  • 11. Data: 2005-10-04 06:17:39
    Temat: Re: bank przetwarza moje dane bez zgody
    Od: ...@...c

    Dnia Tue, 04 Oct 2005 02:27:55 +0200, scream napisał(a):

    > Żeby mieć prawo do odszkodowania, jak sama nazwa tegoż wskazuje,
    > musiałby ponieść jakąś konkretną szkodę. A nie poniósł żadnej.

    ehh ci kapitaliści - szkoda nie musi być materialna. Prawo także chroni
    dobra osobiste, prywatność, wizerunek itd.

    > Skoro
    > jednak twierdzisz, że to Ty masz rację, to poproszę o jakąś podstawę
    > prawną, komentarz, wyrok w podobnej sprawie, cokolwiek co może
    > potwierdzić to co mówisz.

    ustawa prawo bankowe, ustawa o ochronie danych osobowych

    --
    pozdrawiam,

  • 12. Data: 2005-10-04 09:48:58
    Od: "dziwak" <d...@f...com>

    wiadomości news:dhs4ii$dh5$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "dziwak" <d...@f...com> napisał w wiadomości

    > To straszne! Okropne!
    > A jak wyceniasz te szkody?
    >
    > A serio: wątpię aby jakikolwiek bank sprzedawał takie dane.
    > Wykorzystują je jedynie do promowania swoich usług. Z moich obserwacji
    > wynika, że niezbyt nachalnie. Innymi słowy, problem pozorny a szkody
    > wydumane.

    Sugerujesz, że zbyt mało znacze i gdybym był na liście 100 najbogatszych
    Polaków, to tylko wtedy bym coś wskórał? jednak mam swoją dumę i jestem
    ciekaw, czy ktoś może beknąć za niedopełnienie obowiązków w banku.

  • 13. Data: 2005-10-04 10:38:33
    Od: "flagor" <f...@w...pl>

    Zadzwoń do prawników z GIODO - pomogą. Mi pomogli rozprawić się z Erą :)

  • 14. Data: 2005-10-04 11:49:37
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > A serio: wątpię aby jakikolwiek bank sprzedawał takie dane.

    Mylisz się. Rok temu była słynna sprawa z pewnym bankiem, którego nazwy nawet
    nie mogę wymienić. Sprzedali dane a wpadka nastąpiła nie przy żadnej kontroli
    wewnętrznej, tylko w związku z zupełnie inną sprawą. Po prostu policja złapała
    paru gości z mafii z jakimiś CD, po sprawdzeniu okazało się, że to dane
    klientów tego banku. Bank tłumaczył się idiotycznie - dane podobno sprzedał
    były pracownik, którego wcześniej wyrzucono za jakieś przewinienia, itp.
    głupoty. To była słynna sprawa, trąbiły o tym gazety.

    > Wykorzystują je jedynie do promowania swoich usług.

    Po informacjach prasowych na temat tych CD z danymi natychmiast zlikwidowałem
    konto w tym banku i zażądałem usunięcia danych. Ze 2 miesiące później dostałem
    od nich reklamę na jakieś "usługi". Przestali przesyłać reklamy dopiero po
    interwencji dziennikarzy, których poprosiłem o pomoc.

    > Innymi słowy, problem pozorny a szkody
    > wydumane.

    Odnoszę wrażenie, że nie do końca zdajesz sobie sprawę z zagrożenia jakie
    niesie obracanie danymi osobowymi przez osoby niekompetentne.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 15. Data: 2005-10-04 16:28:16
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@t...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dhrtj0$9av$1@news.onet.pl...

    > Bank może przetważać Twoje dane bez Twojej zgody,

    A ty bys nie przetwoRZYl jeszcze raz slownika ortograficznego? Notabene
    twoje rady sa równie blyskotliwe, co twoja ortografia.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 16. Data: 2005-10-04 20:23:04
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-10-04 13:49, osobnik podający się za Czapla, śmiał stwierdzić, iż:
> [...]
    > były pracownik, którego wcześniej wyrzucono za jakieś przewinienia, itp.
    > głupoty. To była słynna sprawa, trąbiły o tym gazety.

