  • 1. Data: 2011-07-10 21:22:19
    Temat: aukcja charytatywna - kontrola pieniędzy
    Od: "Selektor" <r...@o...pl>

    Witam

    Zastanawiam się jak podejść do problemu.

    Chciałem w serwisie internetowym zorganizować aukcję
    na cele charytatywne.
    Aukcje miały by się pojawiać cyklicznie (jeszcze nie wiem czy terminy
    aukcji powiąże z konkretnymi dniami roku - np. dzień walki z rakiem,
    dzień dziecka, czy będą się pojawiały cyklicznie powiedzmy co miesiąc).

    Przedmioty wystawiane na aukcji, będą pochodziły od innych ludzi i częściowo
    będą sponsorowane przeze mnie a częściowo przez darczyńce.

    Mój zarobek na aukcji oczywiście wynosi 0. Jednak nie wiem jak rozwiązać
    problem płatności za aukcję. Ja nie chciałbym pośredniczyć w przekazywaniu
    pieniędzy na cel dobroczynny, od osoby która przedmiot wylicytowała,
    ponieważ
    ludzie nie mają zaufania, czy organizator przekaże całą kwotę czy nie, czy
    coś
    zatrzyma dla siebie - w szczególności na początku działania serwisu.

    Zresztą chcę uniknąć problemów w przyszłości, że ktoś
    oskarży mnie o defraudacje pieniędzy.

    Jednak z drugiej strony ja mam również ograniczone zaufanie do ludzi i chcę
    być pewien, że jeżeli wzięli udział w licytacji i wylicytowali, to na 100%
    przekażą pieniądze na określony cel.

    Mogę żądać np. przysłania dowodu wpłaty na dany dom dziecka przed wydaniem
    przedmiotu. Jednak jeżeli ja nie jestem wpłacającym ani pracownikiem danej
    organizacji
    charytatywnej, obawiam się że mogę mieć problem z weryfikacją w banku,
    organizacji,
    że takie pieniądze rzeczywiście zostały wpłacone - a świstek papieru można
    sobie
    wydrukować.

    Zresztą, żądanie dowodu wpłaty tez nie jest do końca w porządku, ponieważ
    wpłacający
    może sobie odliczyć od podatku część przekazanej kwoty.

    Nie wiem jak podejść do problemu, aby być wiarygodnym dla wpłacającego i
    jednocześnie
    mieć kontrolę nad wpłatami.

    Pozdrawiam
    Selektor

  • 2. Data: 2011-07-10 21:40:17
    Temat: Re: aukcja charytatywna - kontrola pieniędzy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Selektor" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak podejść do problemu, aby być wiarygodnym dla wpłacającego i
    > jednocześnie
    > mieć kontrolę nad wpłatami.

    Na pierwszy rzut oka, to najsensowniej wydaje mi się dogadanie z przyszłym
    obdarowanym. Jak dostanie pieniądze, to wysyła Ci maila, a ty wysyłasz
    przedmiot. Ale to dość oczywiste, wiec zakładam, zę ejst z tym jakiś
    problem - tylko napisz jaki.

  • 3. Data: 2011-07-10 21:49:20
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-07-10 23:40, Robert Tomasik pisze:

    > maila, a ty wysyłasz przedmiot. Ale to dość oczywiste, wiec
    > zakładam, zę ejst z tym jakiś problem - tylko napisz jaki.

    "Nie mam emala" :)

    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 4. Data: 2011-07-10 21:52:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > "Nie mam emala" :)

    To dzwonią, wysyłają SMS, pocztówkę, telegram, list albo gołebia pocztowego
    :-) Na upartego, jak kwota zacna, to jadą taksówką i osobiście
    powiadamiają.

  • 5. Data: 2011-07-10 23:36:30
    Od: "Selektor" <r...@o...pl>

> [...]
    > obdarowanym. Jak dostanie pieniądze, to wysyła Ci maila, a ty wysyłasz
    > przedmiot. Ale to dość oczywiste, wiec zakładam, zę ejst z tym jakiś

    Problemu nie ma ponieważ portal jeszcze nie ruszył
    i nie mam o czym rozmawiać z potencjalnymi obdarowanymi.

    Obdarowanym nie będą osoby prywatne, lecz organizcje
    charytatywne. W ziązku z tym pytanie:

    A - dom dziecka
    B - osoba obdarowująca
    C - moja skromna osoba

    B wygrywa aukcje i dostaje "nakaz" zapłacenia A
    konkretnej kwoty.

    C nie będąc powiązany z wpłatą pyta A, czy wpłata
    od C dotarła.

    Czy A może zasłonić się ochroną danych osobowych,
    że niestety takich informacji nie może ujawniać, ponieważ
    osoba B wykonała wpłatę.

    Mnie natomiast interesują dwie informacje, cy osoba B wpłaciła
    wogóle cokolwiek i czy wpłaciła dokładnie ile powinna - tz.
    minimum tyle ile wynika z aukcji.

    Czy A może bezkarnie ujawniać takowe informacje?

