  • 51. Data: 2024-06-02 09:39:00
    Temat: Re: chatGPT prawem się zasłania
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Z własnych obserwacji na Samsungu, który jakimś wybitnym szmelcem tu nie
    > jest, żeby to miało sens, to raz, trzeba to ekg zdjąć w dość dobrych
    > warunkach (odpowiednia wilgotność skóry, bezruch, odpowiednie nacisk), a
    > i tak są np. false positives. Algorytm dla AF wydaje się brać pod uwagę
    > kombinację tachykardii komorowej z arytmią, przy czym tachykardia
    > zwiększa błąd w oszacowaniu arytmi.

    To żeś mnie zrobił - przez ciebie kupiłem a teraz mówisz że nie zadziała:P

    > W każdym razie zegarek raczej nie
    > rejestruje faktycznego migotania przedsionków, ale głowy nie dam.

    Sądzę że zadziała. Kiedyś jak rzeczywiście miałem, bo w samach jakiego
    programu badawczego (nawet zgodę musiałe podpisać) robili mi podobne
    badanie jakimś smartfonem z dwoma elektrodami w postaci płytek które
    miałem złapać, więc zasadniczo podobny setup i działało.

    > Nie wiem czy dałoby się tym zawał zdiagnozować we wczesnej fazie, bo w
    > poźniejszej (po kilku godzinach) to prawie na pewno nie. W QRS, Samsung
    > pokazuje mi RS zawsze poniżej lini bazowej, ale amplituda się tu często
    > zmienia.

    U mnie też. Ale ja tam po prostu mam i w profesjonalnym EKG.

    > Migotanie komór - jak ktoś by już miał, to pewnie nie zdąrzy nawet
    > zacząć pomiaru, który też będzie zależał np. od tego czy jest się
    > spoconym (już lepiej optycznie po pulsie).

    W instrukcji jest napisane że wykrywa tylko migotanie przedsionków.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 52. Data: 2024-06-02 09:40:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Te wszystkie cyrki to wydają się tutaj w związku z rynkiem US. Wystarczy
    > sobie wyobraźić kogo i na ile możnaby radośnie pozwać jeśli coś by się w
    > temacie medycznym źle zrozumiało.

    Niby tak, ale oni poszli w białą listę krajów gdzie to w ogóle można
    stosować. I innych nie da się wlączyć.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 53. Data: 2024-06-02 18:05:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 02.06.2024 o 09:39, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > U mnie też. Ale ja tam po prostu mam i w profesjonalnym EKG.

    > W instrukcji jest napisane że wykrywa tylko migotanie przedsionków.

    A jak wykryje, to co robi? Każde migotanie to zagrożenie życia?
    Może zadzwonić pod 112, czy też wysłać SMS?

    Robert

  • 54. Data: 2024-06-02 18:09:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jak wykryje, to co robi? Każde migotanie to zagrożenie życia?

    Nie każde. Bezpośrenio to w zasadzie większość nie.

    > Może zadzwonić pod 112, czy też wysłać SMS?

    Dobre pytanie - napewno do kardiologa i leki na ustabizowanie i
    przeciwzakrzepowe.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 55. Data: 2024-06-02 20:33:10
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > A nie Amazon? Co zresztą bez znaczenia, bo oba mają tu nasrane, ale
    > Amazon się zwykle daje łatwiej obchodzić, albo lepiej, przymyka oko.

    Kupiłam sobie na Amazonie ciśnieniomierz, ale nie umiem ustawić daty.
    Instrukcja chyba dla debili i nie debili.

    --
    animka

  • 56. Data: 2024-06-02 22:43:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 02.06.2024 o 20:33, Animka pisze:

    > Kupiłam sobie na Amazonie ciśnieniomierz, ale nie umiem ustawić daty.
    > Instrukcja chyba dla debili i nie debili.

    Pokaż który, to Ci powiemy co nacisnąć.

    Robert

  • 57. Data: 2024-06-02 23:53:04
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Daty i godziny.

