  • 1. Data: 2007-12-05 18:17:31
    Temat: blok mieszkalny, kominek.....
    Od: "Gizmo" <g...@o...pl>

    Witam wszystkich, mam nastepujacy problem i nie wiem jak go rozwiazac, a
    mianowicie:

    Mieszkamy w bloku, 2 pietra blok jest wlasnoscia wspolnoty
    mieszkaniowej.Niedawno byla przeprowadzona wymiaana dachu i...przy okazji
    sasiad z 2 pietra (ostatniego) postawil sobie kominek w mieszaniu. Od tego
    czasu rozpoczely sie klopoty....poprostu kiedy on w tym kominku pali i u nas
    w mieszakaniu jest siwo i smierdzi dym dostaje sie przez wentylacje
    dachowa....co z tym zrobic....czy w blokach mieszkalnych mozna wogole
    monotwac kominki??!! jak to rozwiazac?

    pzdr!!
    GH

  • 2. Data: 2007-12-05 18:30:00
    Temat: Re: blok mieszkalny, kominek.....
    Od: "ptaTT" <d...@o...pl>

    > dachowa....co z tym zrobic....czy w blokach mieszkalnych mozna wogole
    > monotwac kominki??!! jak to rozwiazac?

    Musi mieć przekrój conm 50cm i oddzielny komin.
    Jeśli nie to donieś do nadzoeu, a potem do pratury

    jk

  • 3. Data: 2007-12-05 20:37:56
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > dachowa....co z tym zrobic....czy w blokach mieszkalnych mozna wogole
    > monotwac kominki??!! jak to rozwiazac?

    Można jeśli masz przewód kominowy dymowy, wentylacyjny i nawiew powietrza.
    Tak jak w każdym przypadku....

  • 4. Data: 2007-12-06 09:36:27
    Od: "Gizmo" <g...@U...pl>

    > Musi mieć przekrój conm 50cm i oddzielny komin.
    > Jeśli nie to donieś do nadzoeu, a potem do pratury
    >
    > jk

    napewno takiego przekroju nie ma gdyz komin ma zrobiony ze starego
    wentylacyjnego tylko jest wlozony do niego wklad i wyprowadzona rura w
    gorena jakies 150cm wielkosc tej rury to jakies 20cm na 20cm, no dobra a
    jesli by nawet spelnial te warunki to co z tego skoro u mnie czuc dym? mam
    zatkac sobie wentylacje bo on w kominku pali....porazka....aha i jescze
    jedno jakie zakonczenie powinny miec kominy wentylacujne? czy nie powinny
    byc w ksztalcie litery H lub T ? bo u nas za zalone na dachy zwyle kratki
    wenty;lacujne tkaie jak sa w pokojach moze to ma wplyw na prace wentylacji??

    pzdr!!

  • 5. Data: 2007-12-06 12:54:13
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    William pisze:

    > Można jeśli masz przewód kominowy dymowy, wentylacyjny i nawiew
    > powietrza. Tak jak w każdym przypadku....

    Można o ile blok nie przekracza czterech kondygnacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2007-12-06 12:59:01
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Gizmo pisze:

> [...]
    > w mieszakaniu jest siwo i smierdzi dym dostaje sie przez wentylacje
    > dachowa....co z tym zrobic....czy w blokach mieszkalnych mozna wogole

    Przede wszystkim zająć się własną wentylacją, bo wygląda na to że
    sąsiad swoim kominkiem uwidocznił jej wadliwość. Prawidłowo działająca
    wentylacja wywiewa powietrze z wnętrza mieszkania a nie je nawiewa. Ja
    stawiam na problem krótkiego przewodu wentylacyjnego i brak wentylatora
    wyciągowego. Dlatego proponuję zamontowanie takowego i będzie po kłopocie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 7. Data: 2007-12-12 10:01:19
    Od: Yes <y...@p...onet.pl>

    Sebcio pisze:

> [...]
    > wyciągowego. Dlatego proponuję zamontowanie takowego i będzie po kłopocie.

    Montaż wentylatora wyciągowego jest możliwy jedynie wtedy jeżeli
    posiadasz własny kanał wentylacyjny ORAZ nie posiadasz urządzeń gazowych
    w pomieszczeniu wentylowanym.

    Podstawowa zasada jaką powie Ci każdy kominiarz to taka, żeby ciąg był
    do góry (wywiewny) musisz skądeś to powietrze dostarczać do
    pomieszczenia (bo w końcu wywiało by ci całe powietrze i byś się udusił :D )
    W celu wprowadzenia ciągu wywiewnego musisz mieć nawietrzniki w oknach
    (w ramach lub pod parapetem) lub conajmniej rozszczelnione okna. Fizyki
    nie pokonasz.

    Na teraz proponuję Ci rozwiązanie zgodne z przepisami: często
    rozszczelniaj okna (aby wprowadzić ciąg wywiewny) oraz zamontuj na
    wejściu w komin "zawór" zwrotny, który zapobiegnie "cofaniu" ciągu.
    Taki zawór jest do dostania w każdej castoramie i innych marketach
    budowlanych.
    Równolegle zleć kominiarzowi zbadanie zgodności wyprowadzenia dymowego
    sąsiada z obowiązującymi przepisami (to się nazywa ekspertyza
    kominiarska). Jest duże prawdopodobieństwo, że jest źle wykonane.

    pozdrawiam

    yes