  • 311. Data: 2022-01-17 18:35:54
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 17.01.2022 o 17:49, Shrek pisze:

    > IMHO chroniła tylko przez te 6 miesięcy i na warianty podobne do
    > oryginału. Teraz sporo ludzi jest "zaszczepionych pełną dawką" ale w
    > praktyce nie jest a dla omicrona to i tak dużej róźnicy nie robi.

    Coś wręcz przeciwnego twierdzą fachowcy.

    https://www.medonet.pl/porozmawiajmyoszczepionce,nie
    ktore-szczepionki-moga-nie-dzialac-na-omikron--najno
    wsze-badania,artykul,41898072.html

    "(...)Eksperci zaznaczają, że potrzeba więcej danych, aby wyciągać
    wnioski na temat skuteczności szczepionek, jednak reakcją na nowe
    zagrożenie powinno być przyspieszenie szczepień."
    (...)
    Dlatego eksperci przypominają o konieczności przyjęcia dawki
    przypominającej. Badania z Wielkiej Brytanii pokazały, że trzecia dawka
    szczepionki Pfizera znacznie wzmacnia ochronę przed zakażeniem Omikronem."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 312. Data: 2022-01-17 18:46:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2022 o 18:12, Kviat pisze:

    > Pisałem ZARAŻENIOM.

    "Dopiero potem, co już raz ci wyjaśniłem (po tym, jak osobiście mi
    zwróciłeś uwagę, że Marcin miał prawo użyć zamiennie, bo pisze z
    zagranicy - i przyznałem ci rację):

    Tu się zmieniła narracja, PRZECZYTAŁEM ZBYT SZYBKO, NIE ZAUWAŻYŁEM, że
    zarażenie zmieniło się na zakażenienie. "

    > Dodatkowo dwa razy, specjalnie dla ciebie, cytowałem co pisałem i na co
    > odpowiadałem.

    I masz cytat na górze. Pomyliłeś się - ok. Ale dlaczego wmawiasz mi, że
    ja wcześniej nie widziałem i dzięki tobie wiem. Przecież wielokrotnie
    pisałem czym się różni i że różnica jest... no subtelna.

    > Sprostowałeś, że Marcin pisząc "zarażeniom" (i pod tym zdaniem ja
    > również pisałem "ZARAŻENIOM", jak i pod kolejnym...) mógł mieć na myśli
    > "zakażeniom".

    Pomijasz, że akurat w tej wymianie zdań marcina wyciąłeś i odpisywałeś
    pod moim "zakażeniem", że przed "zarażeniem" nie chronią.

    Masz cytata:

    "

    Nie istnieją takie szczepionki.
    I nigdy nie istniały. "

    Źle przeczytałeś w ferworze walki. Ok. Nawet się przyznałeś i nie ma
    sprawy. Ale bądź łaskaw nie twierdzić, że to ty mnie nauczyłeś jaka jest
    różnica, bo po prostu mijasz się z prawdą.

    > Nawet dziecko już by to opanowało.

    No jak widać ty też nie dałeś rady, za to potem wmawiasz że inni nie widzą:P

    > Sam pajacujesz żeby komuś brzydko dokopać i masz o to pretensje?
    > Nie dość, że czytać nie umiesz, to jeszcze wychodzi na to, że się na
    > zegarku nie znasz.

    No dobra - widzę, że cię nie przekonam nawet cytatem.

    > Dystans mam za pierwszym razem. Często też za drugim. A nawet i za
    > trzecim się zdarza. Właśnie się załapałeś na trzeci raz.

    Podejrzewam, że nie tylko literkę z zarażeniu i zakażeniu pomyliłeś ale
    i mnie z marcinem i dzejefem:P W sumie się nie obrażam - zacne towarzystwo;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 313. Data: 2022-01-17 18:48:13
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność [Anonimowi Eksperci]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

> [...]
    > przypominającej. Badania z Wielkiej Brytanii pokazały, że trzecia
    > dawka szczepionki Pfizera znacznie wzmacnia ochronę przed zakażeniem

    Opiniami "ekspertów" bez podanych nazwisk dupę sobie podetrzyj. Liczy
    się to co ekspert napisze *i pod czym się podpisze*, na co naprawdę
    postawi swoją reputacje *o ile ją ma*. Bez tego jest klasyczne
    "Sukces ma wielu ojców a klęska jest sierotą".
    W najłagodniejszej wersji: Dziennikarzyny są znane z za częstego
    "niedokładnego" streszczania opinii.

