  • 131. Data: 2006-11-23 15:24:23
    Temat: Re: byla u mnie policja
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:ek46ki$okh$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Prawo jest dla prawników, jak to ktoś zechciał się już raz publicznie
    > wyrazić.
    > Mróweczka-obywatel ma umieć go przestrzegać, ale *nie jest w stanie* go
    > poznać. Za dużo go.

    Ale jak obywatel ma przestrzegac prawa, którego z definicji nie jest w
    stanie poznac ?? :>>>>>>

    Pozdrawiam Przemek :))

  • 132. Data: 2006-11-23 15:29:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > Ale poniewaz widzisz, ze za kierownica jedzie debil, ktory stwaza
    > zagrozenie, a ty jestes opanowany, podejmujesz jedyna sluszna decyzje -
    > ubic go dla dobra spoleczenstwa.

    Ale to się nazywa "samosąd" oraz "morderstwo z premedytacją".

    Na prawdę Sędzia Dredd to nie jest ideał policjanta. Podział na policję,
    prokuraturę, sądy oraz zakłady karne został wprowadzony z pewnych
    ważnych powodów - powodów, które powinny być oczywiste dla każdego, kto
    pragnie porządku ale nie za cenę terroru.

    > Ale poniewaz nie udalo sie go zabic gdy jechal na policjanta, gdy go
    > minal nalezalo go tym bardziej zastrzelic, poniewaz moglby spowodowac
    > gorszy wypadek i zabic kogos po drodze. Dlatego nalezy strzelac za
    > uciekajacymi.

    Brednie. I to chore brednie.

    > Ale najpierw musze sie rozpedzic i bede stral sie ciebie przejechac.
    > Mamy deal?

    Och, żaden problem - jak już będziesz trupem nie będziesz mógł zeznawać,
    że w cale nie próbowałeś mnie przejechać...

    > Nie odmiennych. Patologicznych popierdolencow, ze sie tak wyraze, ktorzy
    > za nic maja zycie innych (i dlatego siadaja za kolkiem po wodce)

    ...oraz takich, co strzelają do oddalającego się pojazdu w zamieszkałej
    okolicy.

  • 133. Data: 2006-11-23 15:42:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > w ktorejs relacji bylo "...ze wjezdzal na chodnik, straszac pieszych..."

    Tzn. przyjechali na wezwanie do wariata za kółkiem i przyjechali jednym
    radiowozem i to bez kolczatki? Urocze...

    > jakie jest prawdopodobienstwo,z e trafisz na strzelajacych do ciebie
    > przebierancow w momencie kiedy nahlany bawisz sie w najlepsze sciganiem
    > pieszych po chodnikach swoja turbo bryką?

    Rany, ale mącisz... Jesteś z biura prasowego PiS-u?

    Pisałeś _ogólnie_ o zatrzymywaniu się na wezwanie policji.

    > I starawsz sie w zwiazku z tym przejecha policjanta? Albo przypadkowych
    > pieszych?

    Uwaga jak wyżej, kłamczuszku.

    > Zdarza sie to czesto :) Przestepcy podczas porwania uwielbija zwracac na
    > siebie uwage ;)

    Nigdy nie słyszałeś o zatrzymywaniu do tzw. rutynowej kontroli
    dokumentów? Mi się zdarzyło kilka razy mieć taką kontrolę. Na szczęście
    nikt poszukiwany nie siedział mi wtedy za plecami z "klamką" zakazując
    zatrzymania się do kontroli.

    > LOL :)
    >
    > Masz jakis link do udokumntowanego jednego takiego przypadku za ostatnie
    > 10 lat? :)

    To, że coś jest mało prawdopodobne nie oznacza, że jest niemożliwe. A
    jeśli coś może źle pójść, to pójdzie żle... prędzej czy później.

    Przypadków zasłabnięcia za kierownicą było całkiem sporo, tylko że w
    niewielu z nich w okolicy był patrol, a jak był, to przynajmniej
    policjanci byli na tyle przytomni i myślący, że nie zaczęli strzelać na
    oślep do "próbującego rozjeżdżać ludzi pijaka".

    > Moze sie zdarzyc, ale wtedy rusza za toba poscig i sie zatrzymujesz...

    Nie, bo jak widzę błyskające za sobą kolorowe światełka, to zakładam, że
    gdzieś się spieszą, więc ustępuję im drogi, a nie się zatrzymuję.

    Co innego, jak wyprzedzą i zaczną mi machać lizakiem - wtedy oczywiście
    się zatrzymam, ale pseudo-policjanci "myślący" wg. promowanych przez
    ciebie wzorców powinni zacząć strzelać do mnie już w trakcie tego "pościgu".

