  • 21. Data: 2006-06-10 07:32:29
    Temat: Re: brak reklamowek
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Johnson napisał(a):

    > A może nas oświecisz na podstawie jakiego przepisu prawa?

    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 30 maja 1995 r. w sprawie
    szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy
    ruchomych z udziałem konsumentów.

    (Dz. U. z dnia 14 czerwca 1995 r.)

    (...)
    Rozdział 3
    Wykonanie umowy sprzedaży
    § 13. (...)
    3. Przy sprzedaży samoobsługowej należy nieodpłatnie udostępnić
    konsumentowi materiały odpowiednie do zapakowania zakupionego towaru.

    Oswiecony?

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 22. Data: 2006-06-10 07:43:41
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Tiger napsal(a):
    > pory bede tak robil. Tak czy inaczej - nie wyobrazam sobie sklepu
    > samoobslugowego, w ktorym nie ma w co bezplatnie zapakowac zakupow. Po
    > prostu wszedzie sa reklamowki za darmo i juz sie do tego przyzwyczailismy.
    >
    > W CZYM KLIENT MA ZABRAC ZAKUPY? W ZEBACH?

    Przeciez towar w sklepach jest zapakowany. Mleko jest w kartonach,
    pasztet w puszkach, piwo w butelkach, herbata w pudelkach, jogurt,
    maslo, budyn, czekolada, ser topiony, miod, musli, herbatniki...
    wszystko jest zapakowane. Pieczywo (chleb, bulki, drozdzowki) dostajesz
    w woreczkach w sklepie bezplatnie, albo sa pakowane w foliach juz z
    piekarni/fabryki. Jak cos kupujesz na wage (wedliny, mieso, ser zolty,
    surowki, sledzie), to ci pakuja do papieru, folii, pojemniczkow. Nic nie
    dostajesz nie zapakowane. Ale tobie chodzi tylko o to, w czym zabrac juz
    poprzednio zapakowane towary, nie?

    Ludek

  • 23. Data: 2006-06-10 07:55:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MarcinJM napisał(a):

    > Oswiecony?

    Oczywiście. Oświecony co do podstaw twojego błędu. To rozporządzenie już
    nie obowiązuje - art. 23 ustawy z dnia 2 marca 2000 r.
    o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za
    szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 24. Data: 2006-06-10 07:59:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MarcinJM wrote:
    > 3. Przy sprzedaży samoobsługowej należy nieodpłatnie udostępnić
    > konsumentowi materiały odpowiednie do zapakowania zakupionego towaru.

    Co was tak zatkało? :-)

  • 25. Data: 2006-06-10 09:31:02
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > nie obowiązuje - art. 23 ustawy z dnia 2 marca 2000 r.
    > o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę

    Powolujesz sie na to:
    ==============================
    Art. 18 [...]
    7) po art. 555 dodaje się art. 5551 w brzmieniu: "Art. 5551. Rada Ministrów,
    w drodze rozporządzenia, określi szczegółowe warunki zawierania i
    wykonywania umów sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami, mając na
    uwadze ochronę interesów konsumentów przed działaniami przedsiębiorców
    sprzecznymi z dobrymi obyczajami.".
    05-04-13
    Art. 23.
    Do czasu wydania rozporządzenia, o którym mowa w art. 18 pkt 7, zachowuje
    moc rozporządzenie wydane na podstawie art. 384 Kodeksu cywilnego, nie
    dłużej jednak niż przez 2 lata.
    ==============================

    A teraz:
    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
    z dnia 25 czerwca 2002 r.
    (Dz. U. z dnia 1 lipca 2002 r.)

    § 10. [...]
    2. Przy sprzedaży samoobsługowej należy udostępnić konsumentowi nieodpłatnie
    materiały odpowiednie do zapakowania zakupionego towaru.

    Tez jest uchylone.

    Nigdzie nie moge znalezc, czym to rozporzadzenie zostalo zastapione?

    Bede wdzieczny za podpowiedzi.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 26. Data: 2006-06-10 09:50:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tiger napisał(a):
    > A teraz:
    > ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
    > z dnia 25 czerwca 2002 r.
    > (Dz. U. z dnia 1 lipca 2002 r.)

    Podaj dokładnie Dz. U bo nie mogę znaleźć.

  • 27. Data: 2006-06-10 10:03:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Podaj dokładnie Dz. U bo nie mogę znaleźć.

    Dz.U.02.96.851

    Zostało uchylone

    I niczym nie zastąpione. Uchylono w szczególności art. 555 [1] kc
    stanowiący poddtawę do wydania takiego ropzorżadzenia.

  • 28. Data: 2006-06-10 10:15:07
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Dz.U.02.96.851
    >
    > Zostało uchylone
    >
    > I niczym nie zastąpione. Uchylono w szczególności art. 555 [1] kc
    > stanowiący poddtawę do wydania takiego ropzorżadzenia.

    Czyli rozumiem nie ma w chwili biezacej takiego wymogu (opakowania)?
    Nie sledze prawa na biezaco.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 29. Data: 2006-06-10 10:16:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MarcinJM napisał(a):

    > Czyli rozumiem nie ma w chwili biezacej takiego wymogu (opakowania)?
    > Nie sledze prawa na biezaco.

    Może jest - nikt nie zna całego prawa. Ale wątpie, raczej nie ma.

  • 30. Data: 2006-06-10 11:04:54
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Może jest - nikt nie zna całego prawa. Ale wątpie, raczej nie ma.

    Obija mi sie po glupim lbie, ze zastapily to jakies dyrektywy UE dotyczace
    szczegolnych warunkow itd... Tak jak w polskim prawie jeszcze cokolwiek
    czasem da sie znalezc - to w przypadku tych dyrektyw i umow miedzynarodowych
    to juz nawet nie wiem gdzie szukac.

    W kazdym razie jak widac rozporzadzenie obowiazywalo przez co najmniej 7-9
    lat... takze nie poprzewracalo mi sie w glowie ani w dupie ani nie jestem
    pieniaczem... Cos pamietalem i wolalem zapytac, zanim pojde z tym do PiH.
    Okazalo sie, ze przepis nie obowiazuje... dlatego zamiast PiH powiadomie
    malzonke, ze musimy zaopatrzyc sie w plocienne torby na zakupy i chodzic z
    nimi do sklepu. Ot :-)

    A jakbys znalazl cos, co zastapilo ten przepis... to bede wdzieczny. Licze
    na Twoja wnikliwosc i determinacje w poszukiwaniu prawdy ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger