  • 331. Data: 2022-01-18 10:58:03
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 18.01.2022 o 10:50, Kviat napisał:

    > Dużo ci płacą, czy tak nisko się cenisz?
    >
    > "Firmy Pfizer, Moderna i Johnson & Johnson informowały w komunikatach
    > prasowych o wynikach badań na zwierzętach swoich szczepionek przeciw
    > COVID-19. Dane te zostały opublikowane w czasopismach naukowych (m.in.
    > "Nature")."

    Niech podyskutuje o tym z naukowcem, który twierdzi inaczej, nie ze mną
    - ja podałem zdanie naukowca, twierdzącego co innego - co ma na myśli
    niech wymienią sobie zdania , a my je ocenimy, jednak dalej podawanie za
    autorytet kogoś, kto pisze o 95% skuteczności specyfików i to latem, a
    więc, gdy już nie dało się ukryć, że badania były przeprowadzone
    nienależycie (o czym informowali różni naukowcy w grudniu) -
    rzeczywiście - niezłych ekspertów sobie wybierasz. Co do płacenia, to
    nie oceniaj wszystkich swoją miarą, ja mam swoją pracę i nią się
    zajmuję, pisanie na grupach to rozrywka, a czasem można się czegoś
    dowiedzieć/nauczyć.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 332. Data: 2022-01-18 11:06:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2022 10:51:28 +0100, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > nie tyle sfałszowano, co nie przeprowadzono ich prawidłowo, o czym piszą
    > niezależni naukowcy od początku. Badanie trwało zbyt krótko, by można
    > było założyć równomierność narażenia na kontakt z wirusem w obu grupach,
    > stąd wynik był przypadkowy, bo podstawienie go do wzoru było
    > nieuzasadnione.
    > Zresztą wskazuje na to również indywidualny wynik - w każdej grupie
    > poniżej 1% zachorowań...

    na odpowiednio duzej probce 1% to moze byc kilkadziesiat osob.
    A to juz powinno wystarczyc do oceny, czy szczepionka dobrze chroni.

    J.

  • 333. Data: 2022-01-18 11:16:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 18.01.2022 o 11:06, J.F napisał:

    > na odpowiednio duzej probce 1% to moze byc kilkadziesiat osob.
    > A to juz powinno wystarczyc do oceny, czy szczepionka dobrze chroni.

    nie, ponieważ nie ma pewności równomiernego rozkładu. Czas badania zbyt
    krótki, więc brak jest pewności równomierności - należy traktować taki
    wynik jako wynik przypadkowy. Cały czas - to tak jakby rzucić 20 tys
    monet, a sprawdzić 5 z nich i na tej podstawie wyciągnąć wnioski na
    temat p-stwa wypadania orła. Przy sprawdzeniu większej ilości
    (niekoniecznie wszystkich) jakieś wnioski możemy wyciągnąć. Tu dochodzi
    nam jeszcze p-stwo tego czy porównywane grupy, gdzie rzucono dużą ilość
    monet były w podobny sposób porównywane, czyli czy w każdej z grup
    sprawdzono tak samo dużo wyników. Duża ilość przypadków po prostu
    upewnia nas w tym, że było wystarczająco czasu, by było to porównywalne.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 334. Data: 2022-01-18 11:17:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2022 10:50:12 +0100, Kviat wrote:

> [...]
    > prasowych o wynikach badań na zwierzętach swoich szczepionek przeciw
    > COVID-19. Dane te zostały opublikowane w czasopismach naukowych (m.in.

    Zaraz zaraz ... czy mi sie wydaje, czy wirusy niekoniecznie sie
    rozwijaja wsrod innych zwierzat?

    W szczegolnosci ten ludzki koronawirus-2019 ma pochodzic od
    nietoperzy, ale zaatakowal przez inne zwierze i mutacje.

    https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19
    "Some pets, especially cats and ferrets, can catch this virus from
    infected human
    Cats can spread the virus to other cats, and may be able to spread
    the virus to humans, but cat-to-human transmission of SARS-CoV-2 has
    not been proven.
    Compared to cats, dogs are less susceptible to this infection
    The virus does not appear to be able to infect pigs, ducks, or
    chickens at all.
    Mice, rats, and rabbits, if they can be infected at all, are unlikely
    to be involved in spreading the virus.

    Tigers and lions in zoos have become infected as a result of contact
    with infected humans.[413] As expected, monkeys and great ape species
    such as orangutans can also be infected with the COVID-19 virus.[413]

    Minks, which are in the same family as ferrets, have been
    infected.[413] Minks may be asymptomatic, and can also spread the
    virus to humans. "

    Czyli - nie ma reguły.

    J.

  • 335. Data: 2022-01-18 11:33:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2022 10:19:39 +0100, Kviat wrote:

    > Nieprawda :)
    >
    > Ta różna skuteczność odnosi się do różnych wariantów.
    > Niech nawet na omicron ma skuteczność 0%. I co z tego?

