  • 31. Data: 2007-07-05 11:00:35
    Temat: Re: chrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 12:50:58 +0200, szerszen napisał(a):

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > a o dziecku wacpan zapomniales?

    Przecież cały czas pisze o dziecku, więc jak miałem o nim zapomnieć?

    p. m.

  • 32. Data: 2007-07-05 11:02:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Przecież cały czas pisze o dziecku, więc jak miałem o nim zapomnieć?

    a moze dziecko nie chce byc w koscielnych kartotekach?

  • 33. Data: 2007-07-05 11:03:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 12:46:57 +0200, Klara Bemol napisał(a):

    > to prawda, jednak taki chrzest nalezy potem, po ustaniu sytuacji
    > nadzwyczajnej (np. niebezpieczeństwo śmierci w szpitalu), powtórzyć wg
    > rytuału sakramentu chrztu

    To nieprawda. Rytuału chrztu się NIGDY nie powtarza. W takim wypadku potem
    w kościele jest już tylko udzielenie błogosławieństwa i jeśli mnie pamięć
    nie myli namaszczenie Krzyżmem.

  • 34. Data: 2007-07-05 11:09:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 13:02:53 +0200, szerszen napisał(a):

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > a moze dziecko nie chce byc w koscielnych kartotekach?

    No to do księdza o zaprzestanie przetwarzania danych osobowych.

    p. m.

  • 35. Data: 2007-07-05 11:09:38
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    szerszen napisał(a):
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > a moze dziecko nie chce byc w koscielnych kartotekach?

    Jak dorośnie, może się wypisać. Złożyć akt apostazji u proboszcza i po
    kłopocie. Tylko potem starannie wybierać kandydatki na żonę, czy aby nie
    marzy im się ślub w białej sukni, ojcem odprowadzającym do ołtarza i
    całym ceremoniałem :).

    Ogólnie: jakoś nikt się nie martwi, że dzieci są przymuszane do nauki od
    7 roku życia (ma być od 6 jak słyszałem), znajduje się w bazie PESEL
    od momentu urodzenia itp, musi przejsć obowiązkowe szczepienia tylko te
    kościelne kartoteki takie groźne... chociaz w przeciwieństwie od
    powyższych zależy to od decyzji rodziców :)

    R.

  • 36. Data: 2007-07-05 11:10:18
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    szerszen napisał(a):
    > Użytkownik "Robert Osowiecki" <r...@r...art.pl> napisał w
    > wiadomości news:f6ihu3$7g0$1@opal.futuro.pl...

    > bardziej prawo cywilne, i bardziej wzgledem ksiedza, czy moznaby jakies
    > konsekwencje wzgledem niego wyciagnac

    Księdzu właśnie bardziej kanoniczne może zaszkodzić... Z takim smrodem w
    papierach pewnie przestałby być proboszczem może by siedział jako wikary
    do emerytury na jakimś zadupiu. A grzywna czy areszt: zapłaci, odsiedzi
    i po kłopocie.

    R.

  • 37. Data: 2007-07-05 11:12:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen pisze:

    > a ty co niewierzacy jestes?

    Mniej więcej.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 38. Data: 2007-07-05 11:15:14
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    jureq napisał(a):

    > To nieprawda. Rytuału chrztu się NIGDY nie powtarza. W takim wypadku potem
    > w kościele jest już tylko udzielenie błogosławieństwa i jeśli mnie pamięć
    > nie myli namaszczenie Krzyżmem.

    To się kłóci z moim doświadczeniem... Jest też popularna anegdotka o
    kleryku, który jako dziecko był przy porodzie ochrzczony... mlekiem, a
    jak się biskup o tym dowiedział, to dzień przed święceniami zaaplikował
    mu chrzest i bierzmowanie dla pewności. Czyli: owszem, powtarza się
    jeśli jest wątpliwość, że nie dopełniono właściwie. Cyt:

    "Prawo Kanoniczne tylko wówczas przewiduje możliwość powtórnego,
    warunkowego udzielenia chrztu, gdy istnieją wątpliwości, co do materii,
    formy i intencji udzielonego chrztu."
    http://www.kosciol.pl/article.php/20040905121837432

    I proponuję EOT, bo nas wykopią na NTG :)

    R.

  • 39. Data: 2007-07-05 11:17:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen pisze:

    > a moze dziecko nie chce byc w koscielnych kartotekach?

    Dziecko? Ty pisałeś że rodzice nie chcą. Dziecka zapewne, jak zwykle
    nikt o opinie nie spytał.

  • 40. Data: 2007-07-05 11:42:21
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Mniej więcej.