eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2008-07-24 10:31:05
    Temat: Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
    Od: ulong <w...@w...pl>

    Alek pisze:
    > A sprzedawca na to: "w naszym systemie nie znajduję faktury
    > wystawionej panu na taki towar" i co dalej?
    W tym momencie rowniez zaczynasz klamac, ze znalazles fakture, dzwonisz
    do osoby na wyzszym stanowisku niz pracownik, ktory to powiedzial.
    Nie testowalem - czysto teoretycznie...
    Mimo wszystko, sprzedawca zaczyna klamac...


  • 12. Data: 2008-07-24 17:00:32
    Temat: Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ulong" <w...@w...pl> napisał
    >>
    >> A sprzedawca na to: "w naszym systemie nie znajduję faktury
    >> wystawionej panu na taki towar" i co dalej?
    >
    > W tym momencie rowniez zaczynasz klamac, ze znalazles fakture,

    No to super, duplikatu już nie potrzebujesz :)

    > dzwonisz do osoby na wyzszym stanowisku niz pracownik, ktory to
    > powiedzial.

    I co mu powiesz, że coś byś chciał ale nie wiesz co, a sprzedawca
    nie chce się domyślić?

    > Nie testowalem - czysto teoretycznie...
    > Mimo wszystko, sprzedawca zaczyna klamac...

    No i co z tego? Przecież to sprzedawca, kręcenie to jego fach ;>
    Zresztą nie musi kłamać, wystarczy że nie ma czasu na staranne
    poszukiwania, albo nie potrafi, albo coś tam jeszcze.


  • 13. Data: 2008-07-24 19:17:08
    Temat: Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
    Od: ulong <w...@w...pl>

    Alek pisze:

    > I co mu powiesz, że coś byś chciał ale nie wiesz co, a sprzedawca
    > nie chce się domyślić?
    Chodzi o to, aby szef sie zaniepokoil, ze klient ma fakture, a
    sprzedawca jej nie ma :) Sprawdzi - najlepiej telefonicznie czy jest i
    wszystko wyjdzie na jaw ;)


  • 14. Data: 2008-07-24 21:58:05
    Temat: Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jul 2008, ToMasz wrote:

    > moment. NIe zamierzam kwestoinowac zasadnosci rządań zwrotu kasy lub
    > wysłania nowego towaru, jednak wraz z towarem sklep MUSI dostac
    > spowrotem paragon albo fakture.

    - faktury nie musi.
    Wystarczy, jak klient podpisze f-rę korygującą (i to jest przewaga
    faktury), paragon w tym układzie sprzedawca ma *u siebie* (razem
    z kopią f-ry)
    - w przypadku paragonu urzędnicy przyciśnięci pytaniem co zrobić
    wobec ewidentnej sprzeczności treści wynikających z przepisów
    o VAT z treściami wynikającymi z przepisów konsumenckich sami
    zaczynają zapodawać mętne zeznania, włącznie z informacjami
    w prasie.

    AFAIR istnieje wersja że wobec ustawowego obowiązku "uchodzi"
    zebranie pisemnego oświadczenia klienta (o tym, że to on posiał
    paragon), jeśli istnieją jakiekolwiek inne dowody na zawarcie
    transakcji.

    Oczywiscie JEŚLI zdarzyło się, że sklep ekhm... "zapomniał
    wystawić paragon", czyli zwyczajnie dopuścił się oszustwa
    skarbowego, to za nic nie będzie chciał się przyznać że
    uznaje jakiekolwiek dowody.

    pzdr, Gotfryd

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1