  • 31. Data: 2010-03-18 08:40:54
    Temat: Re: chodzi o mandat 1500 zł. Pomocy
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 18 Mar 2010 09:06:23 +0100, KRZYZAK napisał(a):

    > Napewno policja moze sobie zapukac do dowolnego mieszkania i zazadac
    > dokumentow?

    Nie, muszą mieć skierowanie od proboszcza i opinię rady lokatorów.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 32. Data: 2010-03-18 08:41:21
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    agryppa pisze:
    > Witam,
    > policja wymierzyła mandaty dla trzech członków rodziny po 500 złotych
    > każdemu za nie okazanie dokumentu tożsamości - łączna kwota 1500
    > złotych.

    trzeba było okazać dokumenty i problemu by nie było, wku....ją mnie
    gadki na policje jacy to oni źli, być może kogoś szukali i chcieli
    wylegitymować napotkane osoby. Każdy od nich wymaga skuteczności a jak
    już coś robią to jest źle. Co prawda zachowanie policji odbiega od
    ogólnie przyjętych kanonów w cywilizowanych krajach ale nie róbcie jaj.

    --
    krzysiek82

  • 33. Data: 2010-03-18 09:12:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał
    > trzeba było okazać dokumenty i problemu by nie było, wku....ją mnie gadki
    > na policje jacy to oni źli,

    I dokładnie masz rację. Zwłaszcza, że wątkotwórca nie napisał, w jakim celu
    przyszli, ale że "dwóch policjantów i informują, że "po coś tam przyszli"".
    A więc jednak mieli powód. To bohater wątku uparł się, że udowodni, że jego
    ogródek jest eksterytorialny i może mieć w tyle wszelkie organy państwa...

  • 34. Data: 2010-03-18 09:42:44
    Temat: Re: chodzi o mandat 1500 zĹ?. Pomocy
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "agryppa" <j...@t...pl> napisał
    >nijak mnie to zbliża do
    >jakiejś decyzji.

    A na jakim etapie jest postępowanie może być napisał?
    Masz jakiś wyrok, kiedy zapadł, czy co?

    >Głównie chciałem wiedzieć czy to robi jakąś różnicę,
    >że policjanci stali na chodniku, a legitymowani byli w granicach
    >własnej posesji.

    Policjant ma prawo legitymować osoby, podstawe przytoczono wcześniej. Prawo
    to nie różnicuje czy to jest prywatna posesja czy nie. Jeśli zza płotu byli
    w stanie wydać mu polecenie okazania dokumentów i nawiązać rozmowę to
    miejsce nie robi różnicy IMO.

    > Ojciec więc napisał,
    >że nie podpisuje :-)
    >Ja pierniczę, do czego to dochodzi.

    Do tego dochodzi, bo ojciec ewidentnie chce się pobawić w bierny opór i
    wkurzyć przeciwnika.
    Jeśli uważa, że źle postąpił to lepiej było przyznać się, poprosić o niski
    wymiar kary i tyle. Albo nie przyznawać się, uargumentować co i dlaczego,
    podpisać swoje stanowisko. A tak to wyeskalował do granic możliwości tylko
    ten konflikt, w którym z powodu wątpliwego oparcia w prawie jego działań nie
    ma prawie szans.

  • 35. Data: 2010-03-18 11:46:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KRZYZAK pisze:

    > Mnie zastanawia skad 3 mandaty, skoro prosili o dokumenty jednego faceta?

    Czytaj uważniej. Prosili o to 3 osoby.

  • 36. Data: 2010-03-18 11:47:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KRZYZAK pisze:

    > Napewno policja moze sobie zapukac do dowolnego mieszkania i zazadac
    > dokumentow?

    To nie było dowolne - po coś przyszli, tylko tajemnicza twarz w lufciku
    nie zdradza, po co.

  • 37. Data: 2010-03-18 11:51:29
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik witek napisał:

    > 1. obowiazek posiadania ( w ogolnosci) -> tak
    > 2. obowiazek posiadania przy sobie -> nie
    > 3. obowiazek okazania gdy sie juz przy sobie posiada -> tak,

    A jeśli mam dowód osobisty, ale nie przy sobie, bo jestem na plaży?
    Dowód jest, ale na kwaterze.
    Żeby mi nikt nie marudził, że mogłem do kąpielówek włożyć - załóżmy, że
    jest to plaża naturystów. :D

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 38. Data: 2010-03-18 11:55:26
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Przemysław Bernat napisał:

    > Nie, muszą mieć skierowanie od proboszcza i opinię rady lokatorów.

    A jak ktoś jest wyznawcą Kościoła Latającego Potwora Spaghetti?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 39. Data: 2010-03-18 12:05:55
    Od: agryppa <j...@t...pl>

    Dnia 2010-03-18, o godz. 10:12:33
    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał(a):

    > I dokładnie masz rację. Zwłaszcza, że wątkotwórca nie napisał, w
    > jakim celu przyszli, ale że "dwóch policjantów i informują, że "po
    > coś tam przyszli"".

    Panowie, dziejękuję za kontynuację wątku.
    Otóż, żeby było jasne: ja nie jestem tym synem, a facet, o którym, piszę
    w tym wątku nie jest moim ojcem. Nie znam rownież powodów, dla których
    przyszli Ci policjanci w szczególności. Znam jednak kontekst sprawy.

    Obok wspomnianej rodziny mieszka człowiek, który żyje w konflikcie z tą
    rodziną. Jego syn jest policjantem. Wg sąsiadów to on nasłał tychże
    policjantów, aby się droczyli z ojcem.

    Wnioskuję, że wyjście z tym do RPO ma taką samą szansę sukcesu jak
    oceny tej sprawy w ninijeszym wątku.

    Agryppa
    Dziękuję

  • 40. Data: 2010-03-18 12:24:27
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "agryppa" <j...@t...pl> napisał
    >Wnioskuję, że wyjście z tym do RPO ma taką samą szansę sukcesu jak
    >oceny tej sprawy w ninijeszym wątku.

    Tak, dokładnie, czyli bliską zeru.