    To z tego, ze bedziesz narzekal na tych, co sie nie zaszczepili,
    podczas gdy to szczepienie nic nie daje w kwestii rozprzestrzeniania
    choroby.
    No - moze przesadzam, moze i cos daje, ale ostatnie dane sugeruja,
    ze prawie nie chronia przed zakazeniem.

    Dalej - wprowadzisz obowiazkowe szczepienia, a to nic nie daje.

    Dalej - bedziesz placil koncernom farmaceutycznym, a to nic nie daje.

    No, przesadzam - chroni przed ciezkim przebiegiem.
    Troche chroni. Chyba.

    > Czy jak się pojawia nowy wariant, to poprzednie magicznie znikają w
    > ciągu sekundy równocześnie na całym świecie, czy równocześnie w całym
    > jakimś kraju?

    W sekunde nie, ale
    https://upacjenta.pl/poradnik/warianty-covid-19-ktor
    e-z-nich-sa-w-polsce

    "Ostatnio media alarmowały o wariancie Mu, który jest odpowiedzialny
    za prawie 40% zakażeń w Kolumbii i dotarł już do 39 krajów. Jak podaje
    Polska Agencja Prasowa [3], rzecznik Ministerstwa Zdrowia - Wojciech
    Andrusiewicz - przyznaje, że wariant ten był obecny w naszym kraju w
    lipcu w województwie pomorskim, gdzie stwierdzono cztery przypadki
    zakażeń tą mutacją. Nie zdążył jednak znacząco się rozprzestrzenić, bo
    został wyparty przez Deltę i na ten moment nie ma w naszym kraju ani
    jednego przypadku zakażenia odmianą Mu.

    W sierpniu natomiast Ministerstwo Zdrowia upubliczniło procentowy
    udział poszczególnych wariantów koronawirusa w Polsce [4]. Przeważają
    u nas trzy odmiany:

    Delta (B.1.617.2) - 81,2% zakażeń;
    Alfa (B.1.1.7) - 11,3% zakażeń;
    Gamma (P.1) - 1,5% zakażeń.

    "

    Jakos tak jest, ze lepszy wirus wypiera gorszy :-)

    > Czy to przekreśla wyniki badań dla poprzednich wariantów?
    > Pojawienie się nowego, bardziej odpornego wariantu nijak nie przekreśla
    > konieczności szczepień.

    Troche bym polemizowal, bo ... patrz wyzej.

    Trzeba zrobic szczepionke na delte i omikrona.

    > No. To tak jak ze szczepionką na covid.
    > Badania pokazują konkretną skuteczność.

    Zerową obecnie w Polsce?

    Bo czemu nowych zakazen wsrod zaszczepionych jest wiecej niz wsrod
    nieszczepionych?

    > Czyli co? Sfałszowane badania? Odważysz się je podważyć?

    Rzeczywistosc podwazyla.

    Ale czy sfalszowane ... moze po prostu skuteczne na tamte odmiany, a
    teraz mamy kilka nowych mutacji.

    > Gdyby nagle zniknęły wszystkie inne warianty na które jest (mniej lub
    > bardziej) skuteczna, to może miałbyś rację.
    >
    > Szczepionka BCG ma ok.26% skuteczności na trąd.
    > Musisz jechać w rejony, gdzie występuje trąd.
    > Szczepisz się? Czy jednak nie, bo szczepionka jest nieskuteczna?

    Zastanawiam sie czy naprawde musze jechac?

    Bo 26% ... troche malo.

    J.

  • 336. Data: 2022-01-18 11:51:01
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > nie tyle sfałszowano, co nie przeprowadzono ich prawidłowo, o czym piszą
    > niezależni naukowcy od początku.

    Tak... tak... spokojnie... nie przeprowadzono ich prawidłowo, tak samo
    jak nie przebadano ich na zwierzętach.

    Czyli naukowcy od początku wskazywali na błędy (to ci sami, którzy
    kłamią, że nie były badane na zwierzętach?), recenzowali te prace
    negatywnie, a naukowcy ich olali i nie odnieśli się do tych negatywnych
    recenzji? Gdzie są te prace?
    Instytucje dopuszczające szczepionki też olały te prace wskazujące na
    błędy i pomimo tych ewidentnych błędów dopuściły?

    Pewnie od zleceniodawców gówno dostajesz za swoją robotę i dlatego się
    nie starasz.
    Albo oni specjalnie wybierają takich jak ty do czarnej roboty. Mają
    potem możliwość powiedzieć, że to nie my te głupoty pisaliśmy w internetach.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 337. Data: 2022-01-18 11:55:07
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 18.01.2022 o 11:17, J.F pisze:

    > Zaraz zaraz ... czy mi sie wydaje, czy wirusy niekoniecznie sie
    > rozwijaja wsrod innych zwierzat?

