  • 41. Data: 2010-03-18 12:32:11
    Temat: Re: chodzi o mandat 1500 zĹ?. Pomocy
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > A jeśli mam dowód osobisty, ale nie przy sobie, bo jestem na plaży?

    Masz obowiązek podać dane i umożliwić wykonanie innych czynności
    ustalających tożsamość, w tym pojechać z policjantami na kawatere itd.
    Policjant _może_ tez ustalić tożsamość na podstawie ustnego oświadczenia
    innej osoby mającej dokument.
    Pamiętaj jednak, że w przypadku popełniania przez Ciebie czynu zabronionego,
    nieustalona tożsamość jest przesłanką do zastosowania zatrzymania.

  • 42. Data: 2010-03-18 13:07:46
    Od: agryppa <j...@t...pl>

    Dnia 2010-03-18, o godz. 13:32:11
    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Pamiętaj jednak, że w przypadku popełniania przez Ciebie czynu
    > zabronionego, nieustalona tożsamość jest przesłanką do zastosowania

    Warto tutaj dopisać ten link ze strony www.polcja.pl
    http://www.policja.pl/portal.php?serwis=pol&dzial=37
    7&id=11552&search=21588

    Nie rozumiałem dopiero aż przeczytałem ten dokument.
    Okazuje się, że na użytek "zgarnięcia" człowieka z ulicy ukuto dwie
    definicje:

    1. zatrzymanie procesowe
    2. zatrzymanie

    Jakiś "Stefański" okazał się najwyższym autorytetem w tej sprawie:
    ---
    Zgodnie ze stanowiskiem R.A. Stefańskiego (,,Zatrzymanie według nowego
    kodeksu postępowania karnego" ,,Prokuratura i Prawo" 1997, nr 10, s. 32
    - 61), zatrzymaniem nie jest krótkotrwałe pozbawienie swobody osoby
    łączące się z rzeczywistym pozbawieniem wolności, polegające nawet na
    jej doprowadzeniu do jednostki Policji w celu dokonania czynności
    wyjaśniających, takich jak ustalenie jej tożsamości.
    ---

    Policja zabierając kogoś na posterunek w celu ustalenia twojej
    tożsamości, przy tym jeśli nie zostałeś złapany na gorącym uczynku, nie
    może dokonać protokołu zatrzymania. Jeśliby taki protokół spisała to i
    tak w świetle prawa nie zostałeś "zatrzymany".

    Fajne, nie?

    Nie wiem kim jest ten Stefański, ale według mnie wypowiedzał zdanie,
    które zawiera sprzeczność:

    "[...] zatrzymaniem nie jest ...
    rzeczywiste pozbawienie wolności,...[...]."

    A należałoby to przekształcić w implikację logiczną:
    "pozbawienie wolności NIE JEST zatrzymaniem." - wg Stefańskiego.

    To czym jest?
    I na takiego frajera powołuje się Policja w POLSCE.
    Agryppa

  • 43. Data: 2010-03-18 13:19:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-18 14:07, agryppa pisze:

    > Policja zabierając kogoś na posterunek w celu ustalenia twojej
    > tożsamości, przy tym jeśli nie zostałeś złapany na gorącym uczynku, nie
    > może dokonać protokołu zatrzymania.

    Mógłbyś to po polsku napisać?

    --
    spp

  • 44. Data: 2010-03-18 13:21:18
    Od: agryppa <j...@t...pl>

    Dnia 2010-03-18, o godz. 14:19:22
    spp <s...@o...pl> napisał(a):

    > Mógłbyś to po polsku napisać?

    Do przecinka występuje podmiot z przydawką zdania głównego. Po przecinku
    zdanie wtrącone równorzędne. Po drugim przecinku orzeczenie zdania
    głównego z dopełnieniem.

    Zamień "twojej" na "czyjejś" i wszystko gra i błyszczy :-)

    Agryppa

  • 45. Data: 2010-03-18 13:28:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-18 14:21, agryppa pisze:

> [...]
    > głównego z dopełnieniem.
    >
    > Zamień "twojej" na "czyjejś" i wszystko gra i błyszczy :-)

    A jak się dokonuje protokół zatrzymania?

