  • 11. Data: 2006-08-20 21:49:33
    Temat: Re: bulgarskie prawo jazdy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.08.2006 ..i.. <s...@j...hjfh> napisał/a:
    > wyciągnął na tej granicy pieczątkę.
    > tez tak kombinuje, tylko pytanie czy musi przekroczyc granice swojego kraju
    > czy dowolna inna ?

    Zanim zaczniesz cudować to upewnij się czy to będzie skuteczne - wbrew
    temu co się poniektórym wydaje nie wszędzie są idioci i wiele krajów
    stosuje np. klauzule, że musisz wyjechać na min. 3 miesiące.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2006-08-20 22:12:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zbihniew" <z...@a...me> napisał w wiadomości

    > Jezeli nie ma ograniczen wizowych, zawsze może zrobić taki myk: przejechać
    > jakąś najbliższą granicę i wrócić zaraz do Polski. Warto żeby wyciągnął na tej
    > granicy pieczątkę.

    Tylko po co kombinować?

  • 13. Data: 2006-08-21 11:24:27
    Od: "..i.." <s...@j...hjfh>

    > Tylko po co kombinować?

    np po to ze calkowity koszt zalegalizowania jego pj to okolo 600 pln a od
    stycznia juz tego robic nie bedzie musial, wiec taniej mu wyjdzie wyjechac
    na slowacje na 5 min niz zalatwiac w urzedzie ta sprawe i czekac i placic
    i..... czekac....

  • 14. Data: 2006-08-21 11:53:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "..i.." <s...@j...hjfh> napisał w wiadomości

> [...]
    > na slowacje na 5 min niz zalatwiac w urzedzie ta sprawe i czekac i placic

    Skąd się to 600 złotych wzięło? No i nie jestem pewien, czy wyjdzie na to samo.
    Co prawda o ile Bułgaria wstąpi do UE 1 stycznia 2007 roku - co nie jest pewne,
    bo pamiętasz jak było z nami), to i tak chcąc jechać poza UE musi mieć
    konwencyjne prawo jazdy. Jeśli to prawo jazdy nie jest konwencyjne (czego w
    sumie nie wiemy, bo sam pytający tego nie opisał jednoznacznie), to wówczas
    będzie miał zawsze kłopot, dokąd tego nie wymieni. W Polsce wymieniano wszystkim
    obywatelom prawa jazdy (właśnie skończono). Bułgarzy pewnie też będą wymieniać.

  • 15. Data: 2006-08-21 16:28:49
    Od: "..i.." <s...@j...hjfh>

    > Skąd się to 600 złotych wzięło?

    jakies tlumaczenia, wnioski , oplaty w urzedach.... etc dokladnie ci nie
    powiem ale dowiadywal sie i tyle wyszlo ca.

> [...]
    > bo pamiętasz jak było z nami), to i tak chcąc jechać poza UE musi mieć
    > konwencyjne prawo jazdy. Jeśli to prawo jazdy nie jest konwencyjne

    co to znaczy konwencyjne?

> [...]
    wszystkim
    > obywatelom prawa jazdy (właśnie skończono). Bułgarzy pewnie też będą

    jak PL weszla do UE to bylem kilka razy w DE i jezdzilem na moim starym pj
    wydanym w 96 roku.

  • 16. Data: 2006-08-21 18:24:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > co to znaczy konwencyjne?

    Zgodne z konwencją.

    > jak PL weszla do UE to bylem kilka razy w DE i jezdzilem na moim starym pj
    > wydanym w 96 roku.

    No ale nie mieszkałeś tam. A tu jest taki problem, że pytający mieszka.

  • 17. Data: 2006-08-22 12:33:12
    Od: m...@g...com

    zbihniew wrote:

    > Jezeli nie ma ograniczen wizowych, zawsze może zrobić taki myk:
    > przejechać jakąś najbliższą granicę i wrócić zaraz do Polski. Warto żeby
    > wyciągnął na tej granicy pieczątkę.

    Jeżeli ma stałe zameldowanie, to najprawdopodobniej ma kartę stałego pobytu.
    A mając kartę czasowego lub stałego pobytu, z punktu widzenia przepisów
    dot. przedłużania kart czasowego/stałego pobuty jest się nieprzerwanie na
    terytorium RP, choćby się cały ten okres spędziło za granicą.

    Więc może być tak że jest to zasada ogólniejsza i nic to przekraczanie
    granicy nie pomoże.

    p. m.