  • 1. Data: 2005-12-29 14:47:07
    Temat: Re: bezrobotna a zasilek
    Od: "Magda" <m...@p...onet.pl>

    Pewnie nie umiem czytać tekstu ze zrozumieniem, zatem pytam dalej: Rozumiem, że
    przysługuje mi zasilek, bo pracowałam odpowiednią ilość czasu. A co z tym, że w
    ciągu owego roku zwolnilam się na mocy porozumienia stron w poprzednim
    zakladzie pracy? Czy wobec powyższego będzie mi przysługiwał zasilek po 90
    dniach od zarejestrowania się?

  • 2. Data: 2005-12-29 15:24:18
    Od: adam <a...@g...pl.invalid>

    On Thu, 29 Dec 2005 15:47:07 +0100, Magda wrote:

> [...]
    > ciągu owego roku zwolnilam się na mocy porozumienia stron w poprzednim
    > zakladzie pracy? Czy wobec powyższego będzie mi przysługiwał zasilek po 90

    no wlasnie jak to jest
    nie jestem prawnikiem wiec tez prosze o interpretacje
    Dziennik Ustaw z 2004 r. > Nr 99 > poz. 1001
    ponoc cos nowego wyszlo w listopadzie 2005?

    Art. 71. 1. Prawo do zasiłku przysługuje bezrobotnemu za każdy dzień
    kalendarzowy po upływie 7 dni od dnia zarejestrowania się we właściwym
    powiatowym urzędzie pracy, z zastrzeżeniem art. 75, jeżeli:
    1) nie ma dla niego propozycji odpowiedniej pracy, propozycji
    szkolenia, stażu, przygotowania zawodowego w miejscu pracy, prac
    interwencyjnych lub robót publicznych oraz 2) w okresie 18 miesięcy
    poprzedzających dzień zarejestrowania, łącznie przez okres co
    najmniej 365 dni:

    Art. 75. 1. Prawo do zasiłku nie przysługuje bezrobotnemu, który:
    (... )
    2) w okresie 6 miesięcy przed zarejestrowaniem w powiatowym urzędzie
    pracy rozwiązał stosunek pracy lub stosunek służbowy za
    wypowiedzeniem albo na mocy porozumienia stron, chyba że porozumienie
    stron nastąpiło z powodu upadłości, likwidacji pracodawcy lub
    zmniejszenia zatrudnienia z przyczyn dotyczących zakładu pracy albo
    rozwiązanie stosunku pracy lub stosunku służbowego za wypowiedzeniem
    lub na mocy porozumienia stron nastąpiło z powodu zmiany miejsca
    zamieszkania;

    (...)
    2. Bezrobotnemu, o którym mowa w ust. 1, spełniającemu warunki
    określone w art. 71, zasiłek przysługuje:
    (...)
    2) po okresie 90 dni od dnia zarejestrowania się w powiatowym
    urzędzie pracy - w przypadku wymienionym w ust. 1 pkt
    2;

  • 3. Data: 2005-12-29 15:42:49
    Temat: 504,20 brutto
    Od: adam <a...@g...pl.invalid>

    On Thu, 29 Dec 2005 16:24:18 +0100, adam wrote:

    > On Thu, 29 Dec 2005 15:47:07 +0100, Magda wrote:

    dodam rewelacyjne 504.20 butto :(, z drugiej strony najnisze wynagrodzenie
    to tez rewelacja 824. (zygac sie chce)

    Art. 72. 1. Wysokość zasiłku wynosi 504,20 zł miesięcznie.

  • 4. Data: 2005-12-30 06:19:34
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia 29 Dec 2005 15:47:07 +0100, Magda napisał(a):

> [...]
    > ciągu owego roku zwolnilam się na mocy porozumienia stron w poprzednim
    > zakladzie pracy? Czy wobec powyższego będzie mi przysługiwał zasilek po 90

    Jeżeli spełniasz wszelkie prawa do zasiłku to dostaniesz go od razu. Bo
    porozumienie stron miałaś ponad 6 miesięcy temu, a taki okres sprawdza się
    pod tym kątem.

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski