  • 1. Data: 2007-11-07 22:32:14
    Temat: brak domofonu i skrzynki na listy - czy tak moze byc?
    Od: Alveaenerle <p...@o...pl>

    Dobry wieczor.

    Mam taki problem i pomyslalam,ze na tej grupie najszybciej znajde
    odpowiedz na nurtujace mnie pytanie. Mianowicie - czy wlasciel, jako
    administrator budynku w ktorym znajduje sie kilkanascie mieszkan, ma
    prawny obowiazek zalozyc w nich domofony oraz skrzynke na listy przed
    budynkiem? Dodam,ze blok jest otoczony brama, do bramy klucze maja tylko
    osoby, ktore wykupuja miejsce postojowe. Niedawno mielismy sytuacje,
    kiedy jedna z osob potrzebowala natychmiastowej pomocy medycznej, jednak
    karetka nie miala jak wjechac, poniewaz byl weekend i nie bylo nikogo,
    kto mialby klucz od bramy. Nie dochodza awizo, nie dochodza listy, ktore
    nie sa polecone, glupie zamowienie pizzy to wyzwanie w takiej sytuacji.
    W kazdym mieszkaniu sa natomiast doprowadzone kable na domofon (wystaja
    swobodnie ze sciany), niestety samego urzadzenia nie uswiadczono tu od
    kilku lat,jak budynek stoi.
    Czy wlasciciel wynajmujacy kilkunastu osobom mieszkania ma obowiazek
    zalozenia skrzynki i domofonu czy nie? Jesli tak, gdzie mozna zlozyc
    skarge, ze tego nie robi, mimo usilnych prosb?

    Z gory dziekuje za odpowiedz,
    pozdrawiam,
    alv.

  • 2. Data: 2007-11-08 00:12:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alveaenerle wrote:

> [...]
    > karetka nie miala jak wjechac, poniewaz byl weekend i nie bylo nikogo,
    > kto mialby klucz od bramy. Nie dochodza awizo, nie dochodza listy, ktore

    To jak ludzie wchodzą i wychodzą z domu?

    Taka sytuacja to skandal i administrator domu powinien doprowadzić do
    sytuacji, w której poczta i inne przesyłki docierają a służby ratunkowe
    nie mają problemu z dojazdem.

    A póki co proponuję nabyć szlifierkę kątową, przedłużacz, rękawice,
    zatyczki do uszu i gogle ochronne - w razie pilnej potrzeby "ciach" i
    wjazd jest.

  • 3. Data: 2007-11-08 09:15:47
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > budynkiem? Dodam,ze blok jest otoczony brama, do bramy klucze maja tylko
    > osoby, ktore wykupuja miejsce postojowe. Niedawno mielismy sytuacje,

    zadzwon do strazakow i z nimi pogadaj, moze taka sytuacja, ze brama jest
    zamknieta i nie ma nikogo z kluczem nie gra z przepisami p.poz.

  • 4. Data: 2007-11-08 10:24:28
    Od: Alveaenerle <p...@o...pl>

    Zapomnialam powiedziec, ze jest i brama i furtka. Do furtki klucze maja
    wszyscy ale ona jest waska i podejrzewam,ze nosze medyczne by przez nia
    nawet nie przejechaly. Zamek do bramy zostal ostatnio zmieniony bez
    wiedzy chociazby jednego mieszkanca bloku, prosze sobie wyobrazic nasze
    zdziwienie,gdy okazalo sie,ze nie mozna otworzyc bramy (chcielismy
    jechac po zakupy). W efekcie jedna osoba musiala jechac do wlasciciela,
    poprosic o klucze do bramy (!) i caly blok od niej dorabial.
    Zadne przepisy/regulacje nie reguluja takich sytuacji? ?
    Poza tym nie ma tutaj oznaczenia numeru budynku ani oznaczen mieszkan a
    na umowie mamy napisana inna ulice, niz jest na prawde (mamy napisane
    ulica X, natomiast listy na taka ulice nie dochodza, poniewaz ona nie
    istnieje w tym miejscu- mieszkamy na ulicy Y). Po prostu wlasciciel
    uparl sie,ze to jest ulica X i koniec.

  • 5. Data: 2007-11-08 10:25:58
    Od: Alveaenerle <p...@o...pl>

    > na umowie mamy napisana inna ulice, niz jest na prawde (mamy napisane

    *naprawde

    przepraszam za literowke

  • 6. Data: 2007-11-08 10:30:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alveaenerle pisze:

    > Zadne przepisy/regulacje nie reguluja takich sytuacji? ?

    Takie rzeczy winna regulować umowa najmu, a jeśli jesteście
    właścicielami odrębnych lokali to umowa o zarząd z zarządcą.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 7. Data: 2007-11-08 10:51:32
    Od: Alveaenerle <p...@o...pl>

    > Takie rzeczy winna regulować umowa najmu, a jeśli jesteście
    > właścicielami odrębnych lokali to umowa o zarząd z zarządcą.

    wszystkie mieszkania sa wynajmowane. A co zrobic z fantem,ze nawet ulica
    jest na umowach zle wpisywana?:/

  • 8. Data: 2007-11-08 10:58:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alveaenerle pisze:

    > wszystkie mieszkania sa wynajmowane. A co zrobic z fantem,ze nawet ulica
    > jest na umowach zle wpisywana?:/

    Było umowy nie podpisywać. I wynająć mieszkanie tam gdzie jest normalny
    właściciel.

  • 9. Data: 2007-11-08 14:08:21
    Od: Alveaenerle <p...@o...pl>

    > Było umowy nie podpisywać. I wynająć mieszkanie tam gdzie jest normalny
    > właściciel.

    jak ja podpisywalam, to wmowiono mi,ze adres Y jest poprawny i ze
    domofon zostanie zalozony na dniach...

  • 10. Data: 2007-11-08 14:10:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alveaenerle pisze:

    > jak ja podpisywalam, to wmowiono mi,ze adres Y jest poprawny i ze
    > domofon zostanie zalozony na dniach...

    Jeśli założenie domofonu było w umowie i potrafisz to udowodnić to
    możesz tego żądać przed sądem.