  • 11. Data: 2009-11-09 22:54:50
    Temat: Re: areszt, co robić-pilne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Nov 2009, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik " kaśka" <k...@g...pl> napisał
    > Na ile te przekazane przez Ciebie informacje są wiarygodne? Bo to nie za
    > bardzo mi się klei. Albo narozrabiał coś nowego, albo mu odwiesili starą
    > karę, którą pewnie obok grzywny i prac społecznych miał orzeczoną.

    Nie pasują też słowa "za naprawę".
    Wygląda jak odszkodowanie za naprawę, orzeczone w ... jak to się
    nazywa, "postępowanie cywilne przy okazji karnego"?
    W takim przypadku to nie kara (co możliwości "zawieszenia pod
    warunkiem" zdaje się nie zaprzecza).

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2009-11-10 16:06:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > nazywa, "postępowanie cywilne przy okazji karnego"?
    > W takim przypadku to nie kara (co możliwości "zawieszenia pod

    Nie, spotkałem się z takimi wyrokami, ze zawieszenie kary pozbawienia
    wolności uzależniano od wpłaty grzywny oraz naprawienia szkody. Przeważnie
    to bywa skuteczniejsze od wyroku cywilnego, że sporadycznie skazany woli
    odsiadkę, od naprawienia szkody. ten widać wolał :-)

  • 13. Data: 2009-11-10 18:37:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 9 Lis, 22:06, Michał <m...@w...o2.pl> wrote:

    > -jak można nieumyślnie usiąść na masce samochodu?

    moze celowo usiadl, ale nie z zamiarem zniszczenia ;)

    > -jak można uszkodzić maskę samochodu siadając na niej (600 zł to jednak
    > nie jest pobrudzenie tylko coś konkretnego)?

    z tym to juz zadnego problemu nie ma...
    teraz maski (i cala reszta) sa z tak cienkiej blachy, ze instrukcja
    obslugi zakazuje dopychac przy zamykaniu... nalezy spuszczac z 10-15cm
    zeby sie wgnioty od rak nie porobily...
    a jak juz sie wgniotlo, to 600PLN to b. tanio - jesli poszkodowany nie
    zgodzisie na klepanie to nowa maska + malowanie, pewkie ze ~2kPLN
    wyjdzie dla najzwyklejszego kompakta...

    WS

  • 14. Data: 2009-11-10 19:30:35
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
    > -jak można nieumyślnie usiąść na masce samochodu?

    Można umyślnie usiąść i spowodować nieumyślne uszkodzenie mienia.

  • 15. Data: 2009-11-10 19:35:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Można umyślnie usiąść i spowodować nieumyślne uszkodzenie mienia.

    Ale wtedy nie jest to przestępstwo - poszkodowany będzie miał tylko
    roszczenie cywilne.

  • 16. Data: 2009-11-11 21:15:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Nov 2009, Robert Tomasik wrote:

    > Nie, spotkałem się z takimi wyrokami, ze zawieszenie kary pozbawienia
    > wolności uzależniano od wpłaty grzywny oraz naprawienia szkody.

    To mi się zgadza, o czymś takim myślałem, ale skoro padły słowa
    "za naprawę", to znaczy (konkretnie) odszkodowanie.
    A odszkodowanie *nie jest* karą (kara co najwyżej przyczynia
    się do skutecznego wyegzekwowania czegoś, co się zwyczajnie
    należy, a nie "za karę") :D

    > Przeważnie to
    > bywa skuteczniejsze od wyroku cywilnego, że sporadycznie skazany woli
    > odsiadkę, od naprawienia szkody. ten widać wolał :-)

    ...co ew. dalszej egzekucji odszkodowania nie przeszkadza
    (w myśl uwagi jak wyżej) :)

    Swoją drogą, mylenie obowiązku naprawienia szkody z karą
    jest ciekawym przyczynkiem do poglądów panujących w społeczeństwie.

    pzdr, Gotfryd