  • 561. Data: 2022-01-25 11:43:08
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 06:26:45 +0100, Shrek napisał(a):

    > skutecznośc szczepionki w zakresie zapobiegania chorobie jest tak niska,
    > że "społecznie" pomijalna.

    Ale co nazywasz "chorobą"? Jak jesteś zakażony i żadnych objawów to
    "chory"?
    Tak pytam, bo w USA pod respiratorami prawie sami nieszczepieni.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 562. Data: 2022-01-25 11:48:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 08:21:01 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > wprowadzenie certyfikatów ma
    > jedynie sens, gdy zmniejsza to rozprzestrzenianie się wirusa, czyli gdy
    > szczepionka hamuje transmisję.

    Certyfikaty zachęcają również do szczepień. Doszły mnie słuchy, że część
    górali pognała się szczepić, bo pracują u Niemca i w Austrii, a tam bez
    dwóch dawek ani rusz.

  • 563. Data: 2022-01-25 11:54:22
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 24 Jan 2022 19:31:27 +0100, Shrek napisał(a):

    > dla mniej dociekliwych minister manipuluje, że
    > zaszczepionych w workach jest 12% (wcześniej 5%) od początku szczepień,
    > myśląc że nikt się nie połapie.

    Manipuluje, ale to nie powód, żeby dołączać do szurów.
    Już rzucałem liczbami i wyszło, że we wrześniu 95% zmarłych na kowid nie
    starszych niż 60 lat było nieszczepionych. Potem spada odporność i
    przyszedł omikron, ale w grudniu i tak wychodziło, że warto się szczepić,
    co do czego - jak rozumiem - już się zgadzamy.

  • 564. Data: 2022-01-25 11:58:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 10:33:02 +0100, J.F napisał(a):

    > Bo obecna fala np w Irlandii, dowodzi, ze szczepionka jakos slabo
    > blokuje ...

    Najważniejsze, że szpitale i kostnice nie są zablokowane.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 565. Data: 2022-01-25 12:04:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25.01.2022 o 11:48, Olin napisał:

    > Certyfikaty zachęcają również do szczepień. Doszły mnie słuchy, że część
    > górali pognała się szczepić, bo pracują u Niemca i w Austrii, a tam bez
    > dwóch dawek ani rusz.

    No i co w związku z tym? Bo tu zgodnie z prawem wszelkie ograniczenia są
    niekonstytucyjne.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 566. Data: 2022-01-25 12:25:30
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 25.01.2022 o 06:13, Shrek pisze:

    > Natomiast generalnie angielski jest uznawany za międzynarodowy, więc jak
    > jakieś solidne badania na temat są to w angielskim powinny się bez
    > problemu znaleźć.

    https://www.rp.pl/swiat/art18472011-koronawirus-izra
    el-pierwsze-dane-o-zakazeniach-wsrod-zaszczepionych-
    trzecia-dawka

    Hebrajskiego nie znam, ale znalazłem coś takiego w normalnym języku:
    https://www.jpost.com/breaking-news/article-694475

    Napisz do nich zapytanie, po chuj chcą szczepić 4 dawką, skoro
    szczepionki nie działają. Daj znać co odpowiedzieli.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 567. Data: 2022-01-25 12:42:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2022 12:25:30 +0100, Kviat wrote:

> [...]
    >
    > Napisz do nich zapytanie, po chuj chcą szczepić 4 dawką, skoro
    > szczepionki nie działają. Daj znać co odpowiedzieli.

    Jak sie tyle miesiecy ludziom mówiło "szczepcie sie", to jakze tak
    teraz przyznac, ze to nie działa?

    Mozesz tez poszukac, kto na tym zarabia :-)

    A tymczasem
    https://covid19.who.int/region/euro/country/il

    Fala zachorowan, jakiej Izrael dotąd nie widzial.
    491 tys przypadkow tygodniowo.

    I 100 zgonow tygodniowo.

    Albo te szczepionki istonie chronią przed cięzkim przebiegiem choroby,
    albo jakas inna przyczyna sie wmieszala.
    Np Omikron ma słabą smiertelność.

    No ale przy takiej fali zachorowan .. czy szczepienie ma sens?
    Tam 10 mln ludzi mieszka - w 20 tygodni wszyscy sie zarażą,
    a wirus tak gesto lata, ze pewnie kazdy łyka codziennie dawke wirusow.

    A miala byc skutecznosc 95% i to przed zachorowaniem.

    J.

  • 568. Data: 2022-01-25 13:03:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 24 Jan 2022 19:55:10 +0100, Shrek napisał(a):

    > Przyznam, że nie wiem o czym piszesz.

    No o tym:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik
    _korelacji
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Koincydencja

    > Ten wykres tak naprawdę pokazuje co innego -
    > podziel sobie na dwie części od litwy w górę i w dół. Dla każdej połówki
    > nie będzie już takiej ładnej idealnie liniowej zależności (zwłaszcza da
    > dolnej) natomiast pięknie widać podział na starą i bogatą europę oraz
    > demoludy i "biedną" grecję.

    Na to bym nie wpadł. Wystarczy podzielić dane na dwie grupy i korelacja
    idzie się paść.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa%C5%84stw_%C5%
    9Bwiata_wed%C5%82ug_PKB_(parytet_si%C5%82y_nabywczej
    )_per_capita
    Grecja (2018): 29 123
    Polska: 31 939
    No masz rację: Grecja zubożała.

    A tu się robi zabawnie:
    Portugalia: 32 006
    A Portugalia w czubie.

    Słowenia: 36 746
    Czechy: 37 371
    czyli niewiele mniej niż Włochy, Cypr i Hiszpania.

    Nie mamy na podorędziu demoludu z dużym stopniem szczepień, ale na
    szczęście jest biedna, choć mądra, Argentyna, gdzie co najmniej 73.43%
    olało św. Bobolę i poszło dać się ukłuć. Od września przeżywają cud małej
    liczby zgonów, choć wcześniej wcale im nie szło.
    https://covid19.who.int/region/amro/country/ar
    Staś Pytalski przebiegle powiada, że Argentyna odległa, ale może nie
    pójdziesz tą drogą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 569. Data: 2022-01-25 13:08:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 12:42:30 +0100, J.F napisał(a):

    > Mozesz tez poszukac, kto na tym zarabia

    Nie chce mi się szukać.
    Nie katuj i uchyl rąbka tajemnicy, ile na szczepionkach przekręcił
    Szumowski razem z instruktorami narciarskimi.

  • 570. Data: 2022-01-25 13:12:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 12:04:20 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > zgodnie z prawem wszelkie ograniczenia są
    > niekonstytucyjne.

    Nie szczep się, ale obiecaj, że nie będziesz miękiszonem i nie dasz się
    położyć pod respiratorem i w razie czego wypiszesz ze szpitala na własną
    prośbę.
    Zależy mi, bo płacę na NFZ i wolałbym, żeby personel medyczny zajmował się
    czymś pożytecznym.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek