  • 21. Data: 2004-01-07 21:00:59
    Temat: Re: brak biletu
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Olo Kwasniak wrote:
    > A w jakiej to bylo komunikacji, ze tak z ciekawosci spytam? Bo dla mnie jest
    > oczywiste, ze jezeli ktos w terminie X dni od sporządzenia wezwania (X
    > zalezny indywidualnie od przewoznika) przedstawi bilet imienny zakupiony
    > przed kontrolą (= wazny w chwili przejazdu) to po wpłaceniu kosztów
    > manipulacyjnych uzyska anulowanie kary.

    tylko nie zawsze mozna wykazać kiedy był kupiony bilet

    KG

  • 22. Data: 2004-01-07 21:02:22
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Rodrig von Falkenstein wrote:
    > Wbrew temu co usiłują czasem wmówić ludziom kontrolerzy sama jazda na gapę
    > nie jest zadnym wykroczeniem. Wykroczeniem jest dopiero wówczas, gdy
    > uprzednio nie zapłaciło się dwóch kar za jazdę bez biletu. Między innymi
    > dlatego kanar nie ma prawa stosowac zatrzymania obywatelskiego, to jest
    > zatrzymać pasażera siłą, pozbawić go wolności ani zmusić go w jakikolwiek
    > inny sposób do zaczekania na policję.

    ale kanar nie wie, czy nie jest to wykroczenie, więc moim zdaniem może...

    KG

  • 23. Data: 2004-01-07 21:03:21
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > ale kanar nie wie, czy nie jest to wykroczenie, więc moim zdaniem może...

    Poza tym jest jeszcze taki jeden kruczek:
    Zatrzymania obywatelskiego mozna dokonac wobec dowolnej osoby popelniajacej
    przestepstwo lub wykroczenie, tak? No wiec wystarczy, ze dany gapowicz powie
    "pusccie mnie, kurwa" - popełnia wykroczenie opisane w Art. 141 KW.

    pdr
    Olo

  • 24. Data: 2004-01-07 21:04:31
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    > kanarzy
    > kontrolera?
    >
    > Samego siebie - za uskutecznianie najzwyklejszego chamskiego zlodziejstwa.

    a dlaczego kanar ma pozbawiac kogokolwiek wolnosci?
    prawo jest prawem, a ze dziurawe to inna sprawa

    pozdro

  • 25. Data: 2004-01-07 21:07:26
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bthrgr$d79$1@nemesis.news.tpi.pl>, Olo Kwasniak wrote:
    > kanarzy
    > kontrolera?
    >
    > Samego siebie - za uskutecznianie najzwyklejszego chamskiego zlodziejstwa.

    To prawda, ale jeśli ja mam szanować prawo, to niech szanują je i kanarzy.
    Ewentualnie można zmienić prawo, ale dopóki nie, to...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 26. Data: 2004-01-07 21:08:12
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Aby datownik mógł coś powiedzieć przede wszystkim musi w ogóle być
    > stosowany. Zresztą godziny tam raczej nie ma?
    > Bilet może być na określony miesiąc.

    No przepraszam bardzo ale wydawało mi się ze w cywilizowanych komunikacjach
    kolektura przybija date sprzedazy biletu. Godziny owszem nie ma, dlatego tez
    bilet musi byc zakupiony najdalej w dniu poprzedzajacym kontrole by mogl
    stanowic podstawe do anulowania oplaty.

    pdr
    Olo

  • 27. Data: 2004-01-07 21:09:19
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

  • 28. Data: 2004-01-07 21:10:12
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > a dlaczego kanar ma pozbawiac kogokolwiek wolnosci?
    > prawo jest prawem, a ze dziurawe to inna sprawa

    Hmmm...dlatego ze okradl przewoznika z upowaznienia ktorego dziala ten
    kanar? Poza tym jakos nie wierze zeby jakikolwiek sad skazal kontrolera za
    to ze przetrzymal w pojezdzie gapowicza do czasu przybycia policji....nie
    mowiac juz o kruczku o ktorym napisalem w innym poscie w tym watku.

    pdr
    Olo

  • 29. Data: 2004-01-07 21:11:46
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

> [...]
    powie
    > "pusccie mnie, kurwa" - popełnia wykroczenie opisane w Art. 141 KW.

    a znajdziesz swiadka, ktory to potwierdzi?
    to chyba dorzuce do zarzutow jeszcze pomowienie ;)))

    pozdrawiam

  • 30. Data: 2004-01-07 21:14:05
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > To prawda, ale jeśli ja mam szanować prawo, to niech szanują je i kanarzy.

    A kto Ci powiedzial ze jest inaczej? Nie nakładłem jeszcze po mordzie
    zadnemu gapowiczowi, choc nieraz mnie korcilo, nie popelniam tez innych
    czynow zabronionych.

    pdr
    Olo