  • 711. Data: 2022-01-30 00:53:28
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
> [...]
    601966081/photo/1

    > Co jak już wspomniano nie musi wcale oznaczać przeciwskuteczności
    > szczepionek.
    >
    > A takich "szczęść" ja też znam całkiem sporo. Ostatnie, mój osobisty
    > teściu dostał niedawno kowida. Szwagierka spędziła z nim w domu
    > (post-prlowskie m3) kilka dni i jest negatywna. Oboje po trzech dawkach.
    > Jak to nie szczepionka to co? Zdrowy wiew wielkiej płyty?

    Każdy niezaszczepiony na grypę kto się opiekuje chorym na grypę łapie grypę?

    --
    A. Filip

  • 712. Data: 2022-01-30 01:34:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-29, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Każdy niezaszczepiony na grypę kto się opiekuje chorym na grypę łapie
    > grypę?

    Oczywiście nie, ale jak słyszysz na okrągło jak mantrę, że nie chroni
    przed zarażniem a w sumie też widzisz, jak cholerstwo jest jednak
    zaraźliwe to takie przypadki zastanawiają. Statystycznie rzecz jasna bez
    znaczenia.

    --
    Marcin

  • 713. Data: 2022-01-30 07:11:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co jak już wspomniano nie musi wcale oznaczać przeciwskuteczności
    > szczepionek.

    Nie musi. Generalnie oznacza to albo że dane są z dupy, albo że
    "społecznie" szczepionki są przeciwskuteczne z powodu fałszywego
    przekonania o skuteczności placebo i kompensacji ryzyka.

    > A takich "szczęść" ja też znam całkiem sporo.

    Ja też. Z drugiej strony praktyczni wszystkie znane mi przypadki to
    "pełnia dawka" albo trzecia - pewnie dalatego, że nie znam nieszczepów;)

> [...]
    > (post-prlowskie m3) kilka dni i jest negatywna. Oboje po trzech dawkach.
    > Jak to nie szczepionka to co? Zdrowy wiew wielkiej płyty?

    Znam bardzo podobne historie sprzed szczepionek. No i bez wielkiej płyty:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 714. Data: 2022-01-30 10:02:18
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > teściu dostał niedawno kowida. Szwagierka spędziła z nim w domu
    > (post-prlowskie m3) kilka dni i jest negatywna. Oboje po trzech dawkach.

    Genetyka.
    Ja nie łapię infekcji od rodziny choć zwala ich gorączka
    z nóg i wypluwają płuca a mieszkamy pod jednym dachem.
    Za to łapię od pracownika. Szczepienie nie ma tu nic do rzeczy.

  • 715. Data: 2022-01-30 13:07:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-30, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Genetyka.
    > Ja nie łapię infekcji od rodziny choć zwala ich gorączka
    > z nóg i wypluwają płuca a mieszkamy pod jednym dachem.
    > Za to łapię od pracownika. Szczepienie nie ma tu nic do rzeczy.

    Śmiała teoria biorąc pod uwagę, że teściu zaraził się od swojej siostry.

    --
    Marcin

  • 716. Data: 2022-01-30 21:28:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Śmiała teoria biorąc pod uwagę, że teściu zaraził się od swojej siostry.

    No śmiała, bo nie ma znaczenia powiązanie rodzinne
    czy mieszkanie razem a jedynie cechy danego organizmu.
    Zarówno Twój przykład, jak i mój są tego potwierdzeniem.

  • 717. Data: 2022-01-31 01:42:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-30, cef <c...@i...pl> wrote:

    > No śmiała, bo nie ma znaczenia powiązanie rodzinne
    > czy mieszkanie razem a jedynie cechy danego organizmu.
    > Zarówno Twój przykład, jak i mój są tego potwierdzeniem.

    Ale to nie jest przybrana siostra, a i spore prawdopodobieństwo, że
    jednak z właściwego łoża :) No to gdzie ta genetyka? Jak to miałoby w
    ogóle z tą genetyką działać?

    --
    Marcin

  • 718. Data: 2022-01-31 02:02:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie musi. Generalnie oznacza to albo że dane są z dupy, albo że
    > "społecznie" szczepionki są przeciwskuteczne z powodu fałszywego
    > przekonania o skuteczności placebo i kompensacji ryzyka.

    Albo, że nie są skuteczne tam gdzie się testuje albo parę dalszych albo.

    > Ja też. Z drugiej strony praktyczni wszystkie znane mi przypadki to
    > "pełnia dawka" albo trzecia - pewnie dalatego, że nie znam nieszczepów;)

    Najbardziej spektakularny, który znam to 6-cioosobowe gospodarstwo
    domowe, gdzie zaraziło się zaszczepione dziecko i pomoc domowa, a reszta
    nic (też zaszczepieni).

    Małą płyta też może chronić :)

    --
    Marcin

  • 719. Data: 2022-01-31 02:44:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 Jan 2022 21:25:24 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    >
    > Udział zaszczepionych pełną dawką w społeczeństwie w społeczeństwie - 56,7
    > Udział zaszepionych pełną dawką wśród zakżonych - 59,5

    Ciekawe - fluktuacja, czy rzeczywiscie szczepionka ma ujemna
    skutecznosc?
    Czy jakies skrzywienie statystyczne - wiekszosc niezaszczepionych to
    dzieci, a one jakies bardziej odporne z natury ...

    J.

  • 720. Data: 2022-01-31 05:47:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Albo, że nie są skuteczne tam gdzie się testuje albo parę dalszych albo.

    Tak czy inaczej "społecznie" nie są skuteczne. W ogólnym rozrachunku nie
    działają. Jeszcze kilka dni temu kraska znacznie bardziej zmanipulowane
    dane*) przedstawiał jako bezwzgledny dowód na skuteczność sczepień w
    zapobieganiu zakażeniom, a wczoraj już przyznał, że przed zachorowaniem
    nie chronią.

    > Najbardziej spektakularny, który znam to 6-cioosobowe gospodarstwo
    > domowe, gdzie zaraziło się zaszczepione dziecko i pomoc domowa, a reszta
    > nic (też zaszczepieni).

    Ja dla odmiany znam sprzed szczepionek - dwie z sześciu zarażone, dwa
    tygodnie izolacji razem - cztery testy ujemne;)

    * od początku roku**
    ** zeszłego.

    --
    Shrek