  • 61. Data: 2006-11-22 15:10:07
    Temat: Re: byla u mnie policja
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maluch napisał(a):

    > Nie ma po co. Nic się nie dowie. Microsoft na podstawie klucza na 100% nie
    > odpowie czy soft jest legalny w tym konkretnym przypadku.
    > Gdyby tak było, to podczas aktywacji, nie proszono by /czasami/ o przesłanie
    > kopi dokumentu zakupu, certyfikatu itp.

    I czytania tekstu wydrukowanego na płycie instalacyjnej ;)

    j.

  • 62. Data: 2006-11-22 15:13:07
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 22 Nov 2006 15:06:25 +0100, Maluch napisał(a):

    > W/g interpretacji licencji legalności Windowsa przez Microsoft musimy
    > posiadać dwa dowody z bodajże z pięciu dostępnych. Jeżeli nie masz
    > certyfikatu /nalepki/ to powinieneś mieć np. ksiązkę, oryginalny nośnik itp

    Musimy? A jak zgubimy podczas przeprowadzki pudełko w którym wszystko
    trzymaliśmy to Windę też mamy wyrzucić? Kurcze... zgubiłem fakturę
    do mojego aparatu foto - muszę powiedzieć żonie że potrzebny mi
    nowy aparat, bo stary jest nielegalny ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 63. Data: 2006-11-22 15:14:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sowiecki Agent wrote:

    > no strzal w glowe co daje? koles naciska gaz i po poliicjancie,

    Dokładnie o to mi chodzi: póki jechał "na policjanta" - strzelanie nie
    miało sensu, należy uskakiwać; a jak już minął - strzelanie było nielegalne.

    > nie zdziwilbym sie gdyby pijaczyna chciala odjechac i w ten sposob
    > zamierzano przewrac mu dalsza jazde, ale oczywiscie tego sie nigdy nine

    Rany, a co by się działo, jakbym ja np. strzelił do uciekajcego
    złodzieja ;-/
    [ciach]

    > sposob na dojscie do prawdy w takich przypadkach, bo nikt niikogo nie
    > wsypie, a zisncenizowac jest banalnine prosto rzekoma probe rozjechania.

    A trup bronić się już nie będzie miał jak...

  • 64. Data: 2006-11-22 15:17:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maluch napisał(a):

    > W/g interpretacji licencji legalności Windowsa przez Microsoft musimy
    > posiadać dwa dowody z bodajże z pięciu dostępnych. Jeżeli nie masz
    > certyfikatu /nalepki/ to powinieneś mieć np. ksiązkę, oryginalny nośnik itp

    WG PRODUCENTA. Bo tak się z nim umówiłeś akceptująć Umowę Licencyjną.
    Problem polega jednak na tym, że Polska Policja nie jest od oceny
    przestrzegania jej zapisów. Jedna możliwość jaką ja widze jest taka, że
    prawny przedstawiciel MS-a, czyli firma BSA, zwraca się do Policji i
    zgłasza jej, że sądzi, że XYZ narusza jej prawa autorskie i prosi o
    zabezpieczenie dowodów co skutkuje tym (jeżeli Policja uzna to za
    właściwe), że w obecności policji ktoś z BSA (jako prawny przedstawiciel
    MS-a) zjawia się u XYZ i kontroluje czy faktycznie tak jest. I taka
    kontrola ogranicza się jedynie do produktów MS-a.

    j.

  • 65. Data: 2006-11-22 15:22:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > MS-a) zjawia się u XYZ i kontroluje czy faktycznie tak jest. I taka
    > kontrola ogranicza się jedynie do produktów MS-a.

    Od umów cywilnych są sądy cywilne, a nie policja.
    Już nie mówiąc o tym, że M$ żądając jakiegokolwiek odszkodowania musiało by
    udowodnić jakie to
    rzeczywiste straty poniosło w związku z tym, że użytkownik nie przylepił
    nalepki / wyrzucił fakturę.

  • 66. Data: 2006-11-22 15:36:35
    Od: "yamamoto3" <y...@g...pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

> [...]
    > MS-a) zjawia się u XYZ i kontroluje czy faktycznie tak jest. I taka
    > kontrola ogranicza się jedynie do produktów MS-a.

    Januszku, nie rozumiemy sie :) Niech mnie ktos poprawi jak sie myle :-)
    Posiadanie pirackiej kopii programu komputerowego jest scigane z urzedu. Po
    wykryciu takiego przestepstwa Policja powiadamia zainteresowanego
    poszkodowanego aby ten mogl dochodzic praw takze na drodze cywilnej.

    Natomiast w przypadku muzyki i filmow sprawa jest dokladnie odwrotna. To
    tworca zglasza kto posiada i wnosi o sciganie.

  • 67. Data: 2006-11-22 15:46:35
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:vutz0m23755r.1482hbjxuobzs.dlg@40tude.net...

    > Musimy? A jak zgubimy podczas przeprowadzki pudełko w którym wszystko
    > trzymaliśmy to Windę też mamy wyrzucić?

    Jak zgubisz pudełko, to nie zaktywujesz Windowsa po formacie dysku. Nie
    będziesz miał cd-keya.
    Jak masz cd-key, a zmienisz coś w sprzęcie, to powiesz na infolini Microsoft
    podczas aktywacji, że wywaliłeś pudełko i nie możesz im podrzucić kopi. Już
    słyszę ich śmiech. Przerabiałem to nie raz na legalnych Windowsach. Mało,
    słałem nie kopie a oryginały dokumentów do nich. Fakt przepraszali ale co
    nerwów zepsułem to moje.
    W licencji jest jedno stwierdzenie i to jest furtka moim zdaniem do takich
    zachowań producenta. Mianowicie pisze /cyt. z pamięci/, że firma M$ może
    podjąc wszelkie działania zmierzające do stwierdzenia legalności
    oprogramowania.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 68. Data: 2006-11-22 15:58:39
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    yamamoto3 wrote:

    > Oni mu udowodnia hehe ze hasze mptrojek u niego sa takie same jak z e2k, bo
    > nie wpadl zeby przeripowac :-)

    No dobrze, ale jak ja np. robie z wlasnych plyt ripy do mp3 jakims
    programem o defaultowych nastawiniach, to hash tekiego pliku bedzie
    identyczny z hashem innego pliku, ktory ktos zrobil tez ze swojej plyty
    tym samym propgramem. Miliony takich samych hashy...

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 69. Data: 2006-11-22 15:59:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Nov 2006, Krzysztof Stachlewski wrote:

    > Jasne, rewelacja. Pan policjant dzowni do M$.
    > Podaj podstawę prawną takiej chorej procedury.

    Kiedyś Robert Tomasik zapodał: podobnoż policja ma "listę" firm które
    oświadczyły że "podejmą kroki" jeśli policja namierzy przestępstwo
    (bo przecież obowiązku nie ma a trudno żeby nadaremno się szarpali).
    Pamiętam że 1. link na pytanie "gdzie to podać" był niezbyt na temat,
    bo dotyczył ochrony praw wlasności przemysłowej a nie PA :), ale
    zdaje się coś jeszcze było (powinno być w archiwum).

    > Potem dzwoni do 50 innych firm, których programy masz, tak? :->

    Jakby co: nie krzycz po mnie. Spisuję wg cache, "z głowy czyli
    z niczego", to co było na grupie. Nie rozważam sensu, aktualnej
    praworządności ani mojego przekonania czy tak ma być.
    Odmawianie "na gębę" wszczynania postępowania w drobnych sprawach
    też nie jest zgodne z przepisami, a jak widać z opisow nie
    takie rzadkie.
    Znaczy nie o "podstawę prawną" tu chodzi i nie w tę stronę.
    Znaczy nie o NAKAZ takiego postępowania, a o ZAKAZ postępowania
    przeciwnego jak rozumiem (i jakby taka *dostępna dla wszystkich
    i honorowana powszechnie lista zgłoszeń* istniała - nie wiem
    bo nie sprawdzałem - trudno się przyczepić).
    Zauważ: czy by Cię dziwiło, jakby policja dzwoniła do 50
    byłych posiadaczy rowerów (skradzionych) z pytaniem czy któryś
    miał rysę na obręczy, jakby w podejrzanym miejscu znaleźli
    podejrzany rower?

    > Weź się lecz człowieku.

    Idzie o *teorię* prawa, czy o *praktyczne* postepowanie policji?

    pzdr, Gotfryd

  • 70. Data: 2006-11-22 16:30:39
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > WG PRODUCENTA. Bo tak się z nim umówiłeś akceptująć Umowę Licencyjną.

    Jak najbardziej

> [...]
    > MS-a) zjawia się u XYZ i kontroluje czy faktycznie tak jest. I taka
    > kontrola ogranicza się jedynie do produktów MS-a.

    Pełna zgoda.