    Nie wiem co ci się wydaje, ale to kompletnie nie ma związku z bezczelnym
    kłamstwem szurów, że nie były testowane na zwierzętach.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 338. Data: 2022-01-18 12:18:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 18.01.2022 o 11:51, Kviat napisał:

    > Instytucje dopuszczające szczepionki też olały te prace wskazujące na
    > błędy i pomimo tych ewidentnych błędów dopuściły?

    dowiemy się jak odtajnią dokumenty

> [...]
    > Albo oni specjalnie wybierają takich jak ty do czarnej roboty. Mają
    > potem możliwość powiedzieć, że to nie my te głupoty pisaliśmy w

    Nie wszyscy są tacy jak Ty, że biorą udział w dyskusjach tylko za pieniądze.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 339. Data: 2022-01-18 12:39:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 17 Jan 2022 15:42:03 +0100, J.F napisał(a):

    > Ale nie mowie, ze nie dzialaja, tylko, ze jakos slabo dzialaja.

    To już nie ma znaczenia, bo czuwa nad nami św. Andrzej Bobola, jak się
    dowiedziałem patron Polski, którego figurkę na spotkanie z Liliputinem
    przyniosła posłanka Maria Kurowska. Teraz już wszystko będzie dobrze i
    można zamknąć wątek.

    https://natemat.pl/392379,poslanka-kurowska-przynios
    la-figure-swietego-na-spotkanie-z-kaczynskim

    > https://dane.gov.pl/pl/dataset/2582,statystyki-zakaz
    en-i-zgonow-z-powodu-covid-19-z-uw

    > No i taka ciekawostka:
    > srednia wieku zgonu w ostatnim tygodniu grudnia (22-28):
    > -dla nieszczepionych 75.13 lat
    > -dla szczepionych A-Z 65.20
    > -J&J 66
    > -Pfizer 77
    > -Moderna 75.28

    Wziąłem plik ze zgonami i dla okresu 22-18.12 wyszło mi:
    - średnia wieku zgonu dla nieszczepionych: 75.13
    - średnia wieku zgonu dla szczepionych: 75.21

    Bez uwzględnienia 'jednodawkowców':
    Astra Zeneca: 65.21
    Johnson&Johnson 66.19
    Pfizer 77.09
    Moderna 75.15
    Tu się zgadzamy.

    Na 784 zmarłych zaszczepionych 611 (77.9%) miało choroby współistniejące.
    Na 2053 zmarłych nieszczepionych 1446 (70.4%) miało choroby
    współistniejące.

    Przede wszystkim jednak:
    na 2837 zgony 784 było szczepionych, czyli 27.6 %,
    po odrzuceniu 58 szczepionych jedną dawką jest lepiej: 25.6%.

    Nie jest tak pięknie, jak obiecywano, ale szczepionki chronią przed zgonem.
    Ponadto, mamy omikrona, którego nie było w czasie pracy nad szczepionkami.
    Szczepienie na gruźlicę też nie ma szaleńczej skuteczności, a jednak mało
    kto na nią choruje, dzięki powszechności szczepień.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 340. Data: 2022-01-18 12:52:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2022 12:39:30 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > można zamknąć wątek.
    >
    > https://natemat.pl/392379,poslanka-kurowska-przynios
    la-figure-swietego-na-spotkanie-z-kaczynskim

    Ale tam pisza, ze tu nie wystarczy myslec, warto spytac Boga.
    Tylko ciekawe jak?

    A swoja droga ciekawe - babka zapewne za mlodu szczepiona.
    Dzieci zapewne za mlodu szczepione.
    Wiec skad ta niechec do szczepionek?
    Ksiadz cos z ambony powiedzial?

    "Nie szczepionka was uzdrowi, tylko łaska Boska" ?

> [...]
    > - średnia wieku zgonu dla nieszczepionych: 75.13
    > - średnia wieku zgonu dla szczepionych: 75.21

    Zabawne, nieprawdaz ? :-)

    > Na 784 zmarłych zaszczepionych 611 (77.9%) miało choroby współistniejące.
    > Na 2053 zmarłych nieszczepionych 1446 (70.4%) miało choroby
    > współistniejące.

    roznica % drobna ... ale moze cos jednak mowi.

    > Przede wszystkim jednak:
    > na 2837 zgony 784 było szczepionych, czyli 27.6 %,
    > po odrzuceniu 58 szczepionych jedną dawką jest lepiej: 25.6%.

    Tak nawiasem mowiac, tu kolejna niewiadoma - zaszczepieni niedawno
    wiec tylko jedna dawka, czy zaszczepieni dawno, z drugiej dawki
    zrezygnowali.
    Ale jak widac to nie są jakies duze ilości.

    > Nie jest tak pięknie, jak obiecywano, ale szczepionki chronią przed zgonem.
    > Ponadto, mamy omikrona, którego nie było w czasie pracy nad szczepionkami.

    delty tez nie bylo.

    > Szczepienie na gruźlicę też nie ma szaleńczej skuteczności, a jednak mało
    > kto na nią choruje, dzięki powszechności szczepień.

    To chyba jednak maja dobrą skutecznosc?

    Plus ogolny wzrost poziomu zycia, diagnostyki, program zwalczania ...

    J.