  • 11. Data: 2024-01-12 10:55:46
    Temat: Re: bedzie ułaskawienie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W sumie interesujące na co gra obecnie. Przy swoim totalnym braku
    > charyzmy i paru innych cech, na szefa jakiejkolwiek poważniejszej partii
    > się raczej nie nadaje. Trudno trochę uwierzyć, że to co robi, robi dla
    > odległej perspektywy stołka w jakiejś spółce.

    Sądzę że to co widzimy to jakiś plan D albo i G. Po prostu się biegnie
    w dół szybciej niż może nogami przebierać więc już żadnego planu w tym
    nie ma a rozpaczliwe działania na jeden krok w przód, żeby nie
    wypierdolić się od razu.

    PS - a pis ma w tym plan taki, żeby z tych dwóch ancymonów zrobić
    męczęników. P.o.rezydent mógł ich ochronić przed celą (i w końcu doszedł
    do tego samego punktu) ale nie chciał.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2024-01-12 10:56:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.01.2024 o 10:37, Monika Głowacka pisze:

    > Mam pytanie (które może powinno być na pl.soc.polityka), Co, oprócz
    > oczekiwania na kolejne wybory, może duża partia polityczna, która nie ma
    > większości w Sejmie?

    Normalnie to koalicję...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2024-01-12 11:01:05
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    > Dudzie wystarczy do politycznego skończenia w Uni to co wyprawiał za
    > rządów pisu. Wystarczy z nadmiarem. Jakby się znienacka po zmianie
    > władzy zaczął zachowywać przyzwoicie to może, może na jakiś stołek Unii,
    > a raczej zachodnim ekosystemie, mógłby gdzieś liczyć.

    Gdyby dali mu jakiś stołek w UE, gdzie miałby jakąś moc decyzyjną lub
    interpretacyjną prawa unijnego, to nagle zaczął by interpretować po
    swojemu, wbrew orzeczeniom TSUE.

    Jeśli wygłasza poglądy, że TSUE źle interpretuje to nie dostanie żadnej
    posady w UE.
    Podejrzewam, że w UE to jest tak, że jeśli są jakieś akty prawne, które
    budzą wątpliwości, Państwa unijne mają mozliwośc zadania pytania
    prejudycjalnego, czy zgodne z prawem unijnym, TSUE orzeka i co do zasady
    nawet jeśli Państwo w UE się z tą interpretacją nie zgadza, to powinno
    przyjąć że tak jest.
    Chyba jest tak, że jak się składa pytanie prejudycjalne, to sugeruje się
    swoją interpretację, a TSUE ocenia to pod względem logiki, zasad,
    korzyści i braku korzyści, ogólnego zdrowego rozsądku.

  • 14. Data: 2024-01-12 11:19:48
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    > się raczej nie nadaje. Trudno trochę uwierzyć, że to co robi, robi dla
    > odległej perspektywy stołka w jakiejś spółce.

    Cel minimum Dudy (IMHO): medialne podtrzymanie kwestii K&W. Raczej się
    "skazał" na to że ich po raz drugi ułaskawi ale niekoniecznie. Zawsze
    może sobie załatwić opinie prawną "autorytetu" że pierwsze ułaskawienie
    "za czyn" [a nie za (prawomocny) wyrok] było skutecznie co najmniej w
    kwestii że po skazaniu już po nim nie powinni pójść do więzienia i
    podesłać to do sądów "z przytupem".

    Słaby to prawnik to pole manewru strony przeciwnej ignoruje.

    --
    A. Filip

  • 15. Data: 2024-01-12 11:19:59
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 12.01.2024 o 09:15, J.F pisze:

> [...]
    > Polskiej akta sprawy lub wszczyna z urzędu postępowanie o ułaskawienie
    > w każdym wypadku, kiedy Prezydent tak zadecyduje.
    >
    > Moze nie ...
    >

    > Art. 568. Uznając, że szczególnie ważne powody przemawiają za
    > ułaskawieniem, zwłaszcza gdy uzasadnia to krótki okres pozostałej do
    > odbycia kary, sąd wydający opinię oraz Prokurator Generalny mogą
    > wstrzymać wykonanie kary lub zarządzić przerwę w jej wykonaniu do
    > czasu ukończenia postępowania o ułaskawienie.
    >
    > Mogą. Ale czy są jakies szczególnie ważne powody ? :-)

    Powinny być dołączane opinie organizacji pozarządowych które zajmują się
    takimi tematami. Urzędnicy widzą konkretne sprawy dość wąsko.

  • 16. Data: 2024-01-12 11:21:37
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 12.01.2024 o 10:56, Shrek pisze:

    > Normalnie to koalicję...

    Ale PiS nie ma zdolności koalicyjnych, mało kto chce z nimi rozmawiać,
    nawet Konfederacja.

  • 17. Data: 2024-01-12 11:37:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.01.2024 o 11:21, Monika Głowacka pisze:

    >  Ale PiS nie ma zdolności koalicyjnych, mało kto chce z nimi rozmawiać,
    > nawet Konfederacja.

    Nie tyle nie ma, co "opozycja" ma lepsze. Co do komfy to przypomnę tylko
    takiego kolesia co się kukiz nazywał i z której list po latach
    startował;) Komfa nie ma zdolności koalicyjnej z pisem, bo dalej ich
    razem za mało;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2024-01-12 11:58:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 11 Jan 2024 22:50:26 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Jakby się znienacka po zmianie
    > władzy zaczął zachowywać przyzwoicie to może, może na jakiś stołek Unii,
    > a raczej zachodnim ekosystemie, mógłby gdzieś liczyć. Tę część
    > niewątpliwie właśnie pogrzebał.

    Wałęsa i Kwaśniewski wygłaszają odczyty za konkretne pieniądze.
    Meliniarz ze swym dorobkiem, charyzmą i aparycją może liczyć chyba tylko na
    pogadanki w remizach strażackich za gęś i tuzin jajek. Nawet w PiS nikt go
    nie szanuje.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    http://gtracz.ucoz.pl/

  • 19. Data: 2024-01-12 12:00:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 11 Jan 2024 20:55:21 +0100, Monika Głowacka napisał(a):

    > PAD się skompromitował na całej linii.

    On się już dawno skompromitował. Zrobienie z pałacu prezydenckiego meliny
    to przebicie kolejnego dna.

    Tak przy okazji, Kamiński o ułaskawieniu Sobotki:
    https://twitter.com/SlawomirNitras/status/1745515133
    172916388

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://gtracz.ucoz.pl/

  • 20. Data: 2024-01-12 12:50:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 11 Jan 2024 22:11:27 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie wiem, co tam jeszcze jest konieczne i nie chce mi się szukać, bo nie
    > aspiruję do roli Prezydenta RP. Zdaje się, ze jeszcze opinie dwóch
    > sądów. Też nimi nie jest związany, ale musi je mieć.

    Internety powiadają, że opinia co najmniej jednego sądu musi być pozytywna
    i wtedy prokurator generalny przekazuje sprawę prezydentowi. Przy dwóch
    negatywnych materiałów nie przesyła się do prezydenta.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com