  • 21. Data: 2012-05-11 21:01:06
    Temat: Re: bezprawne pozbawienie wolnosci
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.05.2012 20:48, KRZYZAK pisze:

    > Podniesienie wieku emerytalnego nie jest konieczne.

    Och, pewnie - są alternatywy... Można np. przyciąć wysokość emerytur.
    Można wywołać wojnę z jakimś afrykańskim krajem, wygrać, założyć tam
    kolonię, a mając większe "liebensraum" zadziałać nad wzrostem populacji.
    Kiedyś taki inny konus próbował tego wariantu.

    A może ty masz jakiś genialny pomysł? Zaznaczam - taki, który nie tylko
    rozwiąże ten problem, ale także (1) jest realny oraz (2) nie spowoduje
    innych drastycznych skutków ubocznych.

    Tylko musiałby to być na prawdę genialny pomysł, a ty... cóż... nie
    jesteś geniuszem...

  • 22. Data: 2012-05-11 21:15:23
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 11 May 2012 21:01:06 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > A może ty masz jakiś genialny pomysł? Zaznaczam - taki, który nie tylko
    > rozwiąże ten problem, ale także (1) jest realny oraz (2) nie spowoduje
    > innych drastycznych skutków ubocznych.

    Owszem. Likwidacja skladek emerytalnych i emerytura panstwowa na poziomie
    minimum socjalnego, taka sama dla wszystkich.

    > Tylko musiałby to być na prawdę genialny pomysł, a ty... cóż... nie
    > jesteś geniuszem...

    Nie trzeba byc geniuszem, zeby wiedziec, ze podniesienie wieku emerytalnego
    absolutnie niczego nie zalatwia. Wiecej - trzeba byc skonczonym debilem,
    zeby w to wierzyc i jeszcze uznawac za koniecznosc.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 23. Data: 2012-05-11 21:55:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-05-11 21:15, Użytkownik KRZYZAK napisał:

    > Owszem. Likwidacja skladek emerytalnych i emerytura panstwowa na poziomie
    > minimum socjalnego, taka sama dla wszystkich.

    Miało być realny.
    90% idiotów, przepraszam obywateli przepije/wyda teraz nadwyżkę
    a na emeryturze wyciągnie łapkę po dodatkową kasę bo za minimum
    socjalne nie bardzo idzie wyżyć.

    > Nie trzeba byc geniuszem, zeby wiedziec, ze podniesienie wieku emerytalnego
    > absolutnie niczego nie zalatwia. Wiecej - trzeba byc skonczonym debilem,
    > zeby w to wierzyc i jeszcze uznawac za koniecznosc.

    Załatwia, zmniejsza liczbę osób uprawnionych do świadczeń, w jednym
    twój rozmówca ma niewątpliwą rację, geniuszem to ty nie jesteś.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2012-05-11 22:18:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.05.2012 21:15, KRZYZAK pisze:

    > Owszem. Likwidacja skladek emerytalnych i emerytura panstwowa na poziomie
    > minimum socjalnego, taka sama dla wszystkich.

    ROTFL

    Tyś chyba zdurniał ze szczętem... Dopiero byłby wrzask!

    Niby dlaczego jakiś obibok, co w życiu pracą się nie skalał, miałby
    dostawać taką samą emeryturę, kto ktoś nie zarabiał wiele, ale pracował
    uczciwie? I dlaczego chcesz zredukować emerytury komuś, kto zarabiał
    ponad średnią, ale jednak uczciwie? (np. zasuwali na półtora etatu)

    No i czym byś załatał dziurę w budżecie po zlikwidowaniu składek? (bo
    nie ukrywajmy - to tak na prawdę jest kolejny podatek)

    I co byś zrobił z tymi stadami urzędników, którzy nagle znaleźli by się
    na bruku? Odstrzelił? Czy z własnej kieszeni byś im dolę wypłacał? To
    jest 50 tysięcy ludzi nagle bez pracy!

