  • 11. Data: 2007-11-09 00:50:21
    Temat: Re: brak domofonu i skrzynki na listy - czy tak moze byc?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:5t0a05-f1e.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    Odniosę się na wszystkie pytania z wątku w jednym miejscu:

    1) Zgodnie z §14 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia
    2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i
    ich usytuowanie do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi
    związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi
    publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz
    wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach
    odrębnych. Stosownie do §5 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I
    ADMINISTRACJI z dnia 21 kwietnia 2006 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej
    budynków, innych obiektów budowlanych i terenów Właściciele lub zarządcy
    terenów utrzymują znajdujące się na nich drogi pożarowe w stanie
    umożliwiającym wykorzystanie tych dróg przez pojazdy jednostek ochrony
    przeciwpożarowej, zgodnie z warunkami określonymi w przepisach dotyczących
    przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych. Skoro
    zagospodarowanie działki tym warunkom nie odpowiada, to należy powiadomić
    Powiatowego inspektora Nadzoru Budowlanego. Awaryjnie, gdy jest potrzebna
    pomoc poza pogotowiem powiadamiać od razu straż pożarną, która ma
    uprawnienia do udrożnienia drogi ewakuacyjnej (w razie potrzeby po prostu
    potną bramę) i przy okazji ukrają pomysłodawcę zablokowania bramy
    stosowanym mandatem.

    2) Zgodnie z art. 37 USTAWY z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe
    właściciel lub współwłaściciele nieruchomości, której częścią składową jest
    budynek lub budynku stanowiącego odrębną nieruchomość są obowiązani
    umieścić oddawczą skrzynkę pocztową. Obowiązek ten, jest realizowany w
    budynkach wielorodzinnych, w których wyodrębnione są co najmniej 3 lokale -
    przez umieszczenie w ogólnie dostępnej części nieruchomości zestawu
    oddawczych skrzynek pocztowych w liczbie odpowiadającej liczbie
    samodzielnych lokali mieszkalnych oraz lokali o innym przeznaczeniu, jeżeli
    posiadają osobny adres. Przyznam, ze przepisu karnego do tego obowiązku nie
    znalazłem.

    3) Co do niezainstalowania bramofonu, to najpewniej jest on przewidziany w
    projekcie budowlanym i jego niezainstalowanie jest wykonaniem budynku
    niezgodnie z projektem.

    Generalnie tymi zagadnieniami zajmuje się Powiatowy inspektor Nadzoru
    Budowlanego. Tam skierować PISMO.

    Co do samej numeracji budynku, to juz nie jest widzimisie właściciela.
    Numer na budynek nakłada urząd. Właściciel nie ma na to żadnego wpływu w
    zasadzie. Jeśli adres z umowy zgadza się z adresem Waszego zameldowania, to
    nic nie wskóracie. Znam wiele miejsc, gdzie budynki są po
    przyporządkowywane absurdalnie do ulic. Przeważnie jest to wynik jakiś
    zaszłości historycznych. Zmiany przebiegu ulic albo budowy nowych.

  • 12. Data: 2007-11-09 12:21:53
    Od: Alveaenerle <p...@o...pl>

    [ciach]

    Panie Tomaszu, dziekuje za pelna i wyczerpujaca odpowiedz, bardzo mi Pan
    pomogl. Jestem bardzo wdzieczna za poswiecony czas.

    Pozdrawiam i dziekuje wszystkim.
    Alv.

  • 13. Data: 2007-11-09 14:36:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alveaenerle" <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:fh1jmp$jf8$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Panie Tomaszu, dziękuje za pełna i wyczerpująca odpowiedz, bardzo mi Pan
    > pomógł. Jestem bardzo wdzięczna za poświęcony czas.

    W sumie to pod moim postem, więc pewnie do mnie. Ale czemu "Tomaszu"?
    Rodzice nieodmiennie utrzymują, że na chrzcie dali mi Robert. Metryka też
    tak twierdzi. Czy jest coś, o czym nie wiem? :-)

  • 14. Data: 2007-11-09 20:53:10
    Od: Alveaenerle <p...@o...pl>

    > W sumie to pod moim postem, więc pewnie do mnie. Ale czemu "Tomaszu"?
    > Rodzice nieodmiennie utrzymują, że na chrzcie dali mi Robert. Metryka
    > też tak twierdzi. Czy jest coś, o czym nie wiem? :-)

    Zaraz sie zapadne pod ziemie ;))) Przeczytalam Panskie nazwisko i cos mi
    sie ubzduralo,ze Pan ma na imie Tomasz ;)) Robert tez ladnie :))
    Przepraszam najmocniej;))