    > Pokaż który, to Ci powiemy co nacisnąć.

    Medisana BU 510
    https://www.amazon.pl/Medisana-Ci%C5%9Bnieniomierz-n
    aramienny
    Wklejany link się wypacza.

    --
    animka

  • 58. Data: 2024-06-03 01:36:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-02, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > A jak wykryje, to co robi? Każde migotanie to zagrożenie życia?
    > Może zadzwonić pod 112, czy też wysłać SMS?

    Nic nie robi. Informuje, że jest migotanie.

    Problem z migotaniem przedsionków polega na tym, że bardzo znaczący
    odestek osób nie wie w ogóle, że je ma. Nie czuje go jakoś specjalnie.
    Nie wiem ile w %, ale podejrzewam, że więcej niż 80. Jest to w ogóle
    najczęstszy typ arytmi wystepujący w kudzkiej populacji. Po 45 roku
    zycia szanse, że będzieś je miał to jakieś 20-30%. Powyżej 70-80 roku
    zycia to chyba więcej ma niż nie ma.

    Migotanie przedsionków samo w sobie nie jest zagrożeniem życia, ale
    jeśli się utrzymuje (przyjmuje się chyba 2 doby), to jest pewien
    problem. W trakcie migotania krew nie jest w pełni wypychan z
    przedsionka do komory i mogą się tworzyć skrzepy. Efekt jest taki, że
    osoby z migotaniem bez odpowiedniej farmy (leki przeciwzakrzepowe) mają
    coś 5-7x większą szansę na udar, co jak wiemy fajną rzeczą nie jest.

    Więc co do zasady taki zegarek to narzędzie, które umożliwia
    sprawdzenie, czy problem istnieje. Paradoksalnie, na ogół jakoś wiesz,
    że coś jest nie tak, bo po co inaczej miałbyś sobie robić ekg. A
    wiedzieć mozesz, gdy masz np. palpitacje, czyli de facto bliżej
    niesprecyzowaną arytmie, lub łatwiej się męczysz (migotanie uposledza
    wydajność serca nawet do 30%).

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2024-06-03 01:48:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To żeś mnie zrobił - przez ciebie kupiłem a teraz mówisz że nie zadziała:P

    To jest spoko narzędzie, ale trzeba być świadomym ograniczeń.

> [...]
    > badanie jakimś smartfonem z dwoma elektrodami w postaci płytek które
    > miałem złapać, więc zasadniczo podobny setup i działało.

    To jest np. kwestia wspomnianej częstotliwości próbkowania. Choć pewnie
    100Hz nie jest jakimś wyczynem, więc może tu nie ma problemu. Ale w 95%
    ekg, które mi rejestruje pokazuje "drżenie" bez jakiś migotań, więc
    trochę watpię aby "diagnoza" była po tej lini. Łatwiej ogarnąć
    nierównomierność rytmu, z tachykardią, lub nawet bez bo zwykle w ciagu
    tych 30s pomiaru ten nierównomierny rytm jest dobrze widoczny.

    > U mnie też. Ale ja tam po prostu mam i w profesjonalnym EKG.

    I ktoś Ci wyjasnił co to za cudo, tzn. skąd masz taki fajny przebieg?

    > W instrukcji jest napisane że wykrywa tylko migotanie przedsionków.

    Wykrywa, w sensie "diagnozy". Ale jak wiesz jak wygląda normalny, zdrowy
    "sinus", kompleks qrs, załamek t, potem p, to zobaczysz jesli coś nie
    będzie ok. Rzecz jasna nie zobaczysz szczegółów co tam i o ile ms/mV się
    pierniczy, ale wiele rzeczy zobaczysz.

    --
    Marcin

  • 60. Data: 2024-06-03 06:29:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I ktoś Ci wyjasnił co to za cudo, tzn. skąd masz taki fajny przebieg?

    Że tak bywa i nie jest to groźne. "fizjologiczny, utrwalony obraz w EKG"
    czy jakoś tak.

    Ale zegarek cię o tym nie poinformuje.

    --
    Shrek