    Ekspertów ci jak psów, każdy wybrać se dobrać jaki mu pasuje.

    --
    A. Filip

  • 314. Data: 2022-01-17 18:51:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2022 o 18:35, Kviat pisze:

> [...]

    > wnioski na temat skuteczności szczepionek, jednak reakcją na nowe
    > zagrożenie powinno być przyspieszenie szczepień."

    Danych jest już dość. Udział zaszczepionych w zakażeniach jest z grubsza
    równy udziałowi zaszczepionia w populacji. Być może w niektórych grupach
    wiekowych bywa inaczej, ale na poziomie populacyjnym w zakresie
    zapobiegania zakażeniom nie działa i tyle.

    > Dlatego eksperci przypominają o konieczności przyjęcia dawki
    > przypominającej. Badania z Wielkiej Brytanii pokazały, że trzecia dawka
    > szczepionki Pfizera znacznie wzmacnia ochronę przed zakażeniem Omikronem."

    Tylko dane tego za bardzo nie potwierdzają. Przynajmniej u nas. W UK nie
    chce mi się analizować - robiłem to miesiąc temu i skończyło się na tym
    że zostałem drugim szurem po masterze na wykopie. Sorry ale mi z nim nie
    po drodze, więc tym razem ty porównaj procenty wyszczepienia w UK z
    procentem zaszczepionych wśród nowych przypadków.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 315. Data: 2022-01-17 20:12:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-17, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale nie mowie, ze nie dzialaja, tylko, ze jakos slabo dzialaja.

    > Ma wstret do publikowania statystyk, woli tłity.
    >
    > Ale tez nie calkiem ma wstret
    > https://dane.gov.pl/pl/dataset/2582,statystyki-zakaz
    en-i-zgonow-z-powodu-covid-19-z-uw

    Trwa modernizacja.

    > No i taka ciekawostka:
    > srednia wieku zgonu w ostatnim tygodniu grudnia (22-28):
    > -dla nieszczepionych 75.13 lat
    > -dla szczepionych A-Z 65.20
    > -J&J 66
    > -Pfizer 77
    > -Moderna 75.28
    >
    > szczepienie skraca życie :-)

    Weź bo jeszcze ktoś to poważnie potraktuje. Musiałbyś to Skorelować z
    proporcją wiekową tych starszych do tych młodszych w grupach
    zaszczepionych i niezaszczepionych.

    --
    Marcin

  • 316. Data: 2022-01-17 21:24:23
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 17.01.2022 o 18:46, Shrek pisze:

    > "Dopiero potem, co już raz ci wyjaśniłem (po tym, jak osobiście mi
    > zwróciłeś uwagę, że Marcin miał prawo użyć zamiennie, bo pisze z
    > zagranicy - i przyznałem ci rację):

    Marcin:
    "no i nagle się okazało, że w jednym szpitalu jest spore
    ognisko (kilkaset osób) a połowa zarazonych to osoby zaszczepione."

    Ja:
    "Kto jak kto, ale medycy powinni wiedzieć, że szczepionka nie chroni
    zarażeniem."

    Marcin (jako kontynuacja tego wyżej w tym samym poście):
    "A wystarczyło od początku powiedzieć, że nie wiemy na ile chroni przed
    zakażeniem, (...)"

    Ja:
    "Nie istnieją takie szczepionki.
    I nigdy nie istniały."

    I tu popełniłem błąd, z rozpędu.

    > Tu się zmieniła narracja, PRZECZYTAŁEM ZBYT SZYBKO, NIE ZAUWAŻYŁEM, że
    > zarażenie zmieniło się na zakażenienie. "

    > I masz cytat na górze.

    Marcina...

    > Pomijasz, że akurat w tej wymianie zdań marcina wyciąłeś i odpisywałeś
    > pod moim "zakażeniem", że przed "zarażeniem" nie chronią.
    >
    > Masz cytata:
    >
    > "

    Nie pod twoim, to napisał Marcin, w tym samym poście.

