-
1. Data: 2008-06-11 13:12:55
Temat: bezsilność wobec sprzedawcy
Od: "masza" <i...@o...pl>
Witam szanownych grupowiczów!
Jestem załamany ponieważ kupiony w sklepie pistolet wiatrówka po tygodniu
zepsuł się i już miesiąc jest w naprawie gwarancyjnej , a na zadawane przeze
mnie pytania kiedy będzie - słyszę odpowiedź nie wiemy to zależy od
producenta co mam robić w takiej sytuacji do kogo o pomoc się zwracać
pozdrawiam
-
2. Data: 2008-06-11 14:17:24
Temat: Re: bezsilno?? wobec sprzedawcy
Od: Maverick <k...@N...pl>
masza pisze:
> Witam szanownych grupowiczów!
> Jestem za^(3)amany poniewa? kupiony w sklepie pistolet wiatrówka po tygodniu
> zepsu^(3) sie^ i ju? miesi?c jest w naprawie gwarancyjnej , a na zadawane przeze
> mnie pytania kiedy be^dzie - s^(3)ysze^ odpowied1/4 nie wiemy to zale?y od
> producenta co mam robi? w takiej sytuacji do kogo o pomoc sie^ zwraca?
> pozdrawiam
>
>
Kupiony na firme czy normalnie? Trzeba bylo nie oddawac na gwarancji
tylko z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.
--
Regards,
Maverick
PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB
Nissan Bluebird - juz pelnoletni
-
3. Data: 2008-06-11 14:58:21
Temat: Re: bezsilno?? wobec sprzedawcy
Od: "Kazimierski" <@news@wp.pl>
> Kupiony na firme czy normalnie? Trzeba bylo nie oddawac na gwarancji tylko
> z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.
>
ciagle to widze.
A w czym on niezgodny z umowa? Tym, ze sie zepsul? Chyba nikt nie pisze w
specyfikacji sprzetu ze jest niepsujacy sie ...
-
4. Data: 2008-06-11 15:00:56
Temat: Re: bezsilno?? wobec sprzedawcy
Od: Piotr <p...@w...pl>
Maverick pisze:
> masza pisze:
>> Witam szanownych grupowiczów!
>> Jestem za^(3)amany poniewa? kupiony w sklepie pistolet wiatrówka po
>> tygodniu zepsu^(3) sie^ i ju? miesi?c jest w naprawie gwarancyjnej , a
>> na zadawane przeze mnie pytania kiedy be^dzie - s^(3)ysze^ odpowied1/4
>> nie wiemy to zale?y od producenta co mam robi? w takiej sytuacji do
>> kogo o pomoc sie^ zwraca?
>> pozdrawiam
>>
> Kupiony na firme czy normalnie? Trzeba bylo nie oddawac na gwarancji
> tylko z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.
>
przepraszam, że się podpinam pod wątek, ale pytanie moje dotyczy
podobnej reklamacji. a jak już raz oddam sprzęt do naprawy gwarancyjnej
i jej serwis nie naprawi, to drugi raz mogę pisać z tytułu niezgodności
towaru z umową?
-
5. Data: 2008-06-11 15:44:04
Temat: Re: bezsilno?? wobec sprzedawcy
Od: PlaMa <m...@w...pl>
Piotr pisze:
> przepraszam, że się podpinam pod wątek, ale pytanie moje dotyczy
> podobnej reklamacji. a jak już raz oddam sprzęt do naprawy gwarancyjnej
> i jej serwis nie naprawi, to drugi raz mogę pisać z tytułu niezgodności
> towaru z umową?
nie wiem co mówi prawo ale praktyka mówi że tak.
Rozwaliły mi się buty nike. Oddałem na gwarancji i ich rzeczoznawca
stwierdził że nie może uwzględnić reklamacji słabej jakości materiałów
bo jest pęknięcie na podeszwie (co było przedmiotem reklamacji i
stwierdzenia przeze mnie że użyte materiały były niskiej jakości).
Odwołałem się i dostałem identyczne pismo, więc nie wychodząc ze sklepu
oddałem na pdst. niezgodności... i kaska moja :)
pozdrawiam.
PalMa
-
6. Data: 2008-06-11 16:53:02
Temat: Re: bezsilno?? wobec sprzedawcy
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Kazimierski" <@news@wp.pl> napisał w wiadomości
news:g2op7s$bc3$1@news.wp.pl...
> A w czym on niezgodny z umowa? Tym, ze sie zepsul?
Nie, tym, że nie strzela, a sprzedawca zapewniał, że będzie. Gorąco
sugeruję opieranie sie bardziej na stanie prawnym, a mniej na własnych
przemyśleniach.
-
7. Data: 2008-06-11 18:22:10
Temat: Re: bezsilność wobec sprzedawcy
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
W wiadomości news:g2oj0l$72l$1@news.onet.pl masza <i...@o...pl> pisze:
> Jestem załamany ponieważ kupiony w sklepie pistolet wiatrówka
Z ciekawości - jaki to model?
I - jeśli to możliwe - w jakiej firmie kupiłeś?
> po tygodniu zepsuł się i już miesiąc jest w naprawie gwarancyjnej , a na
> zadawane
> przeze mnie pytania kiedy będzie - słyszę odpowiedź nie wiemy to zależy
> od producenta co mam robić w takiej sytuacji do kogo o pomoc się zwracać
Najpierw przeczytaj warunki gwarancji - jaki jest okres naprawy i kto jej
udziela (osobna sprawa, że trzeba to było zrobić przed zakupem).
W razie czego na początek bezpłatną pomoc (ale nienajlepszej jakości)
uzyskasz w Federacji Konsumentów).
Potem w razie czego trzeba się będzie martwić co dalej.
--
Jotte
-
8. Data: 2008-06-11 19:16:33
Temat: Re: bezsilno?? wobec sprzedawcy
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
Użytkownik "Maverick" <k...@N...pl> napisał
>
>> Jestem załamany ponieważ kupiony w sklepie pistolet wiatrówka
>> po tygodniu zepsuł się i już miesiąc jest w naprawie
>> gwarancyjnej , a na zadawane przeze mnie pytania kiedy
>> będzie - słyszę odpowiedź nie wiemy to zależy od producenta
>> co mam robić w takiej sytuacji do kogo o pomoc się zwracać
>
> Trzeba bylo nie oddawac na gwarancji tylko z tytulu niezgodnosci
> towaru z umowa.
A co by to zmieniło? Czy odnośna ustawa określa czas
realizacji naprawy?
-
9. Data: 2008-06-11 20:22:02
Temat: Re: bezsilno?? wobec sprzedawcy
Od: "Easy" <e...@m...org>
Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:g2orsc$o0i$1@inews.gazeta.pl...
> Piotr pisze:
>
>> przepraszam, że się podpinam pod wątek, ale pytanie moje dotyczy podobnej
>> reklamacji. a jak już raz oddam sprzęt do naprawy gwarancyjnej i jej
>> serwis nie naprawi, to drugi raz mogę pisać z tytułu niezgodności towaru
>> z umową?
>
> nie wiem co mówi prawo ale praktyka mówi że tak.
>
> Rozwaliły mi się buty nike. Oddałem na gwarancji i ich rzeczoznawca
> stwierdził że nie może uwzględnić reklamacji słabej jakości materiałów bo
> jest pęknięcie na podeszwie (co było przedmiotem reklamacji i stwierdzenia
> przeze mnie że użyte materiały były niskiej jakości). Odwołałem się i
> dostałem identyczne pismo, więc nie wychodząc ze sklepu oddałem na pdst.
> niezgodności... i kaska moja :)
z tego co ja wiem, i czego mnie uczyli w sklepie ( ze switem na punkcie
prawa) to skorzystanie z gwarancji powoduje utrate praw z tytułu rekojmi
czy tez niezgodnosci. Od momentu serwisowania to serwis ponosi
odpowiedzialnosc za towar.
E.
-
10. Data: 2008-06-11 20:30:59
Temat: Re: bezsilno?? wobec sprzedawcy
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
W wiadomości news:48503423$1$15016$f69f905@mamut2.aster.pl Easy
<e...@m...org> pisze:
> z tego co ja wiem, i czego mnie uczyli w sklepie ( ze switem na punkcie
> prawa) to skorzystanie z gwarancji powoduje utrate praw z tytułu rekojmi
> czy tez niezgodnosci.
Oto co ja pamiętam.
W momencie wystąpienia (ujawnienia) usterki decydujesz o podstawie
roszczenia. tym samym rezygnując z innych jej form.
Ale to dotyczy tej konkretnej usterki. Przy innej można skorzystać z innej
drogi.
> Od momentu serwisowania to serwis ponosi odpowiedzialnosc za towar.
To chyba zależy kto udziela gwarancji.
Bo za niezgodnośc towaru z umową odpowiedzialnośc ustawową ponosi
sprzedawca.
Mogę się mylić, a nie mam czasu teraz sprawdzać, jeśli bredzę to proszę mnie
sprostować.
--
Jotte