    Nie chodzi mi o kumpelskie dogadywanie się, ponieważ z jednym
    można z drugim nie. Moje pytanie brzmi co na to prawo i czy mogę
    wymagać od A takowych informacji. Ewentualnie co zrobić, jakich formalności
    dopilnować abym mógł wymagać takowych informacji i aby A był zmuszony
    ich mi udzielić, bez proszenia?

    Pozdrawiam
    Selektor

  • 6. Data: 2011-07-10 23:39:02
    Od: "Selektor" <r...@o...pl>

> [...]

    B wygrywa aukcje i dostaje "nakaz" zapłacenia A
    konkretnej kwoty.

    C nie będąc powiązany z wpłatą pyta A, czy wpłata
    od B dotarła.

  • 7. Data: 2011-07-11 05:05:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > formalności
    > dopilnować abym mógł wymagać takowych informacji i aby A był zmuszony

    Bez wcześniejszego uzgodnienia, to sobie tego nie wyobrażam. Natomiast nie
    bardzo rozumiem, o jakie dane osobowe chodzi. Dane masz, bo ktoś przecież
    wygrywa tę aukcję. Odarowany danych nie ma, bo przelew może pochodzić od
    kogokolwiek tak naprawdę.

  • 8. Data: 2011-07-11 05:38:03
    Od: "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

    Selektor <r...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > może sobie odliczyć od podatku część przekazanej kwoty.
    >
    > Nie wiem jak podejść do problemu, aby być wiarygodnym dla wpłacającego i

    Osobiście zakazałbym tworzeniu jakichkolwiek
    organizacji harytatywnych.
    Tam gdzie aktualnie są one (nie)potrzebne
    musi - powtarzam MUSI ten obowiązek przejąć
    państwo (rząd), bo jest to ryzyko państwowe
    a państwo ma możliwości łatwego radzenia sobie
    z tego typu problemami.

    "Nie jesteś sam" to tylko slogan dla naiwniaków,
    którym coś się wydaje.

    Karmicie łatwą kasą bogaczy!

    Mam cichą nadzieję, że już po problemie.

    Andrzej.

  • 9. Data: 2011-07-11 09:14:01
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sun, 10 Jul 2011 23:22:19 +0200, Selektor napisał(a):

> [...]
    > aukcji powiąże z konkretnymi dniami roku - np. dzień walki z rakiem,
    > dzień dziecka, czy będą się pojawiały cyklicznie powiedzmy co miesiąc).

    Może zamiast kopać się z koniem, spróbuj już istniejących rozwiązań?
    Bo skoro nie jesteś zorientowany w tym temacie, a zamierzasz więcej niż
    jednorazową aukcję, to łatwo możesz wpaść na jakąś mine.

    Może po prostu spróbuj przez allegro? Oni mają coś takiego właśnie jak
    aukcje charytatywne, możesz poczytać w regulaminie jak to u nich wygląda, co
    jest wymagane, jakie dokumenty itp a sadze ze byłbyś znacznie
    bezpieczniejszy - być może cała Twoja działalność, poza oczywiście
    zorganizowaniem i rozpropagowaniem aukcji, ograniczyła byśię do umieszczenia
    linków do niej na swoim portalu (jeśli dobrze rozumiem ze chcesz to robic na
    własnym portalu) a cała reszta byłaby chroniona przez mechanizmy allegro,
    które raczej są skuteczne.
    http://allegro.pl/guides/guide_dspl.php?group=264&gu
    ide=363&tab=1

    może to jest rozwiązanie dla CIebie? Bo osobiście sądze że może być mniej
    kłopotliwe jeśli obawiasz się posądzeń o defraudacje czy coś

    --
    Mark

  • 10. Data: 2011-07-11 09:46:49
    Od: "Selektor" <r...@o...pl>

    > Bez wcześniejszego uzgodnienia, to sobie tego nie wyobrażam.

    To, że coś tam muszę uzgodnić to wiem bez zadawania pytań,
    ale właśnie pytam co i w jakiej formie uzgodnić, żebym nie musiał
    prosić o informację ale "żądać".

    Dzwonie pytam się Pani Jadziu,
    to co, jak przyjdzie wpłata proszę mnie powiadomić i po kłopocie?
    Ja zapytuje się jak to uzgodnić , najprościej i zgodnie z prawem,
    aby nie meć problemu, bez zawierania znajomości z p. Jadzią.

    >Natomiast nie bardzo rozumiem, o jakie dane osobowe chodzi. Dane masz, bo
    >ktoś przecież wygrywa tę aukcję. Odarowany danych nie ma, bo przelew może
    >pochodzić od kogokolwiek tak naprawdę.

    Ok, źle napisałem chodzi o ujawnienie informacji o wpłacie.
    Chcesz powiedzieć, że znając moje imie i nazwisko możesz
    sobie obdzwonić wszystkie fundacje i zapytać czy Pan X wpłacił
    tam jakieś pieniądze? Może chce być anonimowy i nie życzy sobie
    ujawniania takiej informcji.