    > Źle przeczytałeś w ferworze walki.

    Źle przeczytałeś co kto napisał. W ferworze walki :P

    > Ok. Nawet się przyznałeś i nie ma
    > sprawy. Ale bądź łaskaw nie twierdzić, że to ty mnie nauczyłeś jaka jest
    > różnica, bo po prostu mijasz się z prawdą.

    Uczciwie przyznam, że gdzieś tam wcześniej użyłem słowa "zakażeniom"
    (sprawdziłem) w kontekście skuteczności, zanim rozmienianie się na
    drobne nabrało "fundamentalnego" znaczenia.
    Ale raczyłeś się przypier... akurat do tego fragmentu i wyszło jak
    wyszło. Kto sieje wiatr...
    Może gdybyś się przypier... przyczepił wcześniej, bo miałeś okazję, a
    nie skorzystałeś, to uznałbym, że to ja się nauczyłem od ciebie...

    Do tego momentu też w zasadzie było mi bez różnicy, czy ktoś pisze
    zakażenie, czy zarażenie. Ponieważ prawdą jest, że...

    ...nie istnieją takie szczepionki, o których moglibyśmy powiedzieć, że
    "wiemy na ile chroni przed zakażeniem".

    Zawsze jest podawany przedział skuteczności od... do... czasem DO 100%
    (jak w przypadku szczepionki na wściekliznę).
    A przynajmniej ja takiej nie znalazłem.

    Ze szczepień obowiązkowych:
    https://www.mp.pl/szczepienia/przeglad/gruzlica/1000
    31,skutecznosc-szczepienia-przeciwko-gruzlicy-szczep
    ionka-bcg-przeglad-systematyczny

    "Wyniki poszczególnych badań oceniających skuteczność szczepionek BCG są
    niejednoznaczne, zwłaszcza w zakresie zapobiegania płucnej postaci
    gruźlicy - od braku skuteczności aż do skuteczności rzędu 80%.
    ~~~~~~~~~~
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!
    1-5 Nie wiadomo, jakie czynniki wpływają na tak duże różnice w wynikach.
    Mogą one zależeć od jakości badań, miejsca ich prowadzenia (położenie
    geograficzne, częstość występowania zakażeń prątkami niegruźliczymi na
    danym terenie), szczepu prątków zawartych w szczepionce oraz od wieku
    szczepionych pacjentów."

    https://www.mp.pl/szczepienia/ekspert/pneumokoki_eks
    pert/pneumo-skutecznosc/73064,skutecznosc-kliniczna-
    pcv-10-i-pcv-13

    https://www.mp.pl/pacjent/szczepienia/szczepienia-i-
    szczepionki/59269,szczepienie-przeciwko-blonicy-tezc
    owi-i-krztuscowi

    "Pełny cykl szczepień przeciwko błonicy, tężcowi i krztuścowi jest
    bardzo skuteczny:

    87-99% dzieci nie zachoruje na błonicę, u pozostałych zaś choroba
    będzie miała łagodny przebieg;
    70-100% dzieci nie zachoruje na tężec;
    około 85% dzieci nie zachoruje na krztusiec o cięższym przebiegu, a
    71-78% wcale nie zachoruje w ciągu kilku lat po ostatnim szczepieniu.

    Skuteczność ochrony poszczepiennej przeciwko błonicy i krztuścowi
    zwiększają szczepienia powszechne, które pozwalają uodpornić duży
    odsetek społeczeństwa i zmniejszyć liczbę nosicieli, a tym samym ryzyko
    kontaktu z chorobotwórczymi bakteriami. Skuteczność DTPw i DTPa jest
    podobna.

    Ponieważ odporność po szczepieniu stopniowo się zmniejsza - w przypadku
    błonicy i tężca po 8-10 latach, a w przypadku krztuśca nieco szybciej
    (podobnie jak po zachorowaniu na krztusiec), więc jej utrzymanie na
    zadowalającym poziomie wymaga powtarzania szczepienia co kilka lat (tzw.
    dawki przypominające)."

    itd.

    Nawet ostatnio opracowana szczepionka przeciwko malarii, określana jako
    WYJĄTKOWO SKUTECZNA, ma coś w okolicach 75-77% - w badaniach klinicznych.

    No ale wiadomo, że skoro szczepionka na covid ma od 0 do (ile tam
    podawali?) 95% i z czasem odporność spada... to nieskuteczna i naukowcy
    ludzi oszukali.

    > Podejrzewam, że nie tylko literkę z zarażeniu i zakażeniu pomyliłeś ale
    > i mnie z marcinem i dzejefem:P

    Jeżeli Marcin i ty to jedna osoba... to przepraszam :P

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 317. Data: 2022-01-17 21:40:17
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 17.01.2022 o 21:24, Kviat pisze:

    Korekta:

    > Do tego momentu też w zasadzie było mi bez różnicy, czy ktoś pisze
    > zakażenie, czy zarażenie. Ponieważ prawdą jest, że...

    w sensie ścisłym, skoro już rozmieniamy się na drobne

  • 318. Data: 2022-01-17 22:14:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > Marcin (jako kontynuacja tego wyżej w tym samym poście):
    > "A wystarczyło od początku powiedzieć, że nie wiemy na ile chroni przed

    No widzisz. Popełniłeś błąd i nikt ci nie wmawiał, że różnicy nie
    rozumiałeś. Nawet wyjaśniłem marcinowi na czym różnica polega. A ty
    piszesz, że dzięki tobie wiem. Wyluzuj z osobistymi wycieczkami i będzie
    dobrze. No a przynajmniej lepiej:P

    > Nie pod twoim, to napisał Marcin, w tym samym poście.

    A marcin zacytował mnie. Popatrz na ilość >>.

    > Źle przeczytałeś co kto napisał. W ferworze walki :P

    Sprawdź jeszcze raz:P

    > Uczciwie przyznam, że gdzieś tam wcześniej użyłem słowa "zakażeniom"
    > (sprawdziłem) w kontekście skuteczności, zanim rozmienianie się na
    > drobne nabrało "fundamentalnego" znaczenia.

    Bo ma fundamentalne znaczenie. Zadaniem szczepionek _jest_ ochrona przed
    zakażeniem. I tak własnie oceniana jest (a przynajmniej była do tej
    pory, bo widać mamy nową prawdę etapu) ich skuteczność. Zdanie
    "szczepionki nie chronią przed zarażeniem" choć zasadniczo poprawne,
    przez większość będzie zrozumiane opacznie, więc wypadałoby to wyjaśnić.
    Zresztą to chyba bardziej polski problem bo w angielskim będzie
    infection i ... chyba contamination. Jak widzisz ciężko się pomylić:P

    > Może gdybyś się przypier... przyczepił wcześniej, bo miałeś okazję, a
    > nie skorzystałeś, to uznałbym, że to ja się nauczyłem od ciebie...

    To źle uznałeś.

> [...]
    > zakażenie, czy zarażenie. Ponieważ prawdą jest, że...
    >
    > ...nie istnieją takie szczepionki, o których moglibyśmy powiedzieć, że

    Nie jest prawdą. A przynajmniej nie do końca. Skutecznośc szczepionki
    jest określana właśnie na podstawie ochrony przed zakażeniem i jest to
    badane w trakcie zatwierdzania szczepionki. To że się potem rozjechało i
    widać jest to temat tabu, bo wyzwala pianę na ustach tych co nie chcą
    tego przyjąć do wiadomości to inna sprawa. Nawet w tej chwili można to
    bez większych problemów określić, bo mamy dane i o zaszczepionych i o
    zakażonych - choć te drugie gówniane i w zasadzie należałoby zrobić
    pełne badanie z podwójną ślepą próbą. Ale z grubsza wiadomo i mniejsza o
    to czy wynosi ona 0% czy 20 czy nawet -10;) Wszystkie te liczby
    diametralnie różnią się od 96 - prawda?

    > Zawsze jest podawany przedział skuteczności od... do... czasem DO 100%
    > (jak w przypadku szczepionki na wściekliznę).
    > A przynajmniej ja takiej nie znalazłem.

