-
1. Data: 2008-12-05 11:31:43
Temat: Re: brak towaru - zwrot pieniędzy - zwrot kosztów przelewu?
Od: "mirek" <g...@g...pl>
>> IMO słowo "sprzedał" jest tu kluczowe - co przez to rozumieć.
>> Czy ściśle prawne znaczenie *już* zawartej umowy, czy tylko
>> nieporozumienie z wpłatą... ale BEZ umowy (np. deklaracji
>> sprzedawcy że sprzeda).
>> Bo jeśli zwrot wynika z niewywiązania się z umowy, to klientowi należy
>> się "cała kwota do garści" - o ile umowa tak stanowiła, znaczy klient
>> MIAŁ wpłacić - ma ją dostać i tyle, możecie zanieść osobiście i nie
>> płacić za przelew ;)
>> Jesli zaś np. klient się pospieszył *PRZED* zawarciem umowy (lub
>> ustaleniem jej warunków), to IMVHO mamy do czynienia z bezpodstawnym
>> wzbogaceniem - bez zobowiązań ("winy") tego kto ma oddać.
>> W takim układzie klient moze "przyjść i sobie odebrać".
>> Fakt, na przelew należało uzyskać jego zgodę - że nie chce mu się
>> przyjść i prosi żeby na jego koszt przelać :D
>>
>> pzdr, Gotfryd
Klient kliknął towar w sklepie internetowym, jako płatność wybrał przelew i
natychmiast zapłacił za towar + koszty przesyłki adekwatne do formy
transportu. I dostał zwrot całej tej kwoty. A teraz upomina się o zwrot
jeszcze 2 zł za przelew do nas.
--
mirek