    --
    spp

  • 46. Data: 2010-03-18 13:37:32
    Temat: Re: chodzi o mandat 1500 zł. Pomocy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    agryppa wrote:

    > Obok wspomnianej rodziny mieszka człowiek, który żyje w konflikcie z tą
    > rodziną. Jego syn jest policjantem. Wg sąsiadów to on nasłał tychże
    > policjantów, aby się droczyli z ojcem.

    Było okazać dokumenty, a potem sie skarzyc na policjantoww.

    > Wnioskuję, że wyjście z tym do RPO ma taką samą szansę sukcesu jak
    > oceny tej sprawy w ninijeszym wątku.

    teraz tak.

  • 47. Data: 2010-03-18 14:34:11
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "agryppa" <j...@t...pl> napisał
    >Okazuje się, że na użytek "zgarnięcia" człowieka z ulicy ukuto dwie
    >definicje:
    >1. zatrzymanie procesowe
    >2. zatrzymanie

    Dokładniej i o wiele częściej w literaturze przyjmuje się, że występuje:
    zatrzymanie i doprowadzenie.
    Oczywiste jest, że przy doprowadzeniu nie sporządza się protokołu
    zatrzymania. Nie sporządza się protokołu doprowadzenia, z wyjątekiem
    doprowadzenia do wytrzeźwienia (Ustawa o wychowaniu w trzeźwości...).Tak
    gwoli ścisłości.
    A poza tym oprócz zatrzymania procesowego (kpk art. 244), może być
    zatrzymanie prewencyjne, zatrzymanie osoby, która nie powróciła z przepustki
    itd (Ustawa o Policji art. 15).

  • 48. Data: 2010-03-18 14:48:25
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > I dokładnie masz rację. Zwłaszcza, że wątkotwórca nie napisał, w jakim
    > celu przyszli, ale że "dwóch policjantów i informują, że "po coś tam
    > przyszli"". A więc jednak mieli powód. To bohater wątku uparł się, że
    > udowodni, że jego ogródek jest eksterytorialny i może mieć w tyle wszelkie
    > organy państwa...

    Jakby mieli powód to by weszli na teren. Widać nie mieli takiego, który
    pozwoliłby naruszyć mir domowy. Bez tego nie widzę możliwości
    wylegitymowania bo jak by to mieli zrobić ? Na odległość ?

  • 49. Data: 2010-03-18 15:02:58
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <o...@o...op.invalid> napisał
    > Jakby mieli powód to by weszli na teren. Widać nie mieli takiego, który
    > pozwoliłby naruszyć mir domowy.

    Nie mieli powodu, aby naruszyć mir, ale mieli powód, aby wylegitymować.
    Skoro byli w stanie nawiązać rozmowę i wydać takie polecenie, to czemu
    obywatel miałby je zlekceważyć. Osoby jadące pojazdami też podlegają
    skutecznie realizowanej kontroli drogowej, mimo, iż ten sam artykuł
    Konstytucji zapewnia nienaruszalność pojazdu przed przeszukaniem co i
    nienaruszalność miru domowego.
    A tak poza tym, czy nienaruszalność miru chroniona w Konstyutucji rozciąga
    się w ogóle na ogródek i trawnik prze domem, raczej nie. Jeśli chodzi o
    nienaruszalności miru określoną w kk to legitymowanie jest kontratypem
    działania w ramach uprawnień i wyłacza odpowiedzialność, jeśli było zasadne
    oczywiście. I jak pamiętam chyba z tego powodu zdarzyło się uniwinnienie
    policjanta od narusznia miru, który wszedł do mieszkania wpuszczony czy
    inaczej (nie siłą) i rozpoczął legitymowanie, a domownik chciał go wyprosić.
    Mimo, iż nie było podstaw przeszukania, działał legalnie.

  • 50. Data: 2010-03-18 16:03:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tapatik wrote:

    > A jeśli mam dowód osobisty, ale nie przy sobie, bo jestem na plaży?
    > Dowód jest, ale na kwaterze.
    > Żeby mi nikt nie marudził, że mogłem do kąpielówek włożyć - załóżmy, że
    > jest to plaża naturystów. :D

    no to go nie masz przy sobie i nie mozesz okazac.

    nie zdefiniowales jak daleko kwatera jest od plazy.

    natomiast odmowienie okazania lub powiedzenie, ze nei ma sie dowodu jak
    sie ma go w kieszeniu, tudziez " w zasiegu reki" juz podpada pod
    wykroczenie.