  • 11. Data: 2004-01-07 20:31:56
    Temat: Re: brak biletu
    Od: "woo-cash" <w...@t...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Filip" <f...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:bthpap$3kk$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > regula to nie jest ale jest to blizsze prawdzie niz traktowanie kazdego
    jak
    > zlodzieja

    No tak, ale z tego wypływa wniosek, że odpowiednio rzadko każdy może
    wyłudzić usługę. Byle nie za często. ;-)

    > zgoda ale odpowiedzialnosc powinna byc inna jak sie cos robi z
    premedytacja
    > a inna jak sie to robi nieswiadomie, przez przypadek

    Dowiedzenie, iż to działanie nie było z premedytacją nie jest takie proste.
    Szczególnie jeśli wychodzi się z założenia, że od czasu do czasu można
    pojechać bez biletu, a tak chciałbyś, aby było, de facto.

    Sam kiedyś się strasznie wkurzyłem. Mój przypadek był jeszcze bardziej
    ewidentny, gdyż:
    1) zapomniałem biletu,
    2) posiadałem bilet imienny - był w domu,
    3) był to ostatni dzień miesiąca (więc zakup biletu po wystawieniu mandatu
    byłby dla mnie nieopłacalny, gdyż koszt takiego biletu jest wyższy, niż
    mandat),
    4) jako bezrobotnego nie bardzo mnie stać na takie ekstrawagancje. ;-)

    Karę i tak musiałem zapłacić, nikt się specjalnie nie przejął moją sklerozą,
    roztrzepaniem, brakiem kasy itd.

    Pozdrawiam.
    Woo.

    -------------
    - Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash -
    -------------
    http://www.woo.strefa.pl

    "Prawda jest jak dupa. Każdy ma swoją" (C) K. Daukszewicz

  • 12. Data: 2004-01-07 20:35:18
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > regula to nie jest ale jest to blizsze prawdzie niz traktowanie kazdego
    jak
    > zlodzieja

    Przykro mi bardzo ale pasazer bez waznego biletu jest pasazerem bez waznego
    biletu i podlega jako taki oplacie dodatkowej.

    pdr
    Olo

  • 13. Data: 2004-01-07 20:38:30
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:bthq3g$f88$1@inews.gazeta.pl...

    > Wbrew temu co usiłują czasem wmówić ludziom kontrolerzy sama jazda na gapę
    > nie jest zadnym wykroczeniem. Wykroczeniem jest dopiero wówczas, gdy
    > uprzednio nie zapłaciło się dwóch kar za jazdę bez biletu.

    absolutnie sie z Toba zgadzam, piszac "wykroczenie" wyrazilem sie bardzo
    nieprecyzyjnie - mialem na mysli "wykroczenie przeciwko regulaminowi
    przewozow..."

    > Między innymi
    > dlatego kanar nie ma prawa stosowac zatrzymania obywatelskiego, to jest
    > zatrzymać pasażera siłą, pozbawić go wolności ani zmusić go w jakikolwiek
    > inny sposób do zaczekania na policję.

    w lublinie wojewoda zakazal takich praktyk, choc co bardziej gorliwi kanarzy
    nadal to robia. na pl.regionalne.lublin pojawily sie juz glosy osob
    zdecydowanych skladac pozwy przeciwko mpk.
    no wlasnie - czy pozwac nalezalo by mpk, firme kontrolujaca czy kontrolera?

    pozdro

  • 14. Data: 2004-01-07 20:40:34
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "woo-cash" <w...@t...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 4) jako bezrobotnego nie bardzo mnie stać na takie ekstrawagancje. ;-)
    >
    > Karę i tak musiałem zapłacić, nikt się specjalnie nie przejął moją

    a odwolania nieskladales?

  • 16. Data: 2004-01-07 20:45:17
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > zdecydowanych skladac pozwy przeciwko mpk.
    > no wlasnie - czy pozwac nalezalo by mpk, firme kontrolujaca czy

    Samego siebie - za uskutecznianie najzwyklejszego chamskiego zlodziejstwa.

    pdr
    Olo

  • 15. Data: 2004-01-07 20:45:17
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

  • 18. Data: 2004-01-07 20:47:27
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > 4) jako bezrobotnego nie bardzo mnie stać na takie ekstrawagancje. ;-)
    >
    > Karę i tak musiałem zapłacić, nikt się specjalnie nie przejął moją

    A w jakiej to bylo komunikacji, ze tak z ciekawosci spytam? Bo dla mnie jest
    oczywiste, ze jezeli ktos w terminie X dni od sporządzenia wezwania (X
    zalezny indywidualnie od przewoznika) przedstawi bilet imienny zakupiony
    przed kontrolą (= wazny w chwili przejazdu) to po wpłaceniu kosztów
    manipulacyjnych uzyska anulowanie kary.

    pdr
    Olo

  • 17. Data: 2004-01-07 20:47:27
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

  • 19. Data: 2004-01-07 20:49:35
    Od: "woo-cash" <w...@t...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > a odwolania nieskladales?

    Jakbym już wtedy zaglądał na grupę, to pewnie bym złożył. Tak dla zasady.
    Wówczas sobie odpuściłem, w imię spokoju sumienia. Poza tym uznałem, że
    skleroza nie boli, ale czasem trzeba się nachodzić, a czasem zapłacić.
    Ot, taki uczciwy frajer ze mnie. ;-)

    Pozdrawiam,
    Woo.

  • 20. Data: 2004-01-07 20:59:52
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > tylko nie zawsze mozna wykazać kiedy był kupiony bilet

    Czemu nie? Sądze, ze wtedy kiedy wskazuje na to datownik przybity przez
    kolekture....

    pdr
    Olo

    PS: Doprawdy pojęcia nie mam skąd dwa identyczne posty ode mnie...