  • 1. Data: 2014-06-13 19:00:55
    Temat: auto z italii
    Od: "Janusz" <j...@i...pl>

    Witam !
    Proszę o poradę, moja teścioiwa ma podwójne obywatelstwo polsko- włoskie.Nie
    dawno zmarł jej mąż rodowity Włoch, zostało po mim między innymi auto warte
    około 2 tys. euro, czy opłaca się sprowadzić to auto do Polski, jakie ją
    wtedy obowiązują opłaty, czy ja jako zięć mogę tym autem poruszać się w
    Polsce, czy muszę auto zarejestrować w Polsce, teściowa nie ma prawa
    jazdy,czy mogę indywidualnie jeździć tym autem na włoskich tablicach ?
    Dziękuję za poradę janusz.

  • 2. Data: 2014-06-16 00:00:32
    Temat: Re: auto z italii
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@i...pl ...

> [...]
    > teściowa nie ma prawa jazdy,czy mogę indywidualnie jeździć tym autem
    > na włoskich tablicach ? Dziękuję za poradę janusz.

    2 ty s euro?
    Raczej sprzedac na miejscu bo sam transport bedzie sporo kosztował.
    Pytanie czy potrzebujesz takie auto?

    Co do jezdzenia - bez problemu ale bedziesz musiał OC we Włoszech płacic -
    jakie tam są stawki?

  • 3. Data: 2014-06-27 15:33:41
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Fri, 13 Jun 2014 19:00:55 +0200, w <lnfaer$tvs$1@news.task.gda.pl>, "Janusz"
    <j...@i...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Polsce, czy muszę auto zarejestrować w Polsce, teściowa nie ma prawa
    > jazdy,czy mogę indywidualnie jeździć tym autem na włoskich tablicach ?

    Najprościej spisać fikcyjną umowę sprzedaży ze zmarłym - ale to nielegalne ;).

    Legalnie to teściowa musiałaby to auto najpierw odziedziczyć, a potem tobie
    sprzedać.