  • 61. Data: 2012-06-23 07:08:19
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: bzdreg <b...@n...pl>

    > To jedna z interpretacji. Jak pisałem, nie chcę się wdawać w dyskusje,
    > która z nich jest lepsza. Fakt faktem, są konflikty, bo istnieje grupa
    > kierowców, specjalistów, a nawet biegłych sądowych podzielająca
    > interpretację jaką Ty prezentujesz, a także istnieje druga grupa
    > wyznająca zasady bliższe tym, które starałem się ja tu zaprezentować.

    Rozumiem, że cały Twój wysiłek w tym wątku właśnie to obrazuje -
    praktycy ruchu drogowego wskazują błędy prawodawców. I nie da się tego
    skwitować jednym zdaniem "skoro mamy takie prawo, to musimy się go
    trzymać". Nie musimy.
    Istnieje coś takiego, jak "obywatelski sprzeciw", do którego zawsze będę
    namawiał. To jest właśnie "demokracja bezpośrednia". Jeśli władza
    ustawodawcza dała d., to trzeba jej pokazać środkowy palec.

    A merytorycznie - prawy k-wskaz przed zjechaniem sygnalizuje
    wjeżdżającemu na rondo z tej drogi, że nie musi czekać aż zjedziemy,
    tylko może wjeżdżać. Ruch odbywa się płynniej. I o to chodzi!

    Gdy instruowałem moje dzieci jak mają jeździć, to ustawiłem im
    hierarchię reguł:
    1. Nie daj się puknąć (bo wózek dużo kosztował).
    1b. (Nie puknij nikogo) - w nawiasie, bo to jest tak oczywiste, że nie
    powinno się o tym mówić.
    2. Dbaj o płynność ruchu, nie wqr..j innych (bo wq.ny kierowca przestaje
    myśleć logicznie i może kogoś puknąć).
    3. Stosuj się do przepisów ruchu.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 62. Data: 2012-06-23 07:15:11
    Od: bzdreg <b...@n...pl>

    W dniu 2012-06-22 20:03, Przemek Lipski pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek"<n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Na takiej podstawie, że jak będziesz już jechał po rondzie z właczonym lewym
    > kierunkowskazem, to jadący za toba nie bedzie wiedział, gdzie ty chcesz
    > będąc na rondzie skręcić.
    > Powinno być tak, że dajesz przed wjazdem na na rondo kierunkowskaz lewy lub
    > prawy (jeżeli skręcasz), a po minięciu zjazdu poprzedzajacego twój dajesz
    > kieunkowskaz sygnalizujacy opuszczenie ronda. Wówczas wszystko jest jasne i
    > oczywiste.

    Znów dodam "merytorycznie" -
    Są ronda bez wyznaczonych pasów, ale o szerokości spokojnie na 2 (albo i
    3) pasy. To zazwyczaj ciasne ronda "szykanowe", których w ogóle tam nie
    miało być, ale włodarze wiochy postanowili wziąć kierujących pod buta.
    Mają zwykle dwa rodzaje nawierzchni, a to poszerzenie ma ułatwić życie
    kierowcom autobusów.
    Kierunkowskaz w lewo przy wjeździe na rondo sygnalizuje temu za mną, że
    może mnie spokojnie "brać z prawej", bo nie zrobię mu numeru przed
    nosem. Popieram i sam stosuję, zwłaszcza jeżdżąc rowerem, czyli powoli.

    Oczywiście, jeśli taki migający lewym nagle przed moim nosem zmieni
    zdanie i kulnąwszy się w prawo zrobi mi kuku, to nic nie udowodnię,
    chyba, że będę miał rejestrator, a i wtedy zadziała "litera prawa".

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 63. Data: 2012-06-23 07:18:27
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-06-23 07:08, bzdreg pisze:

    > Gdy instruowałem moje dzieci jak mają jeździć, to ustawiłem im
    > hierarchię reguł:

    A weksel podpisałeś?

    --
    spp

  • 64. Data: 2012-06-23 07:20:01
    Od: tryton <d...@o...pl>

    ja też jeżdżę max +20 , czasami na późnym żółtym i to jedne wykroczenia

    co do zaostrzenia to się zgadzam, wprowadzono ostrzejsze kary za komórki
    i nadal jak wyjdę na skrzyżowanie popatrzeć to co trzeci jedzie z
    telefonem przy mordce

  • 65. Data: 2012-06-23 07:34:21
    Od: bzdreg <b...@n...pl>

    W dniu 2012-06-23 07:18, spp pisze:

    > A weksel podpisałeś?

    A komu miałbym go wręczyć i po co?

    Może miałeś na myśli mandaty karne? Na tę okoliczność wyłożyłem im
    "skrócony kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia drogowe" ->
    Stulić uszy, okazać skruchę, prosić zmiłowania. Działa.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 66. Data: 2012-06-23 09:23:11
    Od: Nostradamus <l...@w...pl>

    W dniu 2012-06-22 09:30, t-1 pisze:
    > Jeździmy samochodami po drogach aby szybko przemieścić się z miejsca na
    > miesce.

    Poprawka. Jeździmy, aby szybko i BEZPIECZNIE dotrzeć do celu.

  • 67. Data: 2012-06-23 09:25:53
    Od: Nostradamus <l...@w...pl>

    > Ano. Rondo wg PoRD to JEDNO skrzyżowanie. Dokonując więc na nim skrętu,

    Złe założenie, więc i złe wnioski.
    Ja nie dokonuję skrętu, ja jadę jakby co na wprost, tyle że droga jest
    zakręcona wokół wysepki. Na zakrętach też "mrugasz" ?

  • 68. Data: 2012-06-23 10:27:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Jun 2012, bzdreg wrote:

> [...]
    [...]
    > Znów dodam "merytorycznie" -

    Spróbuję tak samo podważyć wskazanie celu sygnalizacji :)
    (taka sama sygnalizacja, ale wskazuje *co innego*)

> [...]
    > mnie spokojnie "brać z prawej", bo nie zrobię mu numeru przed nosem. Popieram
    > i sam stosuję, zwłaszcza jeżdżąc rowerem, czyli powoli.

    Ale Ty najwyraźniej piszesz o innym problemie, czyli sprawie
    niewyznaczonych pasów ruchu, kilku pojazdach na jednym pasie
    (AFAIR "sprawa motocykli" była okazją do paru flejmów, jak nie
    tu to na .samochody) oraz... własnie obowiązku sygnalizacji
    zmiany kierunku, rozumianego *również* jako "bardziej po lewej
    lub bardziej po prawej nadal na tym samym pasie".

    Usiłując łapać się brzytwy, można pytać, czy w przypadku jazdy prosto,
    przy odchodzącej w prawo przecznicy (możliwa tylko jazda prosto lub
    w prawo) sygnalizacja "w lewo" (przez jadącego prosto) jest zabroniona,
    jeśli celem jest danie znać kierującemu za sobą "nie pojadę w prawo",
    dokładnie tak jak piszesz.

    W takim układzie, owo "mignięcie w lewo" wcale nie wskazuje
    zamiaru skręcenia gdzieś tam w lewo, ale:
    - "oczywiście legalny" zamiar zjechania jeszcze trochę w lewo
    na tym samym pasie, w szczególności jeśli na tym pasie jest
    (mieści się) inny pojazd (kolejnym krokiem będzie "lub
    mógłby się zmieścić jakby był" ;))
    - wątpliwą ze względu na nieoczywistą jednoznaczność, lecz mającą
    uzasadnienie w art.3 PoRD, sygnalizację zamiaru nieskręcenia :>
    (zawsze piszę, że brakuje paru oczywistych sygnałów ;))

    > Oczywiście, jeśli taki migający lewym nagle przed moim nosem zmieni zdanie
    > i kulnąwszy się w prawo zrobi mi kuku, to nic nie udowodnię, chyba, że będę
    > miał rejestrator, a i wtedy zadziała "litera prawa".

    Wyłóż punkt widzenia owej "litery", bo chyba zbyt pesymistycznie patrzysz :)
    (sprawa dowodowa to co innego, ale przecież sygnalizowanie - lub jego
    brak - wcale nie ma priorytetu w ocenie ewentualnej winy nad
    pierwszeństwem)

    pzdr, Gotfryd

  • 69. Data: 2012-06-23 10:31:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Jun 2012, Budzik wrote:

    [...]
    > Nie. A byłeś kiedys w Żernikach?

    Jeszcze napisz w których.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBerniki

    pzdr, Gotfryd

  • 70. Data: 2012-06-23 10:46:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Traktuj takie posty jako ćwiczenie "gdzie jest ukryty błąd" :D
    > (a ukryty jest w założeniu, że sygnalizujemy "na skrzyżowaniu",
    > "przed skrzyżowaniem" lub podobnie, czego W PRZEPISIE nie ma,
    > bo sygnalizujemy "przed skrętem" - koniec listy, oczywiście
    > pomijam częśc drugą czyli zmianę pasa)

    W przepisie jest, że sygnalizujemy zawczasu i wyraźnie manewr zmiany
    pasa ruchu lub zmiany kierunku jazdy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek