  • 21. Data: 2009-06-11 08:39:22
    Temat: Re: brak badań technicznych pojazdu - co grozi?
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Jaro" <jarecky(at)mailujnakablowkeaster> napisał w wiadomości

    > Ja bym sie mandatu nie bal ale przy kazdej stluczce nie mowiac od wypadku,
    > nawet nie z Twojej winy ubezpieczyciel moze Ci odmowic wyplaty
    > odszkodowania.

    Nie pisz bzdur.

    Leszek

  • 22. Data: 2009-06-11 08:40:37
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > W pzu nie wypłacają.

    No matołom nie.

    Leszek

  • 23. Data: 2009-06-11 08:43:08
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > k...@o...pl pisze:

    > Dostaniesz mandat i pokwitowanie zatrzymania DR.

    W jaki sposób sam brak badań (zagładając idealny stan techniczny) zagraża
    bezpieczeństwu lub porządkowi na drodze?? A o tym mówi art.97 KW będący
    podstawą do ewentualnego karania ?
    Moim zdaniem, brak podstaw do ukarania mandatem.

    Leszek

  • 24. Data: 2009-06-11 11:50:53
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Nostradamus" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W jaki sposób sam brak badań (zagładając idealny stan techniczny) zagraża
    > bezpieczeństwu lub porządkowi na drodze??

    Co za głupie pytanie.
    Oczywiście, że sam brak badań nie zagraża, ale w jaki inny sposób jesteś
    (będąc funcjonariuszem SM lub policji) stwierdzić, że stan pojazdu jest bez
    zarzutu? Zakładając, że jest, "bo tak"?

  • 25. Data: 2009-06-11 12:03:36
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > (będąc funcjonariuszem SM lub policji) stwierdzić, że stan pojazdu jest
    > bez zarzutu? Zakładając, że jest, "bo tak"?

    Nic nie zakładasz. Po prostu brak podstaw prawnych za brak aktualnych badań.
    Chcąc karać musiałbyś udowodnić nie brak stempelka, a stan techniczny
    zagrażający bezpieczeństwu.

    Pzdr
    Leszek

  • 26. Data: 2009-06-11 12:33:10
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Chcąc karać musiałbyś udowodnić nie brak stempelka, a stan techniczny
    > zagrażający bezpieczeństwu.

    Ale to jedynie takie Twoje pobożne życzenia, prawda? :>

  • 27. Data: 2009-06-11 14:24:10
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    > Ale to jedynie takie Twoje pobożne życzenia, prawda? :>

    Pomyliłeś popierdułko grupy? Trafiłeś tu przypadkiem??
    Podaj podstawę prawną karania za brak badań technicznych pojazdu.
    Ale to pewnie moje pobożne życzenie (

    Leszek

  • 28. Data: 2009-06-11 14:41:36
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Nostradamus" <n...@w...pl> napisał

    > Pomyliłeś popierdułko grupy?Trafiłeś tu przypadkiem??
    > Podaj podstawę prawną karania za brak badań technicznych pojazdu.

    Art. 96 § 1 pkt 4 Kodeks Wykroczeń

  • 29. Data: 2009-06-11 15:23:00
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    > "Nostradamus" <n...@w...pl> napisał

    > Art. 96 § 1 pkt 4 Kodeks Wykroczeń

    A teraz weź chłopie sprawdź jakie dokumenty dopuszczają pojazd do ruchu. I
    czy stempelek jest dokumentem. Kończ i wstydu sobie oszczędź.

    Leszek

  • 30. Data: 2009-06-11 15:59:52
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > A teraz weź chłopie sprawdź jakie dokumenty dopuszczają pojazd do ruchu.

    Ja pitolę :-/
    Toż właśnie m.in. DR z wbitym aktualnym badaniem technicznym.
    Bo przecież nie jakikolwiek inny DR.
    Ale jeśli chcesz się kłócić z policjantem, że masz ważne dokumenty, pomimo
    braku aktualizacji badań, to się kłóć. Choice is yours. Równie dobrze
    możesz się kłócić, że masz wprawdzie nieaktualne DR tymczasowe, ale
    przecież masz, więc o co chodzi? Albo, że masz DR wprawdzie z zamazanym
    numerem podwodzia albo bez ostatniej strony, ale przecież masz. Taka sama
    sytuacja.

    > czy stempelek jest dokumentem.

    Nie, stempelek jest poświadczeniem faktu, że pojazd jest sprawny
    technicznie i może być dopuszczony do ruchu.

    > Kończ i wstydu sobie oszczędź.

    Wstydu to oszczędź sobie Ty.
    A najpierw prześledź sobie dokładniej za co, gdzie i kiedy funcjonariusze
    policji mają prawo wlepiać mandaty za to wykroczenie. Oczywiście możesz się
    z tym nie zgodzić, ale realia mówią swoje. Jak trafisz na normalnych
    policjantów, to Ci nawet DR nie zabiorą, tylko pouczą. Jak trafisz na
    służbistów, to nie dość, że zabiorą DR, to wlepią Ci mandat i tyle.
    Szybciej się nauczysz, że nie opłaca się zapominać o badaniach
    technicznych.