  • 1. Data: 2008-05-29 22:57:05
    Temat: brak pradu a uszkodzenie dysku twardego?
    Od: "Michał Trych" <gg:2200099@nomail.pl>

    witam,
    wlasnie przy kopiowaniu danych na zewn dysk, wylaczono prad.... na moje
    nieszczescie padl dysk z danymi... na moje szczescie nie skasowalem jeszcze
    danych z dysku zrodlowego, wiec na chwile obecna jestem stratny o sam dysk.
    Czy mozna sie zwrocic z jakimis roszczeniami o jakies odszkodowanie/
    pokrycie kosztow czy cokolwiek?
    Ostatnio dosc czesto zdarzaja sie takie rzeczy, co ciekawe mieszkam w bloku
    i jakos dziwnie tylko nasz bolok zostaje bez swiatla...
    bede wdzieczny za jakies wiesci w tym temacie,
    pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2008-05-29 23:46:05
    Temat: Re: brak pradu a uszkodzenie dysku twardego?
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > i jakos dziwnie tylko nasz bolok zostaje bez swiatla...
    > bede wdzieczny za jakies wiesci w tym temacie,

    A masz na ten prąd umowę z czymś w rodzaju SLA? No to o co chodzi?

    UPS sobie trzeba kupić.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-05-30 00:11:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Trych wrote:
> [...]
    > i jakos dziwnie tylko nasz bolok zostaje bez swiatla...
    > bede wdzieczny za jakies wiesci w tym temacie,

    Jak bedziesz mial papierek, ze dysk zostal uszkodzony z powodu
    niewlasciwego napiecia w sieci (za male lub zaq duze) to jak najbardziej.

  • 4. Data: 2008-05-30 00:51:00
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <g1ndj0$9s4$1@news.onet.pl>
    Michał Trych <gg:2200099@nomail.pl> m.in. napisał(a)::

    > Czy mozna sie zwrocic z jakimis roszczeniami o jakies
    > odszkodowanie/ pokrycie kosztow czy cokolwiek?

    Można, jednak, gdyby winne było naprawdę zasilanie to padłby Ci zasilacz,
    oraz mństwo urządzeń w domu. Przy dobrych zasilaczach nie zdarza się, aby
    cokolwiek po stronie zasilania potrafiło spalic co kolwiek po drugiej
    stronie. Domniemam, że może to się stać przy jakiś badziewiach a nie
    zasilaczach, ale wtedy sam żeś sobie winien.

    --
    Tomasz Motyliński
    ... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg

  • 5. Data: 2008-05-30 22:10:05
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    "Michał Trych" <gg:2200099@nomail.pl> wrote in message
> [...]
    > bloku i jakos dziwnie tylko nasz bolok zostaje bez swiatla...
    > bede wdzieczny za jakies wiesci w tym temacie,

    Przy przepięciach to mógłby ewentualnie paść i wtedy roszczenie
    mogłoby mieć szansę ale za wyłaczenie nikt ci nie zapłaci,
    bo to normalny oczekiwany stan - brakprądu - i urządzenia powinny
    być odporne. Jeśli to nowy dysk to skorzystaj z gwarancji.

    zbyszek

  • 6. Data: 2008-05-31 20:49:39
    Od: Jurek W <j...@k...chip.pl>

    witek pisze:

    > Jak bedziesz mial papierek, ze dysk zostal uszkodzony z powodu
    > niewlasciwego napiecia w sieci (za male lub zaq duze) to jak najbardziej.

    Pod warunkiem, że wina za niewłaściwe parametry jakościowe energii
    będzie po stronie OSD.

    Z Twojego opisu wnioskuję, że nie jest to wina OSD lecz zarządcy
    budynku, w związku tym on powinien Ci naprawić wyrządzona Ci szkodę.

    Jurek W

  • 7. Data: 2008-06-02 19:29:41
    Od: akanid <a...@b...spamu.prosze.wp.pl>

    Any User pisze:
    > UPS sobie trzeba kupić.

    masz UPS to powiedzą, że to niemożliwe. a jak nie masz to spławią i każą
    kupić :)

    akanid

  • 8. Data: 2008-06-02 19:50:26
    Od: Jurek W <j...@k...chip.pl>

    akanid pisze:

    > masz UPS to powiedzą, że to niemożliwe. a jak nie masz to spławią i każą
    > kupić :)
    >

    > akanid

    Nie mam pod ręką dziennika ustaw zawierającego stosowne rozporządzenie,
    ale z przepisu, który reguluje te sprawy, jednoznacznie wynika, że
    instalacja elektryczna odbiorcy powinna zawierać skuteczną ochronę,
    przed skutkami zaburzeń, o których pisze Inicjujący ten wątek.

    Jurek W

  • 9. Data: 2008-06-07 09:07:15
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Jak bedziesz mial papierek, ze dysk zostal uszkodzony z powodu
    > niewlasciwego napiecia w sieci (za male lub zaq duze) to jak najbardziej.

    0V zostanie na bank uznane za zbyt niskie napięcie;))

    --
    Pzdr
    Leszek