  • 11. Data: 2010-03-17 21:01:29
    Temat: Re: chodzi o mandat 1500 zĹ?. Pomocy
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Nieokazanie dokumentu uprawnionemu funkcjonariuszowi to wykroczenie, więc
    cóż w tym dziwnego, że ktoś został za nie ukarny, skoro odmówił okazania
    dokumentu...?

  • 12. Data: 2010-03-17 21:05:30
    Temat: Re: chodzi o mandat 1500 zł. Pomocy
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    wirefree wrote:
> [...]
    iedy_moze_nas_legitymowac_w_miejscach_publicznych.ht
    ml

    > Ale prywatna posesja nie jest miejscem publicznym i na dobra sprawe bez
    > nakazu nie moga.

    Poczytałeś do końca? Podpowiedzieli co i jak mogą...

    Jak kiedyś podsłyszałem: "oj, zły to pies co gryzie rękę
    która mu jeść daje...". Ciekawe czy tym "nadgorliwym"
    policjantom też kiedyś przytnie IPN emeryturki do
    naturalnego rozmiaru aparatu władzy za "praktyki
    totalitarne". ;)

    --
    Łukasz Bąk

  • 13. Data: 2010-03-17 21:12:04
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Nieokazanie dokumentu uprawnionemu funkcjonariuszowi to wykroczenie, więc
    > cóż w tym dziwnego, że ktoś został za nie ukarny, skoro odmówił okazania
    > dokumentu...?

    Wybacz ale jesli funkcjonariusz przychodzi pod okreslony adres powinien
    wiedziec kto tam mieszka i jak wyglada mozna to sprawdzic przed wizyta.

    A PSY bezpanskie to kijami trzeba gonic.

  • 14. Data: 2010-03-17 21:21:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    > Po tygodniu? W Polsce? Niemożliwe.

    Coś pomieszane. Bo albo mandat (wymierzany przez Policję, nawet na
    komisariacie), albo nakaz karny czy wyrok wymierzany przez sąd.
    W każdym razie po tygodniu wezwanie mogło nadjeść, ale chyba o stawienie się
    na Policji...

  • 15. Data: 2010-03-17 21:22:06
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    BK pisze:

    > umundurowani byli? bo umundurowany nie musi sie legitymowac...
    > nazwisko i numer "blachy" maja na mundurze...

    No i umundurowany czy nie to musi miec podstawe jakakolwiek do
    legitymowania obywatela.

    Jacek Kustra

  • 16. Data: 2010-03-17 21:24:08
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "wirefree" <m...@m...pl> wrote
    > Wybacz ale jesli funkcjonariusz przychodzi pod okreslony adres powinien
    > wiedziec kto tam mieszka i jak wyglada mozna to sprawdzic przed wizyta.

    Wychodzisz z błędnego założenia, że pod adresem może znajdować się tylko
    mieszakniec. A policjanta może interesować ten kto akurat w danej chwili tam
    jest, a wcale nie mieszka.

  • 17. Data: 2010-03-17 21:34:58
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-17 22:22, Użytkownik castrol napisał:

    > No i umundurowany czy nie to musi miec podstawe jakakolwiek do
    > legitymowania obywatela.

    No właśnie wygląda na to że nie musi lub nie musi jej wyjawiać
    legitymowanemu. Uważasz że jest inaczej powołaj się na jakieś
    przepisy.
    Z linka podanego w 4 poście w tym wątku wynika że mogą jeśli
    uznają to za konieczne.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2010-03-17 21:45:48
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hnrh9s$317$1@z-news.wcss.wroc.pl>,
    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > mieszakniec. A policjanta może interesować ten kto akurat w danej chwili tam

    No zdaje sie, ze jednak wezwanie trafilo do wlasciwych osob.
    Jak to moziwe? Przeciez ich nie wylegitymowano?

    TA

  • 19. Data: 2010-03-17 21:51:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <T...@s...in.the.world> wrote
    > No zdaje sie, ze jednak wezwanie trafilo do wlasciwych osob.
    > Jak to moziwe?

    Czasem udaje się też zatrzymać przestępców po paru latach mimo tego, że nikt
    ich nie widział na miejscu zbrodni...
    Tylko co z tego... Czy na prawdę policjant nie może poprosić o dokument
    osoby, z którą rozmawia w błachej sprawie, lepiej aby wcześniej robił
    śledztwo, próbował ustalać kto to, skąd i dlaczego, o jakim rysopisie, czy
    mieszka czy nie, obserwował dom itd....? Nie mam ochoty finansować jako
    podatnik takich zabaw.

  • 20. Data: 2010-03-17 23:40:18
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nieokazanie dokumentu uprawnionemu funkcjonariuszowi to wykroczenie, więc
    > cóż w tym dziwnego, że ktoś został za nie ukarny, skoro odmówił okazania
    > dokumentu...?

    zaraz zaraz...
    jest obowiazek posiadania dokumentu????
    a jak zostawilem u cioci w pcimiu bo zapomnialem to tez wykroczenie?

    --
    pozdrawiam
    Andrzej