    > Dalczego niedostosowany? Policjant ma za zadanie bronic obywateli.

    1. Serve the public trust.
    2. Protect the innocent.
    3. Uphold the law.

    > Obronil przed pijanym kierowca. Dac mu medal!

    Naruszenie dyrektywy 3 - złamał prawo przekraczając granice obrony
    koniecznej oraz prawidłową procedurę zatrzymania (notabene tutaj pojawia
    się mała niekonsekwencja twórców wiadomego filmu - ostrzelanie
    nieuzbrojonego już próbującego uciec przestępcy byłoby już nielegalne).

  • 134. Data: 2006-11-23 15:56:26
    Od: "pieknylolo83" <p...@t...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Aha. Czyli jak np. przyłapią cię na przekroczeniu prędkości, to honorowo
    > strzelisz sobie w łeb?

    Dlaczego mam sobie strzelać w łeb. Wg mnie dokonujesz jakiejs
    nadinterpretacji !! Przekrocze predkosc złapie mnie Policjant nakaze
    sie zatrzymać to sie zatrzymam. Jeżeli bede uciekał to spodziewam
    sie ze moze uzyc broni palnej. Wytlumacz dokladnie co chciales
    powiedziec bo wg mnie Twoj argument to kula w plot.

    > A w którym konkretnie miejscu prawo pozwala policjantowi strzelać z
    > broni palnej do uciekających?
    Prawo pozwala uzycia broni w celu unieszkodliwienia ( zatrzymania,
    obezwladnienia a nawet zabicia) bandziora poto by innym nie zrobil
    krzywdy. Z tego co sie orientuje to policjant moze strzelać do
    uciekajacego czy to na nogach czy samochodem. Zreszta calkiem niedawno
    byl taki przypadek w NH kiedy kolo uciekał przed Policjantem.
    Policjant go postrzelił i postepowanie wyjasniajace stwierdzilo ze
    uzycie broni bylo zasadne (wiem to ze zrodla bijacego w samej Policji
    krakowskiej) . I w tym i w przypadku opisanym pokrotce przeze mnie
    oczywiscie (wg mnie) uzycie broni bylo uzsadnione

    > Jesteś patologicznie ograniczonym umysłowo stworzonkiem, skoro widzisz
    > tylko dwie możliwości - krwawy zamordyzm albo kompletna anarchia.

    Po pierwsze to ja Ciebie nie obrazalem tylko przedstawilem rzeczowe
    argumenty. Jednak nie znize sie do twojego poziomu i nie bede cie teraz
    obrazal i przedstawiam kontrargumenty

    > "Niewinni nie mają się czego obawiać" - to już znamy.

    Nie wiem jak TY ale ja naprawde sie nie obawiam ze Policjant bedzie do
    mnie strzelał,
    ze nagle wpadnie mi na chate, ze skuje morde bo sie na niego
    popatrze... itp itd

    > Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku.
    >
    > Poza tym "odrobinkę" nie zrozumiałeś, o czym piszę. Podporą państwa
    > policyjnego jesteś ty. Tamten policjant to tylko niekompetentny idiota
    > i/lub morderca.

    Obawiam sie ze To ty nie rozumiesz!!

    Moim zdaniem szersze prawo do stossowania broni przez Policje to
    jeszcze nie państwo policyjne. Mów co chcesz ale wieeeeele do panstwa
    policyjnego brakuje. No chyba ze mamy rozne wyobrazenia panstwa
    policyjnego.

    > Owszem. Ale ostrzał nie jest skutecznym ani bezpiecznym (dla innych)
    > sposobem zatrzymywania pojazdu. To była tylko i wyłącznie doraźna zemsta
    > policjanta (lub bezmyślne działanie wywołane stresem).

    Czy byl bezpieczy czy nie ( w opisywanej sytuacji) nie jestem w stanie
    stwierdzic bo nie bylem naocznym swiadkiem tego zdazenia. W tym wypadku
    ufam Policjantowi człowiekowi przeskzolonemu i zapewne z jakims
    doswiadczeniem

  • 135. Data: 2006-11-23 16:01:23
    Od: "pieknylolo83" <p...@t...pl>

    Henry (k) napisał(a):

    > Nie jestem prawnikiem - a wypowiadam się bo to prawo mnie też obowiązuje
    > więc się nim interesuję.
    > Czy na grupie dyskusyjnej o komputerach też pytasz czy grupowicze są
    > producentami komputerów czy tylko je używają?
    >
    > Henry

    Podkreslalem ze nie pytam przez zlosliwosc a z czystej ciekawosci, a
    twoj komentarz jest deczko zlosliwy.
    Owszem kazdy z nas powinien znac podstawy prawa bo jak wiemy
    nieznajomosc prawa szkodzi. Bardzo dobrze ze sie prawem interesujesz.
    Tylko tak to jest ze praktycy, to na ogol lepie jsie na tm prawie znaja
    i co najwazniejsze maja praktyke i wiedza jak to prawo w tej praktyce
    wlasnie wyglada !!

  • 136. Data: 2006-11-23 16:40:57
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ale to się nazywa "samosąd" oraz "morderstwo z premedytacją".

    To sie nazywa - dzialanie w stresie pod presja czasu.

> [...]
    > ważnych powodów - powodów, które powinny być oczywiste dla każdego, kto
    > pragnie porządku ale nie za cenę terroru.

    Jakiego terroru? Jak na razie kulke od policjantów nie dostali bogu
    ducha winni niedzielni kierowcy, tylko piraci i pijacy.

    > ...oraz takich, co strzelają do oddalającego się pojazdu w zamieszkałej
    > okolicy.

    Cos. Nikt nie jest doskonaly. Mozna nic nie robic i czekac az koles
    kogos zabije na drodze...

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 137. Data: 2006-11-23 16:47:38
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Tzn. przyjechali na wezwanie do wariata za kółkiem i przyjechali jednym
    > radiowozem i to bez kolczatki? Urocze...

    No tak. Powinny dwa smiglowce z antyterrorka przyjachac i 4 wozy
    pancerne do otoczenia pirata.

    Policja po to jest, by pilnowac porzadku. Policja po to ma bron, zeby
    jej uzyc.

> [...]
    > policjanci byli na tyle przytomni i myślący, że nie zaczęli strzelać na
    > oślep do "próbującego rozjeżdżać ludzi pijaka".

    No widzisz, jednak potwierdzasz, ze policjanci sa w stanie odroznic
    czlowieka, ktory zaslabl za kolkiem od pirata drogowego. Jesli tak, nic
    nie stoi na przeszkodzie,a by bylo w stanie rozpoznac takze pozostale
    przypadki "wyzszej koniecznosci" a wiec jazde do szpitala itp.

    Jak na razie ostrzelali 2 piratów drogowych. I zero osob, ktore
    zaslably, ktore wiozly dziecko do szpitala...

    > Co innego, jak wyprzedzą i zaczną mi machać lizakiem - wtedy oczywiście
    > się zatrzymam, ale pseudo-policjanci "myślący" wg. promowanych przez
    > ciebie wzorców powinni zacząć strzelać do mnie już w trakcie tego "pościgu".

    No ale nie strzelaja za kazdym razem. Co zonacza, ze jednak strzalaja w
    slusznych, krytycznych syttuacjach. Innymi zlowy znow potwierdzasz, ze
    Policjant, nawet szeregowy, potrafi w miare dobrze rozpoznac sytuacje i
    oddac strzaly w odpowiednim momencie i do odpowiedniej osoby.

    > Naruszenie dyrektywy 3 - złamał prawo przekraczając granice obrony
    > koniecznej oraz prawidłową procedurę zatrzymania

    A jakie przewidujesz procedury zatrzymania popierdolenca pedzacego po
    chodnikach? Polozenie sie krzyzem? Czy modlitwa?

  • 138. Data: 2006-11-23 16:50:29
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    pieknylolo83 wrote:

> [...]
    > sie ze moze uzyc broni palnej. Wytlumacz dokladnie co chciales
    > powiedziec bo wg mnie Twoj argument to kula w plot.

    Andrzej chce nas przekonac, ze policjant nie ma prawa uzycia broni w
    zadnym wypadku, bo nie jest w stanie nigdy ocenic poprawnie sytuacji, a
    po za tym zawsze sytuacja moze okazac sie inna od zaobserwowanej.

    Jesli chodzi o poscigi to Andrzej zaklada, ze znudzony poscigiem bandyta
    podda sie sam, gdy zacznie mu brakowac paliwa lub znuzy go poscig.

  • 139. Data: 2006-11-23 17:07:49
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 23 Nov 2006 08:01:23 -0800, pieknylolo83 napisał(a):

    > Podkreslalem ze nie pytam przez zlosliwosc a z czystej ciekawosci, a
    > twoj komentarz jest deczko zlosliwy.

    Bo podpadłeś mi za to strzelanie do kierowców - środki zawsze powinny być
    współmierne do czynu. A to że policja nie jest w stanie robić skutecznych
    blokad nie znaczy że mogą łapać za inne sposoby.

