  • 31. Data: 2010-08-05 09:32:16
    Temat: Re: barter uhh pracowniczy
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Chodziło o stwierdzenie, że podatek dochodowy jest bezsensowny, durna mendo.

    To się nazywa "argumentum ad hominem" (wiem, nie zrozumiesz) i jest
    dobrze opisane w literaturze (np. u Schopenhauera) jako ostania deska
    bezrozumnych tumanów nie potrafiących logicznie dyskutować. Nie przejmuj
    się. Jeśli popracujesz, masz jeszcze szansę nadrobić braki ze szkoły
    podstawowej.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 32. Data: 2010-08-05 09:33:06
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    > to tak samo jak Tusk twierdzi, ze wzrost przychodu o 15 mld zlotych do
    > budzetu nie spowoduje negatywnych konsekwencji.
    >
    > Spowoduje bo zamiast te 15 mld krazyc jak krew w krwioobiegu i zarabiac na
    > kolejnych ludzi spocznie w kasie panstwa
    >
    > Icek

    I co, będą te miliardy zdeponowane w jakimś skarbcu, czy co?

    Michał

  • 33. Data: 2010-08-05 09:46:41
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    Michal pisze:

    > Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości

    > I co, będą te miliardy zdeponowane w jakimś skarbcu, czy co?
    >
    > Michał

    Nie. Zostaną rozkradzione przez "aparat". Przynajmniej w 60%.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 34. Data: 2010-08-05 09:49:18
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 05 Aug 2010 00:48:06 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Nie.
    > Studenci nie robią tego z dobrego serca (a nawet jakby robili, nie
    > jest spełniony cel), lecz "dla mieszkania".
    > Oni mają przychód - z nieodpłatnego świadczenia w postaci
    > równoważności

    Jak oszczędzasz i zamiast jechać biegniesz za tramwajem to masz przychód
    2.50 i od tego płacisz podatek.
    Jak biegniesz za taksówka to masz przychód 25 zł i od tego podatek.

  • 35. Data: 2010-08-05 09:51:02
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    Smok Eustachy pisze:

    > Jak oszczędzasz i zamiast jechać biegniesz za tramwajem to masz przychód
    > 2.50 i od tego płacisz podatek.
    > Jak biegniesz za taksówka to masz przychód 25 zł i od tego podatek.

    Ty qwa przestań, po Rostowski słucha!

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 36. Data: 2010-08-05 10:04:20
    Od: gacek <g...@w...pl>

    SQLwiel wrote:
    > Nie. Zostaną rozkradzione przez "aparat". Przynajmniej w 60%.

    A ten aparat, jak już rozkradnie to schowa do szafy, czy wyda na jakieś
    produkty i usługi?

    gacek

  • 37. Data: 2010-08-05 10:11:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gacek pisze:

    > A ten aparat, jak już rozkradnie to schowa do szafy, czy wyda na jakieś
    > produkty i usługi?

    Nie chodzi o to, że pieniądze z podatków "znikają", tylko że są
    wydawane mniej korzystnie niż robiliby to sami obywatele. Mniej
    korzystnie, czyli nie na to, na co chcieli by wydać oni sami. Hint:
    armaty zamiast masła.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2010-08-05 10:23:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Cóż za kultura, ech.

    To nie było do ciebie tylko do skurwiela, który sobie zasłużył.

    [ciach]

    > pracowników, niż jednego efektywnego), ogranicza konsumpcję (wyobraź
    > sobie hipotetyczne 100zł, które krąży z rąk do rąk za różne usługi, w
    > przypadku podatku dochodowego po kilku transakcjach ze 100zł nie zostaje
    > już prawie nic, ponieważ każdy z uczestników oddawał część państwu) itp.
    > itd.

    Drobne "codzienne" sumy nie są opodatkowane.

    Co do reszty... w sumie się zgadzam, tylko czy by się likwidacja tego
    podatku sprawdziła? Teoretycznie przy większych dochodach (bez podatku)
    ludzie by mogli więcej wydać, więc i tak podatki by zostały pobrane,
    może nawet wyższe (dochodowy 19% a VAT 23%). Z drugiej strony -
    sprzyjałoby to gromadzeniu kapitału i zwiększaniu podziałów społecznych.
    Ryzykowny eksperyment. Ktoś go przeprowadzał? ;)

  • 39. Data: 2010-08-05 10:24:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > w wiadomości grup dyskusyjnych:4c5a52e8$...@n...home.net.pl...

    > a podroz zaczynasz z malego kroku, czy malym krokiem?

    Od małego kroku :-P

  • 40. Data: 2010-08-05 10:25:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SQLwiel pisze:

    > To się nazywa "argumentum ad hominem" (wiem, nie zrozumiesz) i jest

    Najpierw dostrzeż belkę w swoim oku, zanim zaczniesz czepiać się mojej
    drzazgi, drogi skurwielu.