    Twój pomysł miałby całkiem niezły sens, jakbyśmy zaczynali "od zera" i
    każdy mógł sobie z dochodów odkładać na własną "ekstra" emeryturę.

    Ale niestety - mamy solidny bagaż z przeszłości, z czego najwyraźniej
    nie zdajesz sobie sprawy! Jak cała reszta tych radosnych oszołomów z
    "genialnymi" pomysłami na "rewolucyjne" naprawienie gospodarki.

    > Nie trzeba byc geniuszem, zeby wiedziec, ze podniesienie wieku emerytalnego
    > absolutnie niczego nie zalatwia.

    Załatwia. Mniej dożyje, będzie więcej do podziału. Nikt tego głośno nie
    mówi, ale taka jest prawda.

    Pamiętaj, że społeczeństwo w Europie dość mocno się starzeje, a średnia
    długość życia rośnie.

    > Wiecej - trzeba byc skonczonym debilem,
    > zeby w to wierzyc i jeszcze uznawac za koniecznosc.

    Ach, nie ma to jak "merytoryczne" argumenty krzyżaczka...

  • 25. Data: 2012-05-11 22:18:59
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 11 May 2012 21:55:52 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Miało być realny.
    > 90% idiotów, przepraszam obywateli przepije/wyda teraz nadwyżkę
    > a na emeryturze wyciągnie łapkę po dodatkową kasę bo za minimum
    > socjalne nie bardzo idzie wyżyć.

    Z definicji za minimum socjalne da sie wyzyc.

    > Załatwia, zmniejsza liczbę osób uprawnionych do świadczeń

    ROTFL:D Nastepny "geniusz".
    Co to niby ma dac? System i tak bedzie na minusie.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 26. Data: 2012-05-11 22:47:27
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 11 May 2012 22:18:35 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Tyś chyba zdurniał ze szczętem... Dopiero byłby wrzask!

    No i co z tego? Lepszy wrzask, niz rozpierducha po upadku obecnego systemu.
    Wtedy nie bedzie nawet na minimum socjalne.

    > Niby dlaczego jakiś obibok, co w życiu pracą się nie skalał, miałby
    > dostawać taką samą emeryturę, kto ktoś nie zarabiał wiele, ale pracował
    > uczciwie?

    Emerytura to nie wynagrodzenie za pracowitosc.

    > I dlaczego chcesz zredukować emerytury komuś, kto zarabiał
    > ponad średnią, ale jednak uczciwie? (np. zasuwali na półtora etatu)

    Dlatego, ze nie ma innego wyjscia. Rozmawiamy o realiach czy o utopijnej
    sprawiedliwosci?

    > No i czym byś załatał dziurę w budżecie po zlikwidowaniu składek? (bo
    > nie ukrywajmy - to tak na prawdę jest kolejny podatek)

    Podwyzka VAT.

    > I co byś zrobił z tymi stadami urzędników, którzy nagle znaleźli by się
    > na bruku? Odstrzelił? Czy z własnej kieszeni byś im dolę wypłacał? To
    > jest 50 tysięcy ludzi nagle bez pracy!

    A to samo co z innymi bezrobotnymi. Urzednicy sa z innej gliny ulepieni?

    > Twój pomysł miałby całkiem niezły sens, jakbyśmy zaczynali "od zera" i
    > każdy mógł sobie z dochodów odkładać na własną "ekstra" emeryturę.

    Moj pomysl ma sens teraz i im wczesniej tym lepiej. Przypominam, ze mowimy
    o rozwiazaniach realnych i skutecznych, a nie odkladaniu problemu na potem.

    > Ale niestety - mamy solidny bagaż z przeszłości, z czego najwyraźniej
    > nie zdajesz sobie sprawy!

    I ten bagaz wyczaruje pieniadze?

