  • 11. Data: 2009-04-24 07:08:49
    Temat: Re: [antena] - prawo budowlane
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > To rozumem, ale czy autorowi wątku chodzi o taką antenę czy zwykłą
    > telewizyjną. No, i czy jest tam czy nie ma zbiorczej anteny? :)

    jak jest zbiorcza to nie ma tematu
    jak nie ma anteny zbiorczej to co za różnica co za antena?
    Anteny krótkofalarskie są bardziej trędowate niż zwykłe rtv, dlatego
    łatwiej znaleźć skuteczną pomoc.
    Arguemtny będą te same.

  • 12. Data: 2009-04-24 08:09:39
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    rafszk napisal:
    > grupie), że posiadam 1/10 części dachu w moim pionie. Posiadając odpowiednie

    Nie. Nie masz wydzielonej czesci dachu. Posiadasz 10% udzialu w kazdym
    kawalku dachu, w kazdym najmniejszym milimetrze kwadratowym. I spoldzielnia
    reprezentujaca pozostale 90% musi wyrazic zgode.

    To, na czym sie naciales, to nieposiadanie czesci wydzielonej stanowiacej
    10% calosci. Wtedy w ramach swojej czesci mialbys 100% jej wlasnosci,
    w pozostalej czesci 0%. A tak to na swoje nieszczescie masz 10% w calym.
    Ale mysl optymistycznie: w tamtym wariancie musialbys zadac sluzebnosci
    dachu na dojscie do swojego kawalka :) A jak nie, to dzwig :D
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 13. Data: 2009-04-24 08:30:13
    Od: Martin Fox <k...@g...com>

    Dnia Fri, 24 Apr 2009 04:43:16 +0000 (UTC), rafszk napisał(a):

> [...]
    > dysponowania nieruchomością na cele budowlane".
    >
    > Dzień wcześniej byłem osobiście w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego
    > i wiem, że ów sentencja dotyczy braku pozwolenia przez moją SM na instalację
    > anteny (faktycznie - od lipca 2008 roku walczę z "betonem").
    >
    > Stad mam wątpliwości; czy decyzja Starosty jest słuszna? Z mojej bardzo
    > krótkiej rozmowy z dyrektorem wydziału budownictwa, odniosłem nieodparte
    > wrażenie, że temat mi urwano na telefon (stwierdził, cytuję: "Spółdzielnia nie
    > wyraziła zgody - temat uważam za zakończony".)
    >
    > Będę wdzięczny za wszelkie, merytoryczne uwagi.

    Zobacz
    http://infobot.pl/r/1bHa
    Może znajdziesz coś co ci pomoże

    --
    Martin Fox

  • 14. Data: 2009-04-24 11:15:40
    Od: "rafszk" <u...@W...gazeta.pl>

    spp <s...@o...pl> napisał(a):

    > To rozumem, ale czy autorowi wątku chodzi o taką antenę czy zwykłą
    > telewizyjną. No, i czy jest tam czy nie ma zbiorczej anteny? :)

    O antenę na pasmo amatorskie 2m/70cm. Zwykły GP. Jeśli chodzi o AZART - nie
    ma. Są jedynie pozostałości po dawnej epoce.

  • 15. Data: 2009-04-24 11:24:18
    Od: "Rafał Szkodziński" <u...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > no i co niby z tego ma wynikać.
    >
    > Na budowę domu tez jest wymagana zgoda.
    > Tylko pies pogrzebany leży w tym, że nie można jej nie wydać jeśli nie
    > ma podstaw do odrzucenia wniosku.

    Tak... Jedyny argument SM to taki, że: "anteny nadawczo-odbiorcze instalowane
    na dachach budynków powodowały zakłócenia w odbiorze sygnałów radiowych,
    telewizyjnych a także w rozmowach telefonicznych".

    Analogicznie - trzeba zakazać używania samochodów z uwagi na fakt
    występujących wypadków drogowych z udziałem w/w pojazdów.

  • 16. Data: 2009-04-24 11:26:54
    Od: ".Artur." <mc_artur{no_spam}@op.pl>

    rafszk pisze:

    > Będę wdzięczny za wszelkie, merytoryczne uwagi.

    Postaw antenę jeśli masz możliwości techniczne,
    o papierki martw się później.

    http://www.forum.krotkofalarskie.pl/topics48/prawo-a
    ntenowe-problemy-rozwiazania-vt32.htm

    "Sąd stwierdził, że zarówno lokator jak i współwłaściciel cześci
    wspólnych budynku ma prawo zainstalować antenę i oddalił pozew
    Spóldzielni o demontaż anteny. Mimo iż została zamontowana bez zgody
    Spóldzielni i wbrew jej stanowczej odmowie. Okazało się, że odmowa to za
    mało. Spóldzielnia powinna przytoczyć przekonywujące uzasadnienie dla
    swojej odmowy poparte argumentami wskazujacymi na to że antena będzie
    uciążliwa dla innych mieszkańców. Żadne tam nieuzasadnione obawy o
    zakłocenia czy uszkodzenie dachu nie stanowia przeszkody w instalacji
    anteny na dachu.
    Serdeczne podziękowania dla Prezesa Polskiego Związku Krótkofalowców
    Piotra SP2JMR, który załatwił mi bezpłatną pomoc prawną.
    Polski Zwiazek Krótkofalowców wspiera swoich członków w walce o
    mozliwość korzystania z posiadnych pozwoleń na używanie radiostacji
    amatorskiej. Jak dotąd sądy popierają stanowisko Związku i wszystkie
    sprawy sądowe są wygrywane."

    Artur

  • 17. Data: 2009-04-24 11:42:20
    Od: "rafszk" <u...@W...gazeta.pl>

    Artur. <mc_artur{no_spam}@op.pl> napisał(a):

> [...]
    > mozliwość korzystania z posiadnych pozwoleń na używanie radiostacji
    > amatorskiej. Jak dotąd sądy popierają stanowisko Związku i wszystkie

    Tak Arturze - temat znany. Mam to także na swoim hdd ;-)

  • 18. Data: 2009-04-24 13:17:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał Szkodziński wrote:

    > Tak... Jedyny argument SM to taki, że: "anteny nadawczo-odbiorcze instalowane
    > na dachach budynków powodowały zakłócenia w odbiorze sygnałów radiowych,
    > telewizyjnych a także w rozmowach telefonicznych".

    ale w takim przypadku to spółdzielnia ma wykazać, że ta konkretna antena
    powoduje zakłócenia i to może być dobry argument przy nakazie demontażu
    a nie instalcji.

  • 19. Data: 2009-04-25 21:48:33
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dach w spółdzielni nie jest Twoją współwłasnością.

    Może spróbuj z betonem prawem telekomunikacyjnym (odejdź od "amatorskości" na rzecz
    np. internetu, a później się zobaczy ;))
    JaC

    -----