  • 1. Data: 2004-10-01 21:05:42
    Temat: antyradar-kodeks,mandat?
    Od: "Klekot" <a...@o...pl>

    Witam!
    Czy ktos orientuje się, jaka jest aktualnie kara za używanie antyradaru w
    aucie? Czy posiadanie też jest karane? Szukałem w googlach, ale wydaje mi
    się, że przepisy ostatnio pozmieniały się... czytałem też coś na temat
    legalizacji tych urządzeń.
    Pozdrawiam i dziekuje z gory za odpowiedzi
    Klekot

  • 2. Data: 2004-10-01 21:12:47
    Temat: Re: antyradar-kodeks,mandat?
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Klekot napisał:

    > aucie? Czy posiadanie też jest karane? Szukałem w googlach, ale wydaje mi

    Chyba to moje odsylanie do googli poszło za daleko ;>

    Poszukaj może w PoRD ... co ?

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 3. Data: 2004-10-01 21:16:07
    Od: "Klekot" <a...@o...pl>

    > Chyba to moje odsylanie do googli poszło za daleko ;>
    >
    > Poszukaj może w PoRD ... co ?

    Owszem znalazłem coś na googlach, ale nie widze tam regulacji prawnej
    dotyczacej np mandatu za to. W obecnym taryfikatorze tez nie. Rozumiem ze
    wynika to z jakis przepisów o zakazie uzywania......ale czy cos sie od
    tamtej pory zmieniło?

  • 4. Data: 2004-10-01 21:32:42
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Klekot napisał:

> [...]
    > dotyczacej np mandatu za to. W obecnym taryfikatorze tez nie. Rozumiem ze
    > wynika to z jakis przepisów o zakazie uzywania......ale czy cos sie od

    A to znalazłeś ?

    => http://tinyurl.com/478ct <=

    DZIAŁ III
    Pojazdy
    Rozdział 1
    Warunki techniczne pojazdów

    Art. 66.4.

    Zabrania się: 4) wyposażania pojazdu w urządzenie informujące o
    działaniu sprzętu kontrolno-pomiarowego używanego przez organy kontroli
    ruchu drogowego lub działanie to zakłócające albo przewożenia w
    pojeździe takiego urządzenia w stanie wskazującym na gotowość jego
    użycia; nie dotyczy to pojazdów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji,
    Urzędu Ochrony Państwa i Straży Granicznej.

    I np to =>

    http://www.mswia.gov.pl/prawo/taryfikator.html

    Dopuszczenie przez właściciela, posiadacza, użytkownika, lub
    prowadzącego pojazd :

    a) pojazdu do jazdy na drodze publicznej nienależycie zaopatrzonego w
    wymagane urządzenia lub przyrządy albo pomimo, że nie nadają się one do
    spełnienia swojego przeznaczenia,

  • 5. Data: 2004-10-01 21:47:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cjkicf$3sp$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > użycia; nie dotyczy to pojazdów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji,
    > Urzędu Ochrony Państwa i Straży Granicznej.

    Z tym się zgadzam.

> [...]
    >
    > a) pojazdu do jazdy na drodze publicznej nienależycie zaopatrzonego w
    > wymagane urządzenia lub przyrządy albo pomimo, że nie nadają się one do

    Ale to bez sensu. Z tego punktu byś karał, jakby antyradar był obowiązkowy,
    a w samochodzie był uszkodzony. W odwrotną stronę nie działa.

  • 6. Data: 2004-10-01 22:50:13
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]

    Potem masz już słowo ALBO ...
    To prawie jak LUB CZASOPISMA ...

    > Ale to bez sensu. Z tego punktu byś karał, jakby antyradar był obowiązkowy,
    > a w samochodzie był uszkodzony. W odwrotną stronę nie działa.

    Wymieniłem pierwsze co mi do głowy przyszło ...
    Wiadomo, że nie będzie artykułu wymieniającego wszystkiego po imieniu ,
    bo dojdziemy do jakiejś paranoii ...

    Kto posiada antyradar UNIDEN model XXX podlega ;)

  • 7. Data: 2004-10-01 23:16:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cjkmo6$sdk$2@atlantis.news.tpi.pl...

    Ale jest artykuł mówiący o naruszeniu innych przepisów prawa o ruchu
    drogowym. I ten jest akurat tu właściwy.

  • 8. Data: 2004-10-02 20:00:55
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Stasio Podróżnik <B...@o...pl> napisał:

    >Kto posiada antyradar UNIDEN model XXX podlega ;)
    Twoja pierwsza odpowiedź była prawidłowa - zakaz jest w
    art. 66.4. PoRD, a kara na podstawie art. 97. (KW) "Kto wykracza
    przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o porządku ruchu na
    drogach publicznych, podlega karze grzywny do 3.000 złotych albo karze
    nagany".

    Artur Golański