  • 21. Data: 2009-04-29 21:13:12
    Temat: Re: bank żąda wyciągu z konta
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > Bank żąda wyciągu z konta za ostatnie 3 miesiące.

    jeśli nie chcesz przekazywać zawartości to nie musisz, są różne typy
    wyciągów, możesz mieć wyciąg obrotu bez podania szczegółów zawartych
    transakcji

    Andrzej

  • 22. Data: 2009-04-30 08:57:16
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Tony napisał:

    > Wystarczy miejsce (np. delikatesy) i suma. Na co można wydać znaczną sumę w
    > delikatesach?

    Na żarcie.
    A w przypadku Biedronki na chiński badziew. O ile pamiętam, to nawet
    telewizory i skutery kiedyś były. Tak więc kwota ponad 1000 zł nikogo
    nie powinna dziwić.

    > I nie chodzi i stricte wyciąg z konta, tylko o powiązanie tej transakcji z
    > danymi ze sklepu, który zna wszystkie pozycje. Wycieknie kiedyś coś takiego
    > i się rodzina obrazi, że nie zaprosiłem ;)

    No i super. Następnym razem nie będą się wpraszać na krzywy ryj...

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 23. Data: 2009-04-30 11:04:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gargomel napisał(a):

    > dobrze gada, dać mu piwa!!:O)

    Znaczy chcecie obaj powiedzieć, że dla Was ch i h oraz rz i ż wymawia
    się tak samo? ;) A niby młodzi powinni mieć dobry słuch ;)

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 24. Data: 2009-04-30 11:48:28
    Od: "p" <...@r...tu>

    > Znaczy chcecie obaj powiedzieć, że dla Was ch i h oraz rz i ż wymawia
    > się tak samo? ;) A niby młodzi powinni mieć dobry słuch ;)

    Tylko mieszkańcy kresów wschodnich rozróżniają w wymowie.
    Reszta wymawia tak samo

  • 25. Data: 2009-04-30 12:24:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 30 Apr 2009 13:48:28 +0200, p napisał(a):

    > Tylko mieszkańcy kresów wschodnich rozróżniają w wymowie. Reszta wymawia
    > tak samo

    Ja jestem z Kresów. Mieszkam we Wrocławiu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 26. Data: 2009-04-30 16:49:40
    Od: "p" <...@r...tu>

    > Ja jestem z Kresów. Mieszkam we Wrocławiu.

    Inaczej wymawiasz ch - h, rz - ż, u - ó ?
    Ze słuchu rozróżniasz jak się pisze chleb, herbata, buhaj, machaj , rzygać,
    żyrafa, wór, mur , gżegżółka, kukułka , pszczoła,...?

  • 27. Data: 2009-04-30 17:10:25
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "januszek" napisał:
    > Znaczy chcecie obaj powiedzieć, że dla Was ch i h oraz rz i ż wymawia
    > się tak samo? ;) A niby młodzi powinni mieć dobry słuch ;)

    sto lat temu była różnica między ch i h, ale język polski to nie jest
    wymarła łacina, żyje i ciągle sią zmienia, więc dzisiaj nie ma żadnej
    róznicy między ch i h (tylko w głupiej skostniałej ortografi się to ostało
    bo paru polonistuf nie widzi i nie słyszy że świat się zmienił:O)
    już nawet mniędzy i i j występują naprawde minimalne różnice w wymowie, więc
    pewnie niedługo i one zanikną:O)

  • 28. Data: 2009-04-30 18:07:18
    Od: r...@m...com

    > Chcę wsiąść kredyt.

    Najlepiej to jest nie brać kredytów,
    a na bieżąco zarabiać i oszczędzać, oraz zaspokajać swoje potrzeby finansowe.

  • 29. Data: 2009-04-30 18:32:27
    Od: tomjas <t...@W...onet.pl>

    On Thu, 30 Apr 2009 18:49:40 +0200, p wrote:

> [...]
    > Ze słuchu rozróżniasz jak się pisze chleb, herbata, buhaj, machaj , rzygać,
    > żyrafa, wór, mur , gżegżółka, kukułka , pszczoła,...?

    Mnie uczyli w podstawowce ze dawniej byla roznica miedzy "h" i "ch". Ta
    pierwsza byla wymawiana twardo, dzwiecznie, w przeciwienstwie do tej
    drugiej. Dzis juz nie ma takiego rozroznienia. Pozostale ("ó" i "u".
    "rz" i "ż", itp) sa homofonami - ni ma roznicy w wymowie.
    Pozdrawiam.

  • 30. Data: 2009-04-30 19:10:26

    Użytkownik "tomjas" <t...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    > drugiej. Dzis juz nie ma takiego rozroznienia. Pozostale ("ó" i "u".
    > "rz" i "ż", itp) sa homofonami - ni ma roznicy w wymowie.

    Czyli jedynie utrudniają życie, a dążymy do wygody.
    Internet dobitnie ukazuje skróty, zmiany różnorakie.
    3m się
    :-)

    Ortodoksi niech się pastwią.
    może morze pomór mur much druh