  • 21. Data: 2009-10-05 07:19:04
    Temat: Re: co daje meldunek?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    spp pisze:

    > Czyli dorzucisz kolejne wykroczenie. :)

    Straaaaaaaaaaszne. A ile za to grozi?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 22. Data: 2009-10-05 07:19:49
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Straaaaaaaaaaszne. A ile za to grozi?

    Sprawdź. :)

    --
    spp

  • 23. Data: 2009-10-05 07:55:50
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> writes:

    > No ale wg mnie wystarczyłoby podawanie adresu korespondencyjnego. Tzn
    > coś ala meldunek owszem, ale bez obowiązku przemeldowywania się. Znaczy
    > się, to jest moja sprawa, czy mieszkam czy nie mieszkam, po prostu mam
    > stamtąd odbierać i już.

    Dokladnie tak miala wygladac reforma/zniesienie meldunku wg projektu
    PO. Projekt ugrzazl gdzies w komisjach, nie wiem dlaczego, bo wydawal
    sie niekontrowersyjny (w przeciwienstwie do abonamentu rtv i
    podobnych).

    MJ

  • 24. Data: 2009-10-05 08:24:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Władzy ułatwia pewne rzeczy. Wiadomo mniej więcej ile dzieci pójdzie do
    > rejonowej podstawówki, ile osób do rejonowej przychodni, ile potrzeba
    > obwodów głosowań, jak przydzielać dotacje, rozdzielać fundusze NFZ i
    > wiele innych takich.
    >
    > Dla mnie często ważne jest np. domniemanie doręczenia pozwu per awizo.

    Coś się zmieniło? Pozywać przecież trzeba było na adres zamieszkania,
    a nie zameldowania. A że sądy idą na skróty i uznają, że meldunek to
    miejsce, gdzie ktoś mieszka (choć nie ma na to przepisu), to już inna
    historia.

    Zresztą meldunek nie jest warunkiem koniecznym, aby awizowany list
    uznać za dostarczony.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2009-10-05 08:25:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A uwazasz, ze skad pochodza dane, ze np. w czerwcu 2008 roku ludnosc
    > Warszawa liczyla 1 709 781 osob?
    > Z sufitu? Z kosmosu? Z generatora liczb pseudolosowych?

    Pytałem się jeszcze o statystyki, które mają jakąś wartość. Co z tego,
    że wiem, iż "Warszawa liczy 1709781 osób", skoro to jest nieprawda?

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2009-10-05 08:27:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Rejestracja samochodu.

    Samochód rejestrujesz w urzędzie właściwym dla miejsca zamieszkania.

    > Ile ty masz lat?

    31. A Ty?

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2009-10-05 08:38:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Liwiusz pisze:
    > Samochód rejestrujesz w urzędzie właściwym dla miejsca zamieszkania.

    A to jest jeszcze chorsze, bo jak się człowiek często przenosi, to by z
    papierków nie wybrnął. Udając, że trzeba się urzędać wg meldunków można
    przynajmniej tylko czasami zmieniać dokumenty.

    Ogólnie system urzędasowy jakiś taki średniowieczny jest.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2009-10-05 08:39:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > przynajmniej tylko czasami zmieniać dokumenty.
    >
    > Ogólnie system urzędasowy jakiś taki średniowieczny jest.

    Też mi odkrycie :) Ale mamy demokrację, widocznie większości ludzi to
    odpowiada.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2009-10-05 09:14:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Pytałem się jeszcze o statystyki, które mają jakąś wartość. Co z tego, że
    > wiem, iż "Warszawa liczy 1709781 osób", skoro to jest nieprawda?

    Zalezy, co rozumiesz pod pojeciem "maja wartosc".
    Bo one maja pewna konkretna wartosc - np. wartosc administracyjna. Ilosc
    mieszkancow (mierzona iloscia osob zameldowanych) jest podstawa do
    klasyfikowania miast, wybybierania formy organow zarzadzajacych (prezydent
    czy burmistrz), obliczania frekwencji wyborczej - ktora np. przy referendach
    wplywa na wiazacy badz nie ich charakter i tak dalej i tak dalej i tak
    dalej.
    A to , ze nie odzwierciedlaja rzeczywistosci - to co z tego? Prawo w duzej
    mierze opiera sie na fikcji (subsumpcje, fikcje prawne - np. zatarcie
    skazania i wiele innych).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 30. Data: 2009-10-05 09:17:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Liwiusz pisze:
    > Też mi odkrycie :) Ale mamy demokrację, widocznie większości ludzi to
    > odpowiada.

    Nie demokrację, a demokrację parlamentarną. Poza tym większość nawet do
    wyborów nie poszła. W sumie się nie dziwię, ja też nie poszedłem, nie
    było na kogo głosować. Zresztą wybory są ustawiane przez media. Media
    trąbiły, że Donek jest Wielki i cała Irlandia na niego zagłosowała na
    złość narodowi w Polsce.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek