  • 671. Data: 2022-01-27 15:19:24
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 27 Jan 2022 14:09:49 +0100, Olin napisał(a):

    > Wpadłem na lepszy pomysł. Podzieliłem zgony w krajach UE do końca 2020,
    > kiedy jeszcze nikt nie był zaszczepiony, przez populację.

    Pochwalę się, że poszedłem za ciosem i zgony/mln skorelowałem z PKB i
    współczynnik korelacji wychodzi -0.059181655, czyli jej nie ma.

    Jeszcze dane o PKB, które zapomniałem wkleić:
    Finlandia 49 738
    Cypr 28 341
    Estonia 23 330
    Dania 60 897
    Łotwa 18 033
    Niemcy 47 662
    Słowacja 19 579
    Irlandia 78 335
    Grecja 20 317
    Malta 30 608
    Litwa 18 994
    Holandia 53 228
    Portugalia 23 437
    Austria 51 344
    Polska 15 426
    Rumunia 12 270
    Luksemburg 115 536
    Chorwacja 14 870
    Francja 42 953
    Węgry 16 484
    Szwecja 54 356
    Bułgaria 9 314
    Czechy 23 113
    Hiszpania 30 733
    Włochy 34 321
    Słowenia 26 146
    Belgia 46 696

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 672. Data: 2022-01-27 15:53:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 27 Jan 2022 14:53:31 +0100, J.F napisał(a):

    > A to sasiednie panstwa.

    Ta, sąsiednie. No i zupa jest za słona.

    > Do kompletu by sie tu Norwegia przydala.
    > 436 5400000 81

    1. Co to wnosi?
    2. Norwegia nie jest w UE

    Możesz zebrać dane dla wszystkich krajów w Europie a nawet na świecie.
    Nie mam nic przeciwko. Przysiądź tylko fałdów i poświęć czas.

    > Tylko jeszcze widze kolejna sprawe - grudzien to tak szczyt epidemii.
    > Drobne przesuniecie maksimum i mamy spore roznice ... ale nie takie
    > jak 1008 do 81

    Koniec grudnia to przełom między II i III falą.
    Przede wszystkim przełom 2020/2021 to czas, kiedy jeszcze nikt się nie
    szczepił, więc eliminujemy wpływ szczepionek, które ponoć nic nie dają.
    W kolejnym poście napisałem, że współczynnik korelacji zgony/mln vs PKB to
    -0.059, czyli teza Shreka, że na kowida nie umierają w krajach bogatych, a
    w demoludach i Grecji jak najbardziej, idzie się paść.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 673. Data: 2022-01-27 16:07:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jan 2022 15:53:29 +0100, Olin wrote:

    > Ta, sąsiednie. No i zupa jest za słona.

    No sasiednie. No dobra - Niemcy duzy kraj.

    > 1. Co to wnosi?

    Szwecja i Norwegia ... czemu takie duze roznice ?

    > 2. Norwegia nie jest w UE

    Co to wnosi ? :-)

    > Możesz zebrać dane dla wszystkich krajów w Europie a nawet na świecie.
    > Nie mam nic przeciwko. Przysiądź tylko fałdów i poświęć czas.

    Ale nie chce, bo co mi da porownanie np Malty i Finlandii ?

    Ale np Luksemburg i Belgia?
    No widac jaki PKB ma wplyw :-P

    > Koniec grudnia to przełom między II i III falą.
    > Przede wszystkim przełom 2020/2021 to czas, kiedy jeszcze nikt się nie
    > szczepił, więc eliminujemy wpływ szczepionek, które ponoć nic nie dają.

    Te fale roznie wygladaly, a wplyw szczepien do marca raczej slaby -
    malo zaszczepionych.

    > W kolejnym poście napisałem, że współczynnik korelacji zgony/mln vs PKB to
    > -0.059, czyli teza Shreka, że na kowida nie umierają w krajach bogatych, a
    > w demoludach i Grecji jak najbardziej, idzie się paść.

    Zgadza sie.

    No coz - UK i Szwecja wiadomo co zrobily.
    Ale Belgia tego nie zrobila, i nie pomoglo.

    J.

  • 674. Data: 2022-01-27 16:23:18
    Od: n...@o...pl

    Olin <k...@a...w.stopce> napisał(-a):

    > o i podział na demoludy i starą UE
    > jakoś znika.

    Niewłaściwie podzieliłeś. Zaraz dowiemy się jaki podział jest właściwy w tamtym
    okresie.

  • 675. Data: 2022-01-27 20:15:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-27, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:
> [...]
    > -0.059, czyli teza Shreka, że na kowida nie umierają w krajach bogatych, a
    > w demoludach i Grecji jak najbardziej, idzie się paść.

    W kwestii formalnej, to nie tyle idzie się paść co nie ma
    wystarczających danych aby taką korelację sprawdzić. Tak jak się patrzy
    po zgonach/milion:

    https://www.worldometers.info/coronavirus/

    to wyraźnie widać, że nic nie widać, czyli dominującym czynnikiem może
    być np. poprawność czy rzetelność procedur ustalania na co kto zmarł.

    --
    Marcin

  • 676. Data: 2022-01-27 21:04:26
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    >
    > to wyraźnie widać, że nic nie widać, czyli dominującym czynnikiem może
    > być np. poprawność czy rzetelność procedur ustalania na co kto zmarł.

    Przekładając to na prawo: Czy ktoś ruszył ciężką dupę by "ujednolicić"
    statystyki kowidowe w krajach UE i stanach USA?

    W perspektywie obecnego sezonu grypowego jest już po ptokach ale na 80%
    kowid będzie dalej znaczącym+ problemem w sezonie grypowym 2023:2024.
    *Dla mnie* ten "niedostatek" jest dowodem znaczącego niedoboru
    kompetencji już w tym sezonie grypowym.

    --
    A. Filip

  • 677. Data: 2022-01-28 00:08:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale jest dokładnie na odwrót. Poprzednia obora się nie zapaliła, więc
    > kwiatek twierdzi, że nie ma dowodów że obecna stodaoła się pali - przez
    > analogię do starej obory która sięnie paliła. Mimo że widać, że dym
    > napierdala jak dziki. Co więcej twierdzi, że istnieje zgodność wśród
    > biegłych pożarnictwa i strażaków, że stodoła się nie pali mimo widoczego
    > ognia i dymu i rzyca artykułami o tym jak nie spaliła się obora dwa lata
    > temu w sąsiednim powiecie.

    Zagubiłem się przyznam w meandrach Waszych dyskusji, ale chyba jednak
    obora się zapaliła? To co tam dalej napisał w kwestii użycia więcej wody
    wydaje się mieć sens.

    > Że nie ma żadnego problemu zbadać jak działa po dwóch sprzed pół roku,
    > bo jest mnóstwo obiektów do badań. To jest nowy wariant wirusa a nie
    > szczepionki;) BTW- za chwilę pfizer wypuści nową wersję i będzie
    > śmiesznie - bo z jednej strony stara jest wystarczająca i ponoć są na to
    > badania, a z drugiej pfizer przecież będzie twierdził, że trzeba nową.
    > Coś czuję, że znów szury będą mieć rację;)

    Dla przeprowadzenia rzetelnych badań z ich publikacją, owszem, jest to
    problem. Już Olin wspomniał jak to wygląda publikacyjnie, a tu jeszcze
    jak miałaby wyglądać metodologia samych badań? Ile trwały badania
    dowolnej fazy dopuszczającej szczepionkę? Musisz stworzyć warunki, aby
    wyniki takich badań miały sens, jacyś ochotnicy, próby kontrolne. To są
    miesiące pracy.

    > Jak chcesz to potem poszukam. Ale tak mi na oko wychodziło, że poniżej
    > 60 lat to ledwo 10% klientów szpitali.

    I tyle Cię nie przekona, że jest sens odrobinę ograniczyć wolność
    osobistą?

    > Tu nie chodzi o pis. To jest ogólnoświatowa tendencja. I nie ważne czy o
    > to chodzi czy nie, to już do normalności nie wrócimy.

    To co nazywany demokracją jest oparte na pewnym przyjętym kompromisie.
    Jest on poniekąd arbitralny, czyli równowaga tej wolności vs. do czego
    nas zmuszają jest poniekąd sztuczna, bo jest pewną wypadkową różnych
    uwarunkowań, politycznych, społecznych, ale również technicznych. Więc
    mi to prawdę mówiąc aż tak nie robi, tak długo jak widzę w tym sens.

    --
    Marcin

  • 678. Data: 2022-01-28 00:16:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Na dzień dobry należy po prostu takich pomysłów nie popierać i być
    > przeciw. Zwłaszcza że nie mają już uzasadnienia epidemioligicznego, a
    > nawet jakby miały to jest zgodne z prawem rozwiązanie na stole.

    Nie mogę być przeciw bo to MZ ratuje czyjeś życie/zdrowie w tym osób
    zaszczepionych.

> [...]
    > pisiemu suwerenowi a reszcie. I wtedy suweren będzie zadowolony - ich
    > nie ruszą bo wpierdol dostanie "somsiad" co "ciekawe skąd "ma
    > pienionszki" na szlajanie się po knajpach i siłowniach" a to zawsze
    > cieszy jak się skurwysynowi somsiadowi dostanie. Przy okazji wprowadzą
    > społecznie akceptowaną furtkę na pozaprawne prześladowania obywateli po
    > uważaniu a i myślącą część społeczeństwa podzielą na "naukowców" i
    > "szurów" co właśnie obserwujesz. Możnaby pomyśleć, że naczelnik gra w
    > szachy 5D ale to po protu naród głupi...

    Oni nie potrzebują wprowadzać furtek. Radzą sobie z tym doskonale bez
    czegokolwiek ekstra od dłuższego już czasu.

    > Przy okazji bo widzę, że i tak już szurem zostałem (akurat nie w
    > dyskusji z tobą) to już śmiało mogę na pełnym szurstwie wspomnieć o
    > adolfie. Żydów w gettach zamykali bo tyfus.

    Oj, teraz to zabrzmiało. Nie dramatyzujmy, dobrze? Zakaz wyjścia do
    knajpy to słabe preludium do porównań z holokaustem.

    --
    Marcin

  • 679. Data: 2022-01-28 06:16:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zagubiłem się przyznam w meandrach Waszych dyskusji, ale chyba jednak
    > obora się zapaliła? To co tam dalej napisał w kwestii użycia więcej wody
    > wydaje się mieć sens.

    NIespecjalnie. Kwiatek pisze, że obora się pali, więc trza lać wodą i
    udawać, że nie widzimy, że nie działa. Tak się składa że akurat
    strażaków kilku znam i mimo że wykazują strepienie charakretystyczne dla
    wszystkich mundurowych, to zapewniam cię, że jakby woda nie działała to
    by zaczęli się zastanawiać czemu i polaliby pianą.

    No i kwiatek swoim mysleniem "lejemy wodą, bo co mamy robić" pokazuje
    jedną rzecz - wiemy, że nie działa, ale po prostu udawajmy że działa, bo
    w coś trzeba wierzyć. To dalekie od "naukowych" podstaw układania walki
    z pandemią. Efekt - zróbmy z siebie idiotów wprowadzając ceryty na
    siłownie, gastronomie i rozrywkę, dobijając branże (nielegalnie zresztą)
    bez żadnego wyraźnego powodu i dajmy wodę na młyn szurów. Bo przecież
    przyznać się że w zakresie zapobiegania zachorowaniom i transmisji nie
    możemy, bo "nas kurwa zjedzom"!

    > Dla przeprowadzenia rzetelnych badań z ich publikacją, owszem, jest to
    > problem. Już Olin wspomniał jak to wygląda publikacyjnie, a tu jeszcze
    > jak miałaby wyglądać metodologia samych badań?

    Bierzemy dostępne dane i porównujemy skuteczność działania szczepionki
    przeciw zakażeniom/bezobjawowej chorobie osób zaszczoionych powiedmzy 6
    miesięcy temu (i możemy nawet porównać z tymi po trzeciej i drugiej
    dawce miesiąc temu). No a jeśli się nie da, to znaczy że się nie da i
    nie ma. I wtedy jak z danych wynika że jebło, to znaczy że jebło i nie
    ma co się powoływac na badania których nie ma, które jasno pokazują że
    nie jebło, bo kiedyś działało. A kwiatek sypie takimi badanimi z rękawa,
    tylko że jak sprawdzić w żadnym konkretów nie ma - jak znasz niemiecki,
    to możesz ten jego raport z kocha przejrzeć. Ja jednen akapit bym
    przjerzał, no ale jak prosiłem, żeby podał w którym to, to stwierdził,
    że nie poda, bo napiszę, że tam konkretów nie ma - zapewne dlatego, że
    ich tam nie ma;)

    > Ile trwały badania
    > dowolnej fazy dopuszczającej szczepionkę? Musisz stworzyć warunki, aby
    > wyniki takich badań miały sens, jacyś ochotnicy, próby kontrolne. To są
    > miesiące pracy.

    Takich już raczej nie zrobisz. No ale same operacje na istniejących
    danych da się zrobić.

    > I tyle Cię nie przekona, że jest sens odrobinę ograniczyć wolność
    > osobistą?

    No nie - przy skuteczności szczepionki około 60% przed hospitalizacją z
    10% zostaje 6%. W ogólnym burdelu zupełnie pomijalne, tym bardziej że
    oni generalnie lżej przechodzą i pod respiratorami wyjedzie pewnie 3%.
    Trzeba celować w grupę która robi 90% "roboty". Zamiast siłowni trzaba
    kontrolować certy w kościołach. No śmiało - zobaczymy czy minister ma jaja:P

> [...]
    > uwarunkowań, politycznych, społecznych, ale również technicznych. Więc
    > mi to prawdę mówiąc aż tak nie robi, tak długo jak widzę w tym sens.

    Ale w granicach prawa. Prawo przewiduje po prostu obowiązkowe
    szczepienia, natomiast zabrania dyskryminacji w życiu społecznym.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 680. Data: 2022-01-28 06:25:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie mogę być przeciw bo to MZ ratuje czyjeś życie/zdrowie w tym osób
    > zaszczepionych.

    Prawo przewiduje co władzy wolno. I przewiduje obowiązkowe szczepienia.
    Natomiast nie przweiduje dyskryminacji społecznej obywateli - a już
    zwłaszcza bez podstaw.

    > Oni nie potrzebują wprowadzać furtek. Radzą sobie z tym doskonale bez
    > czegokolwiek ekstra od dłuższego już czasu.

    Właśnie chociażby pod pretekstem "prawa" kowiodowego. I to należy
    potępiać a nie popierać.

    > Oj, teraz to zabrzmiało. Nie dramatyzujmy, dobrze? Zakaz wyjścia do
    > knajpy to słabe preludium do porównań z holokaustem.

    Od razu holokaustem. Przecież na razie dyskutujemy tylko o przymusowej
    izolacji sanitarnej bez rzetelnych podstaw (a w sumie wbrew nim). Żydów
    zamknęli bo tyfus roznosili. Wtedy żydów, teraz niezaszczepionych. To
    tak trochę pół żartem pół serio. Żartem bo wiadomo, że adolf i któreś
    prawo internetu. Serio, bo półtora roku temu było "tylko dwa tygodnie" a
    teraz się okazało, że w zasadzie wszystko co mówiły szury (oprócz
    masowych zgonów na "śmiercionki" i czipów) się sprawdziło. Więc jak
    myślisz, że na tym się skończy a potem "wrócimy do normalności", to
    powiem ci, że umiarkowane szury są lepiej poinformowane.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.