  • 81. Data: 2007-07-05 17:13:31
    Temat: Re: chrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    szerszen wrote:

    > czy i jakie kroki prawne mozna ewentualnie podjac wzgledem osoby ktora
    > ochrzcil dziecko bez zgody rodzicow, a pod ktorej opieka dziecko
    > chwilowo sie znajdowalo?

    będziesz się z szamanem procesował o jakieś hokus pokus nad głową dziecka?

    w ostateczności możesz go oskarżyć o spowodowanie zagrożenia życia poprzez
    polewanie wodą z nieznanego źródła. :)

  • 82. Data: 2007-07-05 17:22:55
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 5 lipca 2007 12:47
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6ii98$8g7$1@opal.futuro.pl>):

    > szczegolnie kosciol duzo mowi

    Jak ci się udało kamienie do mówienia zmusić?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: t...@l...pl, e...@e...edu.pl, i...@k...com.pl,
    h...@k...com.pl, p...@f...hu, i...@h...pl

  • 83. Data: 2007-07-05 17:31:24
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 5 lipca 2007 12:49
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6iibm$8l1$1@opal.futuro.pl>):

    > nie chodzi o inna religie, chodzi o wolnosc wyboru, wolnosc jednostki
    > chrzczonej, ktora to powinna sama i swiadomie dokonac pewnych wyborow

    Nie ma czegoś takiego jak wolność jednostki. Dziecko zawsze będzie wychowane
    z ,,piętnem'' sposobu życia rodziców. Nie ma wzorca wychowania
    uniwersalnego.

    A sam chrzest niewiele zmieni, jeśli rodzice później i tak dziecko w
    nienawiści do Boga będą wychowywać. Za to może pomóc, jeśli jednak dziecko
    się zdecyduje iść drogą bożą lub choćby do bożej zbliżoną.

    Sporo też zależy od społeczności, w jakiej żyje. Jeśli w przeważającej
    katolickiej to bez chrztu być może będzie się czuło inne, wyobcowane.

    Oczywiście to co piszę nie ma znaczenia, jeśli rodzice wyznają inną religię.
    Wtedy dla nich chrzest może być z nią sprzeczny i inicjują dziecko w swojej
    religii. W Polsce najczęściej jest to Wojujący Ateizm, druga po
    katolicyźmie religia w kraju. Ponieważ jest ona inspirowana przez Szatana,
    to jej wyznawca nie może pozwolić na chrzest.

  • 84. Data: 2007-07-05 17:33:33
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 5 lipca 2007 12:49
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6iie3$hev$2@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Jak problem? Nie znam religi, która by robiła z tego problem.

    Mało znasz :D

    > zawsze
    > można odczynić jakieś gusła w tej innej religi (np. kolejny chrzest),
    > który usunie rzekome skutki chrztu katolickiego.

    Gusłem, jak to nazywasz, Wojującego Ateizmu jest niedopuszczenie Boga do
    dziecka, które jest przeznaczone Szatanowi. I wtedy właśnie dopuszczenie do
    chrztu jest koszmarnym problemem.

  • 85. Data: 2007-07-05 17:41:45
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 5 lipca 2007 12:51
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@g...com>):

    > Nie jest to takie oczywiste że skoro się sprzeciwia to jest innej
    > wiary. Ja bym stawiał na wojującego ateistę.

    Dla mnie wojujący ateizm jest religią inspirowaną przez Szatana. Czasami jak
    patrzę na wojujących to aż się dziwię skąd u nich taki żar... Ja nieraz
    zawiodłem Boga i nieraz niestety zawiodę. A oni nie! Oni zawsze mają siłę
    do walki. To bardzo wciągająca i potężna religia.

  • 86. Data: 2007-07-05 17:43:03
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 5 lipca 2007 13:09
    (autor Robert Osowiecki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6ijmh$c4r$1@opal.futuro.pl>):

    > Ogólnie: jakoś nikt się nie martwi, że dzieci są przymuszane do nauki od
    > 7 roku życia (ma być od 6 jak słyszałem), znajduje się w bazie PESEL
    > od momentu urodzenia itp, musi przejsć obowiązkowe szczepienia

    Bo to Szatanowi nie przeszkadza.... A Kościół przeszkadza.

  • 87. Data: 2007-07-05 17:49:16
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 5 lipca 2007 16:39
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6j04a$kkq$2@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Według mnie również: takie tam nieistotne gusła chrześcijańskie.
    > Przecież jest tylko jeden PRAWDZIWY bóg - allach, wszystko inne nie
    > istnieje.

    A zdajesz sobie sprawę z tego, że to ten sam Bóg co w chrześcijaństwie?
    Tylko proroka mają innego. W Islamie jest Mahomet a w chrześcijaństwie
    Jezus.

  • 88. Data: 2007-07-05 17:50:37
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Gusłem, jak to nazywasz, Wojującego Ateizmu jest niedopuszczenie Boga do
    > dziecka, które jest przeznaczone Szatanowi. I wtedy właśnie dopuszczenie
    > do
    > chrztu jest koszmarnym problemem.

    widze ze religijna persona sie trafila, a wiec kontynuujac offtopiczna
    dyspute, powiedz mi od kiedy w twojej religii jest obowiazek chrzczenia
    niemowlakow, kto go wprowadzil i jak myslisz w jakim celu?

  • 89. Data: 2007-07-05 18:53:55
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 05-07-2007 o 19:49:16 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

    > A zdajesz sobie sprawę z tego, że to ten sam Bóg co w chrześcijaństwie?
    > Tylko proroka mają innego. W Islamie jest Mahomet a w chrześcijaństwie
    > Jezus.

    Zostaje jeszcze jedna opcja religijna, ktora wciaz czeka na swojego
    proroka.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 90. Data: 2007-07-05 18:55:50
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 05-07-2007 o 19:50:37 Szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

    > widze ze religijna persona sie trafila, a wiec kontynuujac offtopiczna
    > dyspute, powiedz mi od kiedy w twojej religii jest obowiazek chrzczenia
    > niemowlakow, kto go wprowadzil i jak myslisz w jakim celu?

    Nie ma obowiazku, dlatego tez pozostale dwa pytania nie maja sensu :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.