  • 1. Data: 2008-07-23 21:04:19
    Temat: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    sklep (internetowy) sie stawial najpierw, ze nie wyslalam do reklamacji
    towaru w oryginalnym opakowaniu - to prawda, bo nie mam juz oryginalnego
    opakowania, ale nie wierze, abym miala obowiazek trzymania pudelek od
    kazdego produktu.

    po 2 - sklep zada zwrotu paragonu, tylko, ze nie wlozyl mi go do przesylki,
    a caly czas twierdzi, ze to zrobi. kaze wiec mi sklamac i napisac
    oswiadczenie, ze zgubilam paragon. niestety, ja go nie zgubilam, ja go nie
    dostalam.

    niedawno czytalam artykul w prasie i zaluje, ze go nie zachowalam, bo by
    teraz sie przydal. artykul podwazal teze, ze paragon jest jedyna podstawa do
    reklamacji, ze moze byc historia rachunku albo nawet to, ze sklep rozpozna
    swoj towar.

    sklep niby uznal reklamacje (przyslal niepelnowartosciowy produkt), ale
    ciagle robi problemy ze zwrotem srodkow. trwa to juz prawie 2 miesiace:(

    poradzcie, jak to jest z tymi oryginalnymi opakowaniami i paragonami?

  • 2. Data: 2008-07-23 21:25:24
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    siliana pisze:

    > poradzcie, jak to jest z tymi oryginalnymi opakowaniami i paragonami?

    Przy reklamowaniu na podstawie gwarancji mogą od Ciebie wymagać wielu
    rzeczy, nawet opakowania, gdy reklamujesz na podstawie niezgodności
    towaru z umową oryginalne opakowanie nie jest potrzebne. Do reklamacji
    na pdst. niezgodności konieczny jest dowód zakupu, czyli cokolwiek co
    potwierdzi że dana "rzecz" została kupiona w tym i tym sklepie. W
    przypadku zakupów przez internet wystarczy myślę po prostu wydruk ze
    strony zamówienia, mail z potwierdzeniem zamówienie itp.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 3. Data: 2008-07-23 21:31:40
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <48879cd2$0$29728$f69f905@mamut2.aster.pl> siliana napisał(a):

    > niedawno czytalam artykul w prasie

    Poszło na priv.
    Może chociaż w tym niewielkim stopniu się przydam ;)

    Jacek

  • 4. Data: 2008-07-23 21:48:24
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    wiadomości news:slrng8f8ps.ouq.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...

    > Poszło na priv.
    > Może chociaż w tym niewielkim stopniu się przydam ;)

    bardzo - dziekuje! a wiesz, ze ten artykul, ktory ostatnio czytalam, to
    chyba tez w wyborczej i dotyczyl braku potrzeby przynoszenia paragonu. to
    byl jeszcze inny, niz ten, ktory ty mi przyslales.

  • 5. Data: 2008-07-23 22:04:38
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    siliana pisze:
> [...]
    > chyba tez w wyborczej i dotyczyl braku potrzeby przynoszenia paragonu. to
    > byl jeszcze inny, niz ten, ktory ty mi przyslales.

    moment. NIe zamierzam kwestoinowac zasadnosci rządań zwrotu kasy lub
    wysłania nowego towaru, jednak wraz z towarem sklep MUSI dostac
    spowrotem paragon albo fakture. Dlaczego? ano jak ów towar trafi na
    półkę to jest kradziony.... MUSI byc zwrot paragonu, lub faktura
    korygująca zeby jaka kolwiek firma "oddała" pieniadze.

    NAtomiast moze byc tak ze do paczki nie włożyli paragonu. Wtedy na
    podstawie Twojego przelewu muszą poszukac w swoich dokumentach
    odpowiadajacego przelewowi bankowemu paragonu lub faktury. To sie musi
    na bank zgadzac, i urzędy to chetnie sprawdzaja, bo bardzo łatwo wykryc
    oszustwo. JEsli w owej firmie, ilośc przelewów = ilości faktur z
    wysyłką- niewiele zrobisz.....

    ToMasz

  • 6. Data: 2008-07-23 22:12:18
    Od: ulong <w...@w...pl>

    siliana pisze:
> [...]
    > a caly czas twierdzi, ze to zrobi. kaze wiec mi sklamac i napisac
    > oswiadczenie, ze zgubilam paragon. niestety, ja go nie zgubilam, ja go nie
    Dlatego warto wszystko kupowac na fakture, jak zgubisz potwierdzenie
    zakupu, wystarczy tylko poprosic o wydruk kopii :)

  • 7. Data: 2008-07-24 05:59:47
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    . W
    > przypadku zakupów przez internet wystarczy myślę po prostu wydruk ze
    > strony zamówienia, mail z potwierdzeniem zamówienie itp.

    5 inut roboty na spreparowanie wydruku jakiegokolwiek sklepu

    P.

  • 8. Data: 2008-07-24 06:58:00
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Troll" <w...@d...mnie> napisał

    > 5 inut roboty na spreparowanie wydruku jakiegokolwiek sklepu

    A potem ile do odsiadki?

  • 9. Data: 2008-07-24 07:01:29
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ulong" <w...@w...pl> napisał

    > Dlatego warto wszystko kupowac na fakture, jak zgubisz potwierdzenie
    > zakupu, wystarczy tylko poprosic o wydruk kopii :)

    A sprzedawca na to: "w naszym systemie nie znajduję faktury
    wystawionej panu na taki towar" i co dalej?

  • 10. Data: 2008-07-24 09:29:12
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Jacek Kalinski pisze:

    > Poszło na priv.
    > Może chociaż w tym niewielkim stopniu się przydam ;)
    >
    > Jacek
    moglbys podeslac i mi bo tematyka mnie zaintereswoala