> [...]
    > Tylko tak to jest ze praktycy, to na ogol lepie jsie na tm prawie znaja
    > i co najwazniejsze maja praktyke i wiedza jak to prawo w tej praktyce

    Tak... tylko gdyby jeszcze chcieli się dzielić... a to rzadkość tutaj.
    Pozostaje tylko zbieranie okruszków i składanie sobie samemu.
    Zresztą nie w kadej sprawie jest tak samo - w końcu skądś się biorą
    rozbieżne wyroki w podobnych sprawach. Chyba trochę już odbiegam OT :-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 140. Data: 2006-11-23 17:31:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pieknylolo83 wrote:

    > Dlaczego mam sobie strzelać w łeb. Wg mnie dokonujesz jakiejs

    Bo stanowiłeś zagrożenie życia innych.

    > nadinterpretacji !! Przekrocze predkosc złapie mnie Policjant nakaze
    > sie zatrzymać to sie zatrzymam. Jeżeli bede uciekał to spodziewam

    Ale zagrożenie cudzego życia nadal powodowałeś, więc powinieneś zostać
    skazany na taką samą karę iw takim samym trybie jak ten, który się nie
    zatrzymał - bo takie było twoje (i innych) uzasadnienie tego zabójstwa
    ("bo powodował zagrożenie").

    [ciach]
    > Prawo pozwala uzycia broni w celu unieszkodliwienia ( zatrzymania,
    > obezwladnienia a nawet zabicia) bandziora poto by innym nie zrobil

    Bredzisz. Zatrzymać "w pościgu", obezwładnić do przybycia policji owszem
    - może każdy obywatel. Ale używając niezbędnego minimum "środków
    przymusu bezpośredniego".

    Oczywiście jeśli ścigany nagle się odwróci i rzuci z nożem w ręku -
    możesz go zastrzelić.

    Ale jeśli tylko ucieka - ani ty, ani policjant, ani nawet prezydent nie
    ma prawa zabić.

    > krzywdy. Z tego co sie orientuje to policjant moze strzelać do
    > uciekajacego czy to na nogach czy samochodem. Zreszta calkiem niedawno

    Bzdury opowiadasz.

    > byl taki przypadek w NH kiedy kolo uciekał przed Policjantem.
    > Policjant go postrzelił i postepowanie wyjasniajace stwierdzilo ze
    > uzycie broni bylo zasadne (wiem to ze zrodla bijacego w samej Policji

    Czyli policja sama siebie usprawiedliwiła... Ręka rękę myje i inne takie...

    [ciach]

    > Po pierwsze to ja Ciebie nie obrazalem tylko przedstawilem rzeczowe

    Nie moja wina, że myślisz binarnie i popadać w totalne skrajności - albo
    zamordyzm, albo anarchia.

    > argumenty. Jednak nie znize sie do twojego poziomu i nie bede cie teraz
    > obrazal i przedstawiam kontrargumenty

    ROTFL

    > Nie wiem jak TY ale ja naprawde sie nie obawiam ze Policjant bedzie do
    > mnie strzelał,

    Twój brak wyobraźni nie zmieni rzeczywistości, jak dostaniesz kulkę, bo
    będziesz w okolicy, w której "dzielni" policjanci postanowili sobie
    postrzelać do uciekającego człowieka.

    [ciach]

    > Obawiam sie ze To ty nie rozumiesz!!

    Tak to sobie tłumacz, elektrycerzu Krzemowy.

> [...]
    > jeszcze nie państwo policyjne. Mów co chcesz ale wieeeeele do panstwa
    > policyjnego brakuje. No chyba ze mamy rozne wyobrazenia panstwa

    Twoje zdanie rzeczywistości nie zmieni - jeśli policjant stoi ponad
    prawem, to już jest państwo policyjne.

> [...]
    > stwierdzic bo nie bylem naocznym swiadkiem tego zdazenia. W tym wypadku
    > ufam Policjantowi człowiekowi przeskzolonemu i zapewne z jakims

    ROTFL

    Takim samym doświadczeniem i przeszkoleniem jaki ci, co skatowali
    jakiegoś chłopaka, jak ci, co zastrzelili oraz poważnie okaleczyli dwóch
    niewinnych chłopaków w samochodzie, jak ten debil, co zastrzelił
    weterynarza podczas słynnych łowów na tygrysa...

    Korzystać z broni trzeba umieć. A szafowanie śmiercią na lewo i prawo to
    nie jest sposób na państwo prawa.