    > Załatwia. Mniej dożyje, będzie więcej do podziału. Nikt tego głośno nie
    > mówi, ale taka jest prawda.

    Gowno zalatwia. Przesuwa krach o kilka lat.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 27. Data: 2012-05-11 23:02:29
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-05-11 21:15, KRZYZAK pisze:

> [...]
    > absolutnie niczego nie zalatwia. Wiecej - trzeba byc skonczonym debilem,
    > zeby w to wierzyc i jeszcze uznawac za koniecznosc.

    Coraz milej i bezpieczniej mamy w tej Naszej Polsce :-(
    http://www.hotmoney.pl/artykul/kraj-minister-brutaln
    ie-wyrzucil-z-pracy-64-latke-25420

    --
    animka

  • 28. Data: 2012-05-11 23:12:02
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 11 May 2012 23:02:29 +0200, Animka napisał(a):

    > Coraz milej i bezpieczniej mamy w tej Naszej Polsce :-(
    > http://www.hotmoney.pl/artykul/kraj-minister-brutaln
    ie-wyrzucil-z-pracy-64-latke-25420

    To jest oczywiste, ze w "reformie" nie chodzi o wydluzenie okresu placenia
    skladek, ale o tozeby wiecej ludzi nigdy zadnego swiadczenia nie otrzymala.
    Niestety, to tez nie rozwiaze problemu.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 29. Data: 2012-05-11 23:17:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.05.2012 22:47, KRZYZAK pisze:

    > No i co z tego?

    To z tego, że mamy demokrację i to nie przejdzie - opór byłby znacznie
    większy, niż ta dziamgocząca dziś wokół sejmu garstka.

    > Lepszy wrzask, niz rozpierducha po upadku obecnego systemu.
    > Wtedy nie bedzie nawet na minimum socjalne.

    Ty właśnie proponujesz rozpierduchę.

    > Emerytura to nie wynagrodzenie za pracowitosc.

    Och?

    > Dlatego, ze nie ma innego wyjscia. Rozmawiamy o realiach czy o utopijnej
    > sprawiedliwosci?

    Ja piszę o realiach. Ty o utopii śmierdzącej mi na milę oszołomstwem
    godnym JKM.

    > Podwyzka VAT.

    VAT na 50%? Przepisy unijne nie pozwalają.

    > A to samo co z innymi bezrobotnymi. Urzednicy sa z innej gliny ulepieni?

    Kłopot jest z już istniejącymi bezrobotnymi. Ty chcesz dorzucić nowych i
    zlikwidować "firmę", która bezrobotnymi się zajmuje.

    > Moj pomysl ma sens teraz

    Tylko w twoich urojeniach.

    > i im wczesniej tym lepiej.

    Za późno. O jakieś 50 lat.

    > Przypominam, ze mowimy o rozwiazaniach realnych
    > i skutecznych,

    Ty na pewno nie piszesz ani o realnych, ani o skutecznych.

    > a nie odkladaniu problemu na potem.

    To nie tyle odkładanie problemu na potem, tylko stopniowe jego
    rozwiązywanie. Ma pewne szanse się udać, jeśli populistyczne oszołomstwo
    nie zdobędzie zbyt dużej przewagi.

    > I ten bagaz wyczaruje pieniadze?

    Na prawdę nie zrozumiałeś?? Wow...

    Ten bagaż "wysysa" pieniądze.

    > Gowno zalatwia. Przesuwa krach o kilka lat.

    Myślisz, że to ostatnie przesunięcie wieku emerytalnego?

  • 30. Data: 2012-05-11 23:18:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-05-11 22:18, Użytkownik KRZYZAK napisał:

    > Z definicji za minimum socjalne da sie wyzyc.

    Nie, z definicji ma dać się przeżyć, nie widzisz różnicy ?

    > ROTFL:D Nastepny "geniusz".
    > Co to niby ma dac? System i tak bedzie na minusie.

    Ma dać z tego samego co i dzisiaj.