.

  • 48. Data: 2009-10-05 11:08:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Ale z obiektywnego punktu widzenia jest to fikcja.
    > Stwierdzenie, ze czegos nei bylo, podczas, gdy bylo.

    No było i minęło. przeszło kwarantannę i po co notować, że miałeś
    chorobę zakaźną? Już nie rozsiewasz zarazków i to się liczy.

    > Czy ja mowie, ze ta fikcja to jest cos zlego? Nie,ale nazywam rzeczy po
    > imieniu. Fikcja to fikcja.

    No ale fikcja ma negatywny wydźwięk.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 49. Data: 2009-10-05 11:09:37
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > 1. Nie wolno sprtadzac, czy dana osoba byla skazana za przestepstwo wiecej
    > niz X lat wstecz (w zaleznosci od tego, za co byl askazana).

    No i na to samo by wyszło.

> [...]
    > lat uznajemy, ze skazanie nigdy nie mialo miejsca. A poniewaz jednak mialo -
    > to jest to fikcja - ale bardzo ulatwia tworzenie i stosowani eprawa.

    No właśnie.

> [...]
    > cieszac sie swiatlem slonecznym po zakonczeniu dnia nauki czy pracy wybrano
    > prostsze rozwiazani e- przesuwamy zegarki o 1 godzine do przodu.

    Ano. Po prostu łatwiejsza droga do tego samego celu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 50. Data: 2009-10-05 11:17:36
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > No i na to samo by wyszło.

    No tak, ale zmiana okresu zatarcia dla jakiejs grupy przestepstw wymagalaby
    zmian w wielu ustawach naraz. A tak jest prosciej.

    Pozdrawiam
    SDD