    A to nie był M*um? I coś mi się wydaje, że to nie Bank sprzedał dane
    tylko pracownik, a danymi były m.in. wzory podpisów, a nie ulotki reklamowe.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 17. Data: 2005-10-05 07:41:20
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > A to nie był M*um?

    Nie potwierdzam ani nie zaprzeczam...

    > I coś mi się wydaje, że to nie Bank sprzedał dane
    > tylko pracownik

    Podobno nawet były pracownik. Ale czy dla poszkodowanych różnica jakaś jest?
    Jeśli w banku nie ma żadnej kontroli, to dane wyciekają i jest to wina banku a
    nie jego pracowników. Nie powiem z kim trzeba się na głowę zamienić, żeby w
    takim banku trzymać pieniądze, zwłaszcza jeśli rzeczywiście, jak piszesz,
    wyciekły dodatkowo wzory podpisów... To że złapano gości nie ma już żadnego
    znaczenia, bo przecież CD z pewnością wcześniej skopiowano i opchnięto "kolegom
    z branży". Całe szczęście, że miałem tam grosze, może do mnie nie przyjdą.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 18. Data: 2005-10-05 08:50:31
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Czapla wrote:

    > Nie potwierdzam ani nie zaprzeczam...

    Hehe, moja siostra tam pracowała kiedyś, opowiadała mi fajną historyjkę.
    Miała u nich konto, takie szpicjalne, pracownicze. Te konta mają dość
    specyficzne numery, inne dla każdego działu.
    Poszła kiedyś do oddziału i jej bankomat zeżarł kartę. wchodzi,
    tłumaczy, kobitka mówi "niestety ja sama nie moge wyjąć" (otwarcie
    bankomatu wymaga jakichś procedur z udziałem kogoś tam) "osoby która to
    może zrobić teraz nie ma...", po chwili jednak mięknie, mówi, "no
    dobrze", otwiera bankomat, wyciąga kartę, idzie do terminala, i ją
    wczytuje żeby siostra mogła się zindentyfikować dowodem osobistym...

    I widzi numer konta... typowy pracownika działu kontroli...

    Siostrunia opowiadała, że pierwszy raz widziała na żywo reakcję typu
    "blady jak ściana" ;-)
    Babka tylko rzuciła zrezygnowanym głosem "no to się urządziłam, ale
    mnie podeszliście..."

    Miała sostra zgryz, bo z jednej strony, babka chciała ułatwić życie
    klientowi, ale z drugiej, jeśli nie trzyma się procedur bezpieczeństwa,
    to może tym klientom mocno zaszkodzić...

    Zdaje się w końcu odpuściła...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 19. Data: 2005-10-05 09:45:49
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Massai pisze:

> [...]
    > klientowi, ale z drugiej, jeśli nie trzyma się procedur bezpieczeństwa,
    > to może tym klientom mocno zaszkodzić...

    Nom, takie ułatwianie życia klientom niejednokrotnie kończyło się
    w Wydziale Karnym właściwego sądu...

    --
    ( . '">
    ) L_

  • 20. Data: 2005-10-05 10:34:39
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A serio: wątpię aby jakikolwiek bank sprzedawał takie dane.

    PKO Sprzedaje. Wiem bo babcia do na sie wprowadzila na 2 miesiace
    i jako adres kontaktowy podala nas ale tylkow tym banku, od tej pory
    przychodza
    pisma ze niby wygrala ies tam tysiecy musi tylko ....

    > Wykorzystują je jedynie do promowania swoich usług.

    mylisz sie

    > Z moich obserwacji
    > wynika, że niezbyt nachalnie. Innymi słowy, problem pozorny a szkody
    > wydumane.

    szkody wydumane, ale probe oszusttwa nalezy tepic a firma z ktora
    wpsolpracuje PKO wlasnie jest takim oszustem.

    P.