    No to znamy go tylko z ograniczoną i znaną dokładnością. Temperaturę za
    oknem też znasz, mimo że twój termometr ma jakąś dokładność w metrologii
    określaną klasą. Twój zapewne jest bezklasowy a jednak możemy założyć,
    że wiesz ile jest stopni za oknem (nawet pomimo tego, że pewnie nie ma w
    jego dokumentacji techniczno ruchowej określone czy jest on w skali
    kelwin ferenhaita czy może celcjusza) no ale mimo wszystko jak zechcesz
    to jesteś w stanie z określoną dokladnoscią powiedzieć jaka jest
    temperatura za oknem - prawda? Więc już nie dramaryzujmy z tą
    niemożnością określenia skuteczności szczepionki. Jedyny rozsądny powód,
    żeby dowodzić niemożliwości jej określenia to że się nam wynik nie podoba;)

    ~~~~~~~~~~
    > !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!

    "Analizą objęto 21 badań opublikowanych w latach 1945-2004, w których
    uczestniczyło ponad 300 000 osób"

    To może dlatego:P

    Oraz dlatego:

> [...]

    > bardzo skuteczny:
    >
    >     87-99% dzieci nie zachoruje na błonicę, u pozostałych zaś choroba

    No widzisz - jest konkretnie - skuteczność szczepionki wynosi 87-99% -
    można? moszna!

    > Nawet ostatnio opracowana szczepionka przeciwko malarii, określana jako
    > WYJĄTKOWO SKUTECZNA, ma coś w okolicach 75-77% - w badaniach klinicznych.

    Przez kogo określana i względem czego? Mieści się w typowym zakresie
    skuteczności szczepionek a nie w górnym więc na jakiej podstawie jest
    określana jako wyjątkowo skuteczna?

    > No ale wiadomo, że skoro szczepionka na covid ma od 0 do (ile tam
    > podawali?) 95% i z czasem odporność spada... to nieskuteczna i naukowcy
    > ludzi oszukali.

    Miała 96%. I już nie ma. Jak ma zero to jest nieskuteczna. Jak ma 20% to
    zresztą też.

    > Jeżeli Marcin i ty to jedna osoba... to przepraszam :P

    Nic mi na ten temat nie wiadomo:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 319. Data: 2022-01-18 00:48:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Bo ma fundamentalne znaczenie. Zadaniem szczepionek _jest_ ochrona przed
    > zakażeniem. I tak własnie oceniana jest (a przynajmniej była do tej

    Przed zakażeniem czy rozwinięciem choroby wywołanej przez czynnik
    zakażający? :)

    > No widzisz - jest konkretnie - skuteczność szczepionki wynosi 87-99% -
    > można? moszna!

    I te dane wskazują, że zasadniczo mogłeś miec wcześniej rację, że to
    jest norma. Tzn. nie wiem, czy normą taka szybka utrata skuteczności (bo
    to chyba nie tylko o nowe szczepy chodzi) ale to, że ludzie po tym
    chorują tylko lżej a nie, że się nikt nie zaraża to norma.

    I może tu tez mamy wyjaśnienie tego całego burdelu, bo mineły min 2
    pokolenia od jakiejkolwiek pandemii związanej z chorobą o powaznych
    skutkach. A jesli dodatkowo takie pandemie zwalczano obowiązkowymi
    szczepieniami to pewnie i trwały krócej i nie było gruntu do podobnych
    spekulacji. Trzeba by się rodziców/dziadków zapytać jak to wyglądało np.
    przy takiej ospie prawdziwej.

    Tu taki komentarz, z malarią (szczepionką na) zawsze chyba był problem
    więc ta wyjatkowa skuteczność może się odnosić do wczesniejszych
    szczepionek.

    --
    Marcin

  • 320. Data: 2022-01-18 01:30:52
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Przed zakażeniem czy rozwinięciem choroby wywołanej przez czynnik
    > zakażający? :)
    > [...]

    Z perspektywy "jednego zaszczepionego" zadaniem absolutne minimum jest
    ochrona przed ciężkim przebiegiem zakażenia.

    Z punktu widzenia społeczeństwa celem masowych szczepień *była*
    praktyczna niemalże eliminacja choroby zakaźnej. IMHO Jak wyszło w
    praniu to cel za ambitny dla szczepionek na kowid nawet przy szczepieniu
    raz na każdy sezon grypowy. Celem społecznym szczepień na kowid wydaje
    się uniknięcia zapchania szpitali i redukcja kosztów ubezpieczycieli
    zdrowotnych.

    --
    A. Filip